Gyors és hatékony megoldás az interim menedzsment
Egyre több vállalat választja az interim menedzsmentet Nagy-Britanniában, amely hatékony eszközként szolgál a munkaerőforrások optimalizálásához - írja az Executives Online jelentése. Olyan menedzserek intézkedéseiről van szó, akik azt a célt szolgálják, hogy kitöltsék a rést az alkalmazotti állománynál, vagy sajátos üzleti eredményeket produkáljanak meghatározott időn belül.
Az interim menedzsment a vállalat menedzsmentjét erősíti azáltal, hogy meghatározott időre szóló szerződést köt egy vagy több magasan képzett vezetővel. Ezek a szakemberek, rendszerint három és kilenc hónap közötti időtartamra szerződnek le egy vállalathoz, és egymaguk képesek ellátni egy projektvezető, egy tanácsadó és egy felsővezető munkáját.
Nagy-Britannia egyik vezető munkaközvetítő vállalata, az Executives Online jelentése szerint az interim menedzsment jelentős gyakorlattal és tapasztalattal bíró menedzserek megfontolt intézkedéseit jelenti, akik azt a célt szolgálják, hogy kitöltsék a rést a már meglévő alkalmazotti állománynál, vagy sajátos üzleti eredményeket produkáljanak egy meghatározott időn belül. A jelentés kiemeli, fontos felismerni, hol a határ az interim menedzsment, a változás menedzsment és a tanácsadás között. Egy személyről, aki csak ideiglenesen köt szerződést egy vállalattal, méltán gondolhatják, hogy interim menedzser, holott tanácsadóként alkalmazzák. Ez persze fordítva is előfordulhat. A leggyakoribb eset, hogy az egyének minden olyan pozíciót elvállalnak, amelyet szakértelmük ismeretében a megbízó felkínál számukra - világít rá a jelentés.
A dokumentum szerint a vállalatok egyre inkább csak akkor alkalmaznak interim menedzsereket, amikor nagy szükség van a gyorsaságra, ők ugyanis azonnal produkálni tudják az elvárt eredményeket. Az Executives Online tavalyi online kutatása alapján az e szakmában tevékenykedők elég rugalmasan értelmezik pozíciójukat. A megkérdezettek 28 százaléka ugyanis úgy nyilatkozott, hogy a munka fajtájától függően lehetnek tanácsadók vagy interim menedzserek. További 25 százalékuk azt mondta, hogy ők a beosztástól függően változtatnak munkakört, az ügyfél kérésének megfelelően. A megkérdezetteknek mindössze 42 százaléka nevezte magát tisztán interim menedzsernek és pusztán 5 százaléka tanácsadónak.
Arra a kérdésre, hogy mennyi időt töltöttek interim menedzserként és mennyit tanácsadóként, a megkérdezettek 79 százaléka válaszolta azt, hogy az idejüknek több mint a felét töltötték interim menedzser szerepben. 21 százalék nyilatkozta azt, hogy ideje több mint a felét tanácsadóként töltötte.
Az Executives Online az ügyfél szempontjából is összehasonlította az interim menedzsmentet a tanácsadással. Mint kiderült: a piac nem nézi lelkesen az interim menedzsereket, mint a vezetői tanácsadók egy természetes alternatíváját, mégis a vállalati ügyfelek döntő mértékben támogatják ezt az elképzelést. A kliensek körében végzett telefonos felmérés alapján a válaszadók 43 százaléka értett egyet azzal, hogy az interim menedzserek egyfajta alternatívái a vezetői tanácsadóknak, míg 52 százalék nem így látja.
Mészáros Etelka
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Az év eleje az újrakezdés ideje a generációváltásban is. A rendszerváltás idején alakult vállalkozások vezetői lassan nyugdíjba vonulnak, és... Teljes cikk
Az Opten adatai szerint jelenleg mintegy 153 ezer családi vállalkozás működik Magyarországon, mely a hazai cégek mintegy 40 százaléka. A családi... Teljes cikk
Minden családi vállalkozás életében eljön a pillanat, amikor az alapító generáció tagjai átadnák a stafétát a fiataloknak. De vajon mindkét fél... Teljes cikk
- Van-e igazi HR-menedzsment Magyarországon? 8 hónapja
- Menő szakma a menedzsment tanácsadás, de mi kell hozzá? Miért ideális jelölt a "bizonytalan túlteljesítő"? 9 hónapja
- Fogalmak és kifejezések, amelyek érdekli a munkavállalókat 11 hónapja
- A nyolc leggyakoribb vezetői hiba: a kengurutól a kibicig 12 hónapja
- Magyar Posta: Mégsem lesz csoportos leépítés 1 éve
- A külső, külsős - interim szemszög 1 éve
- Egyre fontosabb a profi dokumentum menedzsment: trendek a jövő irodájában 1 éve
- Így működjünk válság idején: avagy mit jelent a krízisreziliencia? 2 éve
- Változáskezelés apró lépésekkel: mi is az a mikrováltozás-menedzsment? 2 éve
- A 6 legnagyobb hiba a változásmenedzsmentben 2 éve
- Van, hogy kívülről kell segíteni a változást 2 éve