Aki kérdez: Szénási Adrienn
HR Szubjektív rovatunkban Szénási Adrienn, a Misco Business Services Kft., HR Business Partnere kérdez, miután válaszolt Szabó Szilvia, a Deichmann személyzetfejlesztési vezetője kérdésére.
Izgalmas, kreatív, sokrétű, állandó rugalmasságot, tettrekészséget és alkotást igénylő valamennyi munkafolyamatunkat tekintve. Az érem másik oldala: a sokszínűségből fakadó különböző nézőpontok, elvárások összehangolása olykor több időt emészt fel. Nézzük röviden a multikulturális közeg legfőbb HR vonatkozásait:
Az alapkörnyezet, amiben működünk - vállalati és HR stratégia
Az anyavállalati irányoknak való megfelelés alapvetően formálja a mindennapjainkat. Az elmúlt hetekben a szolgáltató központunk és az általunk kiszolgált 5 ország amerikai tulajdonból angol tulajdonba került. Az új tulajdonosok prioritásként a szolgáltatási portfoliók és a stratégiai jelentőségű munkafolyamatok áttekintésével foglalkoznak, mi ezzel párhuzamosan HR oldalon több csatornás kommunikációval kezdtük meg a szervezeti kultúra áthangolását. A szolgáltató központunk jövőképe és küldetése egy olyan multikulturális partneri közeget körvonalaz, amely standard alapokon, valamennyi lehetőség rugalmas kihasználásával nyújt a támogatott országainknak testreszabott szolgáltatást. A szabványosítás és a testreszabás látszólag ellentmond, a mi esetünkben azonban nemcsak megfér egymással, de kifejezett üzleti elvárás is. Pl. Más csatornákon kezeljük kinnlevőségeinket: olasz területen - a minél hangosabb - élő szóban hisznek, míg a holland kultúrkörben elsősorban az írásos kommunikáció hatékonyabb.
Toborzás-kiválasztás
A sokszínű, sok nemzetiségű közeg kialakítása és megtartása folyamatos kihívást jelent a Recruitment csapatunk számára. Mindegyik munkakörünkben legalább középfokú, aktív, folyékony angol nyelvtudást várunk el, hiszen ez a közös európai és helyi kommunikációnk alapja; emellett a szolgáltatás alapvetően a támogatott országok nyelvén zajlik. Jelenleg angol, holland, olasz, spanyol és svéd piacokat támogatunk Budapestről. Az ügyfélszolgálati, értékesítési és kintlevőség kezelési területeken a szóbeli kifejezésmód különös jelentőséggel bír, ezért itt megköveteljük az anyanyelvi vagy azt megközelítő magas szintű nyelvtudást. A munkaköreink természetéből fakadóan pályakezdő pozícióknál rugalmasak vagyunk, jellemzően az aktív nyelvtudást preferáljuk a szakmai gyakorlattal szemben. Egyes szakértői pozícióknál azonban nem vállalhatunk kompromisszumot, a nyelvtudás és a szakmai gyakorlat egymást kell erősítse. Gondoljunk pl. a HR operációra, ahol a kollégáinknak tudniuk kell a támogatott országuk nyelvét, valamint alapvető munkajogi, munkaügyi és bérszámfejtési alapelveiket is.
Jelenleg 17 különböző nemzetiségű kollégával büszkélkedhetünk, amelyek között brazil, venezuelai, iráni, üzbég, indiai vagy tunéziai is szerepel. A külföldi nemzetiségű kollégáink bevonzására a leghatékonyabb eszközeink a social media - Facebook, LinkedIn, egyéb portálmegjelenések - és a belső ajánlási rendszerünk. Az olaszok nagyon összetartanak munkahelyen belül és kívül is, ezért gyakran előfordul, hogy egy nálunk dolgozó olasz kolléga a személyes hálózatából ajánl valakit. Jövőbeni terveink között szerepel az egyetemi kapcsolataink célzott bővítése is.
Képzés és szervezetfejlesztés
Hogyan tudjuk a vállalati értékeket a mindennapokban tetten érni? Mit jelent a teljesítmény alapú kultúra? Mikor teremt elkötelezettséget az on-boarding folyamat? Mi szolgálja a megtartást és ad stabilitást a folyamatosan változó környezetünkben? Ezekre a kérdésekre keressük a mindig aktuális válaszokat képzési és szervezetfejlesztési projektjeinknél. A feladat már akkor is kihívást jelenthet, ha kizárólag magyar munkavállalók fejével próbálunk gondolkodni. 17 különböző nemzetiség egy központban tömörítése pedig tovább növeli a komplexitást, megsokszorozza a lehetőségek számát, de önmagában garanciát nyújt a kreatív problémamegoldásra, a másokra való odafigyelésre, az eltérő nézőpontok iránti nyitottságra. Gondoljunk csak arra, hogy milyen súlya lehet egy holland kultúrkörre jól felépített interkulturális tréning tematikának, ha hollandok is ülnek a teremben. A lehetőség itt szakmaisággal és felelősséggel társul, mi pedig vállaljuk.
