kapubanner for mobile
Megjelent: 7 éve

Jakab Dávid, a SmartDreamers Magyarországért felelős igazgatója

Jakab Dávid 2016. novembere óta a SmartDreamers Közép-európai regionális online toborzási platform magyarországi piacépítéséért felelős igazgatója: „Büszke vagyok rá és lelkesedéssel tölt el, hogy a SmartDreamers-el a magyarországi vállalatoknak és álláskeresőknek a legfejlettebb toborzási- és álláskeresési megoldásokat kínáljuk.”

Villám kérdések-válaszok

Motiválás jó fizetéssel vagy fejlődési és előrelépési lehetőséggel?

Mindkettőt fontosnak tartom. Szükséges hogy egy vállalat a piaci viszonyoknak és a munkavállaló elvárásainak reálisan megfelelően fizessen. Azonban ahhoz, hogy a kollégáinkból kihozzuk a maximumot nem elég csak a fizetésre és béren kívüli juttatásokra koncentrálni. Fontos megtalálni azokat a feladatokat, amelyek elérése érdekében a maximumot tudja kihozni magából valaki.

HR BP vagy sem?
Egyértelműen a business partneri megközelítés.

Személyes meeting vagy konferenciabeszélgetés?
Mindkettő. Személy szerint én nagyon fontosnak tartom a partnerség megalapozását és a személyes találkozókat, beszélgetéseket. Ugyanakkor a mai világunkban rendelkezésre állnak fejlett technológiai eszközök, amelyek megkönnyítik a kapcsolattartást, csak használnunk kell azokat.

Irodai munka ülve vagy állva?
Mindkettő. A munkám során folyamatosan a Partnereinkkel vagy a kollégáimmal kommunikálok. Ezt teszem vagy az irodából, vagy az autóból. Ezért amikor csak tehetem, folyamatosan váltogatom az ülő és álló munkát. Van hogy órákat állva dolgozom egy magasított asztalnál.

Kiszervezés vagy házon belüli megoldás?
Mindkettő, ámde a hosszú távon fenntartható arányossággal.

Belső toborzás vagy külső toborzás?
Mindkettő jelenlétére szükség van olyan struktúrában és partnerségben, hogy elősegítse az adott vállalat toborzási céljainak elérését.

Csapatmunka vagy egyéni teljesítmény?
A csapatok egyénekből állnak. Éppen ezért fontos, hogy egy csapatban mindenki arra törekedjen, hogy a legjobb teljesítményét adja hozzá a csapatmunkához. Ámde kiemelkedő sikereket csapatok érnek el, megfelelően támogató vezetőkkel.

Főzés vagy étterem?
Mindkettő. A Feleségemmel nagyon dinamikus szakmai- és magánéletet élünk. Szeretünk együtt is főzni, amikor erre van időnk és szeretünk rendszeresen kimozdulni és újabb éttermeket kipróbálni.

Konditerem vagy kerti munka?
Gyerekkorom óta intenzíven sportolok. Ezt a munkahelyi feladataim miatt sem adtam fel eddig soha. Sőt, mint amatőr kettlebell versenyző, hetente 3 alkalommal edzőteremben edzek, továbbá társadalmi munkában egy a kettlebell sportot és az egészséges életmódot népszerűsítő sport egyesület titkári feladatait is ellátom. Emellett pedig a szabad levegőn történő mozgást is fontosnak tartom. Rendszeresen futok és úszom a szabad levegőn. A kerti munkára nagyon minimálisan van lehetőségem. Csak akkor, amikor a Feleségem szüleit meglátogatjuk és ha van, amiben tudok segíteni.
Vezetőként a felelősségvállalásban, a csapatmunkában és a folyamatos fejlődni akarásban hisz. Úgy gondolja, hogyha az adott status quo nem visz közelebb az adott helyzet megoldásához, akkor azt újra kell gondolni és merni kell változtatni.

A szakember közel 12 éve foglalkozik nagyvállalati értékesítési és tanácsadási tevékenységgel. Tanácsadói karrierjét már a főiskolai tanulmányai alatt megkezdte, akkor mint a Pannonjob HR gyakornoka. Itt kezdetben fizikai és szellemi toborzási projektekért felelt, majd a vállalat frissen elindított tréning és szervezetfejlesztési üzletágában kezdett el dolgozni, amely keretében egy éves tréner-tanácsadói képzésen vett részt a Samling Solution-nél.

Ezután a Trenkwalder csoporthoz került, ahol key account szintű HR tanácsadási és tréning projektekért felelt. A 2008-as válság után, amikor a cég újraszervezte a tevékenységi körét és létrehozta a cégcsoporton belüli külön tréningekkel és HR tanácsadási projektekkel foglalkozó cégét, akkor már annak az értékesítési- és marketing vezetőjeként dolgozott tovább.

