Megjelent: 6 éve

A legjobb üzleti stratégia az inspiráció

A változáshoz változnunk kell, anélkül nem megy. Valamit másképp kell tennünk, mint azelőtt. A Coaching Határok Nélkül (CHN) által szervezett előadás-, és workshop-sorozat márciusi meghívottja, Neil Scotton, coach, NLP mester, a nagy változások megvalósításával foglalkozott.

„Ami valójában fontos, az az ember maga. Az, amivel éppen szembesül, ami foglalkoztatja. Soha nem tudom előre mit fog mondani az ügyfelem. Az embert coacholom, nem a problémát fejtem meg.” - mondja Neil.

A változáshoz változnunk kell, anélkül nem megy. Valamit másképp kell tennünk, mint azelőtt. Egy vezetőnek ilyenkor nem csak saját kérdéseivel, bizonytalanságával és ellenállásával kell megküzdenie, de figyelnie kell a csapatára is, a csapaton belül pedig az egyes emberekre, egyenként, egyénenként. Figyelmét meg kell osztania a feladatok véghezvitele, a teljesítmény maximalizálása, az emberek és önmaga között.

Képzeljük el, hogy van három kis tálunk. Az elsőre az van írva 'A feladat', a másodikra 'Mi, mint csapat' a harmadikra 'Mi, mint egyének'. Van összesen száz darab üveggolyónk is. Képzeljük el, hogy minden megbeszélésre visszük magunkkal a tálakat és az üveggolyókat. Hogyan osztjuk fel az üveggolyókat a tálak között? Mi a jellemző a jelenre, hogyan működünk most, emberként, vezetőként? Hol van a legtöbb figyelem, és melyik tálban nincs üveggolyó, vagy csak alig? Mit és hogyan lenne érdemes másképp csinálni, min és hogyan tudnánk változtatni? Hogyan működik ez a szervezetben, merre húz a szervezeti kultúra, hogyan osztják el az üveggolyókat a különböző osztályok és hogyan hat ez az együttműködésre, az elkötelezettségre, a teljesítményre, a sikerre, a jól-létre?

A legtöbb cégnél a 'Feladat' tartálya nyeli el a legtöbb figyelmet és energiát, és még ma is kevesen fordítanak kellő figyelmet a csapat működésére, az egyénekre, a reflexióra és az önreflexióra. A célok változásával vajon hogyan alakul az üveggolyók elosztása? Hogy néznek ki a tálak akkor, ha a teljesítmény növelése a cél, és vajon mi változik, amikor az egyének bevonása és az egyéni hozzájárulás van a fókuszban? Vezetőként hogyan irányítjuk a megbeszéléseket és vajon van-e min változtatni a jövőben?

Neil Scotton ehhez hasonló gondolatserkentő és elmélyülést igénylő kérdésekkel vezette végig ezt a rendhagyó workshopot.

Nagy változások kis könyve

A workshop alapját a 'The Little Book of Making Big Changes Happen' (A nagy változások megvalósításának kis könyve) című könyv szolgáltatta, melyben több ezer beszélgetés eredményeként összegyűlt bölcsességet gyúrt rövid, inspiratív egylaposokká az előadó és Alister Scott szerzőpáros.

A szervezetekben gyakran felmerül, hogy hogyan növelhető a reziliencia és a támogatottság, hogyan védhető meg és erősíthető a hírnév és hogyan alakíthatóak át a céges szokások. A könyv, a benne rejlő rövid gondolatmorzsákkal és kérdésekkel segít felfedezni a válaszokat. A saját meglátásokat újabb kérdésekkel fűszerezi, mely reflexióra, önreflexióra hívja az olvasót. Neil elmondása szerint kis könyvét sok vezető használja napindítóként, vagy döntések, dilemmák előtt. Felcsapja valahol és elgondolkodik rajta, a nap folyamán még forgatja, ha úgy alakul megosztja, beszélgetésre invitálva a kollégákat. Előfordult, hogy egy vezető csapata minden tagjának ajándékozott egy példányt a könyvből, és azóta is közösen forgatják. Coaching eszközként is kiváló, hiszen az elgondolkodtató, időnként provokáló kérdések és meglátások mélyebb beszélgetések generátoraként is szolgálnak.


Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - A legjobb üzleti stratégia az inspiráció
2. oldal - Egység a csapatban
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Milyen az igazi emberközpontú munkahely?

Bár sok cég vallja magáról, hogy emberközpontú, legyen szó, akár az ügyfelekről vagy a munkavállalókról, és valószínűleg bizonyos folyamataik... Teljes cikk

Mi leszel, ha nagy leszel? - miért céltalanok a mai fiatalok és mit tehetünk ellene?

Hogyan vált a fiatalkori céltalanság társadalmi jelenséggé és mit tehetünk ellene? Mennyiben hibás a közösségi média? Ez az cikk segíthet a... Teljes cikk

Így lehet sikeres a karrierváltás 40-en túl

Mely lépések kulcsfontosságúak ahhoz, hogy aki középkorúként karrierváltásra adja a fejét egy biztosan kifizetődő új irányt válasszon? A... Teljes cikk