Kompenzáció
Az üzleti szolgáltató központok világát a többszörös versenyhelyzet jellemzi: egyrészt a kiszolgált országok tekintetében kell hozzáadott értéket teremtenünk egy lényegesen alacsonyabb költségbázison, másrészt HR eszközök teljes skáláját kell latba vetnünk a megfelelő munkatársak megszerzéséért és megtartásukért országhatáron és Budapesten belül is. A kompenzációs elveinkre fokozottan érvényes a rugalmasság: ami tegnap még működött, mára már kérdésessé válhat a sikere. A multikulturális közeg fenntartásáért folyamatosan törekszünk naprakész - olykor európai szintű - benchmark adatok gyűjtésére és a magas szintű ritka - pl. svéd, holland - nyelvtudást igénylő pozícióknál nyelvi felárak beépítésére.
Szociális élet
A mindennapi munkában hamar megnyilvánul a különböző nemzetiségű kollégák eltérő habitusa, attitűdje, tempója, logikája, szokásai. Tiszteletben tartva mindezt törekszünk az összecsiszolódásra, ami többször egy-egy ebéd, kávé, cigi, konyhai beszélgetés, csocsóparti, közös hétvégi kirándulás vagy esti program formáját ölti. Törzshelyünk a közeli Grund, ahol - legyen szó farsangról vagy egy egyszerű sörözésről - rendszerint színes forgatagot képezünk. Képzeljük csak el milyen szórakoztató is tud lenni a déli népek pozitív életszemlélete egy fárasztó munkahét végén! Büszkék vagyunk arra, hogy nálunk barátságok és közösségek születnek, amik a munkán túl is összetartják a csapatot. A vállalat rendkívül élénk szociális életét egy kifejezetten erre a célra létrejött, önkéntes munkavállalókból álló bizottság szervezi a HR tevékeny támogatásával és a HR kezdeményezésekkel összhangban, amiért minden munkatársunk nevében nagy köszönettel tartozunk.
A vállalatról röviden
Az üzleti szolgálató központot 2013-ban alapították Budapesten Systemax Business Services Kft. néven, amely 2017 márciusában a tulajdonosváltásnak köszönhetően Misco Business Services Kft-re változott. A Misco vezető szolgáltató IT termékek, megoldások és szolgáltatások értékesítésében, irodákkal az Egyesült Királyságban, Olaszországban, Spanyolországban, Hollandiában és Svédországban. A szolgáltató központ jelenleg 350 főnek ad munkahelyet a Corvin Plázában található modern irodában.
Kérdésem Hajdú Szilviához, az ELMÜ személyzetfejlesztési vezetőjéhez szól:
Milyen tapasztalatokat szereztek a vállalatnál az Ulrich-modell bevezetése nyomán?
- 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. Részletek Jegyek
- 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI? Részletek Jegyek
- 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását. Részletek Jegyek
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
HR Szubjektív rovatunkban Lőrinczi Máté, a Danfoss Industrial divíziójának globális HR vezetője kérdez, miután válaszolt Bondici Flóra, a Chorus... Teljes cikk
„Nem a legerősebb szervezet lesz a túlélő, nem is a legintelligensebb, hanem az, amelyik a leginkább fogékony a változásra” – mondta Charles... Teljes cikk
HR Szubjektív rovatunkban Bondici Flóra, a Chorus One Chief People Officere kérdez, miután válaszolt Gaál Annamária, az AGCO Hungary HR vezetője... Teljes cikk
- Az új valuta a home office, Magyarország vonzó BSC-célpont 2 hete
- Itt a legnagyobb diákmunka-közvetítők listája 3 hete
- Új informatikai központot nyit a BMW - több ezer munkahely jöhet létre 3 hete
- Őrzi helyét a lista élén a Prohumán, de történt változás az élbolyban - itt a toplista a munkaerő-kölcsönző cégekről 2 hónapja
- Kelet-Magyarországon erősít a Prohuman 2 hónapja
- Melyek a legnagyobb munkaerő-közvetítő cégek? Itt a lista 2 hónapja
- Melyek a legnagyobb üzleti szolgáltatóközpontok? - Itt a lista 3 hónapja
- Rangos üzleti versenyen ért el ezüstérmet a Corvinus csapata 3 hónapja
- Melyek a legnagyobb vezetési tanácsadó cégek? 4 hónapja
- Csak álom a home office a magyarok 95 százalékának - itt a kutatás 4 hónapja
- Aldi: magas képzettséget igénylő munkahelyek jönnek létre 5 hónapja