Néhány kiemelkedően sikeres év és tanácsadói projekt után, az akkoriban újra induló Dale Carnegie Training magyarországi franchise cégéhez igazolt át értékesítési vezetőnek. „Nagy megtiszteltetés volt a számomra, hogy akkor alig 25 évesen a világpiac vezető tréning- és menedzsmenttanácsadással foglalkozó cégéhez kerültem. A cégünk akkor egy start-up volt, amely újraindította a tevékenységét Magyarországon. Így már akkor megtapasztaltam, hogy milyen feladat és milyen teljesítményt követel meg az embertől, hogy kiemelten nehéz piaci körülmények között indítson el egy céget.”

Ezután egy rövidebb tanácsadói projektmunkát követően a vállalati szektorba igazolt egy határozott idejű üzletfejlesztési feladatra. A Provident Zrt. akkor indította partnerkapcsolati osztályát, amelynek célja az volt, hogy harmadik feles kereskedelmi kapcsolatokon keresztül generáljon újabb ügyfeleket a vállalat számára. „Akkor úgy gondoltam, hogy tanácsadóként növeli a tudásomat és a hitelességemet, hogyha tapasztalataimat nem csak a HR szolgáltatói szektoron belül szerzem meg nagyvállalatokat nap mint nap támogatva, hanem egy multinacionális vállalat belső állományában is tevékenykedem. A feladat jól illeszkedett a profilomhoz és az addigi tapasztalataimhoz. A nulláról kellett elindítani egy új területet egy 3000 fős nagyvállalaton belül. Mindezt a vállalat vezérigazgatójának folyamatos ellenőrzése mellett. A környezet tökéletesen megfelelt annak a kihívásnak, amelynek nap mint nap kell tanácsadóként is megfelelni: hatékony idő-feladat-erőforrás gazdálkodás és az eredmények mérhetővé, érezhetővé tétele.”

Közel 2 év után, az osztály sikeres elindítását követően visszaigazolt a tanácsadói szektorba. Az Adecco Group magyarországi kiemelt ügyfeleinek tanácsadója lett, majd közvetlenül innen csatlakozott a SmartDreamers-hez.

„Úgy érzem, hogy az egész eddigi karrierem erre a feladatra készített fel. Eddigi feladataim 90%-ban valami teljesen újat hoztam létre, többnyire a nulla közeli kezdetleges helyzetből. Dolgoztam már neves világcégeknek és hazai cégeknek is, ezért úgy érzem, hogy kiválóan tudom ötvözni magamban azt a célt, amelyet kitűztünk magunk elé a SmartDreamers-el. Ez pedig nem kevesebb mint az, hogy Magyarországon és a Közép-európai régióban is meghatározó online toborzási vállalattá nőjjük ki magunkat a következő években. Ehhez pedig minden adottságunk megvan: rendelkezésünkre áll egy kiváló, elkötelezett csapat, a technológiai és finanszírozási háttér is, továbbá a piac égető szükséglete.”.

Elmondása szerint a vállalati szektorban és az álláskeresőkben is óriási a vágy arra, hogy valóban használható eszközöket kapjanak, amikor arról van szó, hogy a számukra megfelelő tehetséget, vagy állását akarják megszerezni.

„Azt tapasztalom, hogy a toborzás-kiválasztási és álláskeresési szektor is egy forradalmi átalakuláson megy keresztül. Ebben az átalakulásban a klasszikus eszközök és folyamatok már kevésbé működnek hatékonyan. Úgy is fogalmazhatok, hogy a „post and pray” típusú megközelítés ideje lejárt. Mind a vállalatoknak, mind pedig az álláskeresőknek azokra a technolgóiai megoldásokra van szükségük, amely egyszerre biztosítja a felhasználói élményt, eredményeket képes szállítani és mindezt rendkívül gyorsan, akár néhány perc, néhány kattintás által.”

A SmartDreamers arra vállalkozott, hogy a cégek és az álláskeresők közti kapcsolatot leegyszerűsíti és hatékonyabbá teszi a legfejlettebb technológiai eszközök használatával. A cég 2016-ban az év start-upja díjat is megnyerte, továbbá több befektetési kört zárt sikeresen. Ezek között vannak Business Angel típusú és 3TS Capital befektetések.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Koscsóné Kolkopf Judit, a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék vezetője

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese a közszféra szervezetei kategóriájában a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék.... Teljes cikk

Arnhoffer András, az Észak-zalai Víz- és Csatornamű Zrt. elnök-vezérigazgatója

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese, az 51-500 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában, az Észak-zalai Víz- és... Teljes cikk

Bertók Attila, a Webstar Csoport cégvezetője

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese az 1-50 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában a Webstar Csoport Kft. Bertók... Teljes cikk