kapubanner for mobile
Megjelent: 8 éve

A fluktuáció felerősödése nem HR adminisztrációs kérdés

A munkaerőért folytatott harc miatt különösen fontos, hogy érzi magát a dolgozó a vállalatnál. Fontos, hogy foglalkozzunk a munkavállalókkal, a munkahelyi légkörrel, és felmérjük a pszichoszociális tényezőket. - A fluktuáció felerősödése elsősorban nem HR adminisztrációs kérdés: az innováció, a technológia folyamatossága, a fejlődés fenntarthatósága miatt fontos a stabilitás - hangzott el a Amerikai Kereskedelmi Kamara rendezvényén.

Nagyon is aktuális témában hívta beszélgetésre tagjait az Amerikai Kereskedelmi Kamara partnereivel: a hazai munkaerőpiac látványos, minden eddiginél drámaibb változásokat produkál napjainkban, amely egyre több szektort, szakmát érint és egyre komolyabb fejtörést okoz a cégvezetők stratégiai gondolkodásában. 2016 nyarának végére Magyarország nagyon közel került a közgazdaságilag értelmezett teljes foglalkoztatottsághoz.

Az 5 százalék körüli munkanélküliségi érték gyakorlatilag azt jelenti, hogy megszűnt az elérhető szabad munkaerő, amely immár valós fenyegetést jelent a gazdasági növekedésre. Egyre többet hallani elhalasztott beruházásokról, visszamondott megrendelésekről, amelyek mögött a szükséges humán erőforrás hiánya húzódik meg.

A rendezvényen egy kerekasztal-beszélgetésen vitatták meg a helyzetet, a kockázatokat és a lehetőségeket a részvevők. A stressz és a fluktuáció összefüggéseit boncolgatva Dr. Kanicsár Henriett, a japán Ibiden Dunavarsányi üzemének HR vezetője rávilágított: a fluktuáció felerősödése elsősorban nem HR adminisztrációs kérdés: az innováció, a technológia folyamatossága, a fejlődés fenntarthatósága miatt fontos a stabilitás.

Dr. Zolnay Judit, az AmCham Egészséges Nemzet Munkacsoportjának vezetője, a MetLife vezérigazgatója a vezetői, középvezetői feladatokról, felelősségről beszélt. Az empátia, a rugalmasság, a személyes példamutatás különösen fontos az értékek megerősítésében, amelyek a nehezebb időszakokban fizetődnek ki igazán. Mezriczky László, az Ispiro Consulting vezetője HR kommunikációs oldalról világította meg az új helyzetet.

Az elmúlt időszakban a kommunikáció üzletileg kritikussá vált, jelentősége megnőtt. Különösen fontossá vált a munkáltatói márkaépítés, hiszen csökkenő számú szabad munkaerőt kell egyre hatékonyabban meggyőzni arról, hogy a mi cégünket válassza. Ehhez pedig szakszerű, marketing kommunikációs szemléletű elérési stratégiára van szükség.

Dr. Szvetelszky Zsuzsa szociálpszichológus, pletykakutató, az MTA Társadalomtudományi Kutatóközpontjának munkatársa egy példával érzékeltette az összefogás erejét, a csoportszintű viszonyok fontosságát: egy személyes, egészségügyi változást érintő célt kitűző munkatárs csoportos, spontán támogatása sikerre vitte az elhatározást, amellett, hogy a csoport összteljesítmény a munkában is javult az adott időszakban.

Solti Elődnek, a beszélgetés moderátorának kérdésére – mit várnak, várnának el egy stressz felméréstől – a válaszadók elsősorban a helyzet megismerésének lehetőségét emelték ki: az ismert problémákkal lehet mit kezdeni, azokat uralni, megoldási módokat kidolgozni. Egy ilyen felmérés önmagában is üzenetértékű: érdekelsz, fontos vagy, segíteni akarunk és tudunk is. Mindezek során megerősíthetők a formális elemek, csatornák, kommunikációs utak, ami megint csak a menedzselhetőség irányába mutat. Ráadásul a rendben lévő belső dolgok híre kijut a kapun kívülre, erősítve ezzel a cég megítélését, vagyis humán oldali versenyképességét - áll a portálunknak eljuttatott összefoglalóban.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Kihirdették Az Év Irodája verseny győzteseit - mutatjuk a legtrendibb munkatereket

Folyamatos az innováció az irodapiacon, amely az elmúlt évek változásaira új megoldásokat és alternatívákat kínál. A legfontosabb trendek... Teljes cikk

Honnan tudhatjuk, hogy már nem egészséges az, amennyit dolgozunk?

"Ha elfelejtjük, hogy kell feltöltődni. Elfelejtjük, hogy az este nem arra való, hogy hazavigyük a munkát és otthon folytassuk, hanem arra, hogy... Teljes cikk

Hogyan támogassuk a stresszel küzdő kollégát? - Ezt tanácsolja a mentálhigiénés szakértő

Egy friss felmérés szerint az Egyesült Királyság tízből kilenc dolgozó érzett magas vagy extrém mértékű nyomást és stresszt az elmúlt egy... Teljes cikk