Megjelent: 6 éve

Miért baj, ha a főnök nem vezető?

Egy vállalat vezetőjének sok rossz tulajdonsága lehet, ami hátráltatja a cég sikerét. Ilyen például az, ha túl agresszív, ha nárcisztikus, ha túlzottan kerüli a konfliktus, ha nem áll ki az embereiért. Az egyik legnehezebben észlelhető probléma, ha egyáltalán nem vezet - írja a Piac és Profit.

A szakirodalom sokat foglalkozik azzal, ha a vezető túlzottan törtető, nőfaló vagy szkeptikus, de kevesebb szó esik azokról, akik felveszik a poszttal járó magas fizetést, de nem végzik a feladatukat - írja a lap.

Egy friss amerikai felmérésből az derült ki, hogy a munkavállalóknak fontos, hogy érezzék főnökük jelenlétét. Sőt az 1000 fő megkérdezésén alapuló vizsgálat eredményéből az is kiolvasható, hogy inkább elviselik a rossz tulajdonságait egy főnöknek, mint azt, hogy egyáltalán ne irányítson.

A konstruktív vezetés pozitívan hat az alkalmazottakra, de hatása rövid ideig tart. A destruktív vezető sokat ront a hangulaton, a hatása nagyjából fél évig érezhető. Ám egy olyan vezető, aki nem tölti be a szerepét akár két évig is kihathat az adott vállalatra. Káros lehet a kollégák egymás közti viszonyára, konfliktusokat generálhat, és akár megbetegedést is.

Az ilyen vezető általában nehezen vonható felelősségre hiszen tevékenységének nincs olyan jól látható jele, mint például egy alkohol vagy nőügyekkel küzdő főnöknek.

Fotó: Pixabay
Piac és Profit
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Bérverseny és alternatív munkaidő-beosztás

A reálbérek megtartása idén is kihívás lesz, de az év második felében már várható mérsékelt gazdasági növekedés, ami a toborzás... Teljes cikk

A vezetők majdnem fele aggódik vállalkozása hosszú távú fennmaradása miatt

Az előző évhez képest több mint kétszeresére (18%-ról 38%-ra) nőtt azon vezérigazgatók aránya, akik úgy vélik, hogy a globális gazdasági... Teljes cikk

"Ne kívülről hozzuk be a tudást, hanem belül építsük ki a kompetenciákat." - interjú Urbán Anitával

“Ne kívülről hozzuk be a tudást, hanem belül építsük ki a kompetenciákat, belső erőforrásokkal oktassuk, mert csak így fenntartható a... Teljes cikk