Szerző: Kovács Regina
Megjelent: 7 éve

A legújabb, munkát segítő mobilappok

Az okostelefon használata egyre elterjedtebb, és egyre többen vesznek igénybe olyan mobilapplikációkat, melyek a munkát, az intéznivalókat, a tervek megvalósítását megkönnyítik. Van olyan alkalmazás, amely az ügyeink nyomon követését segíti, a másik a munkahelyi közösség kommunikációját támogatja, és olyat is találunk, amely a saját weboldalunk látogatottságát, statisztikáját mutatja meg. Természetesen azok a munkavállalók használják főként a mobilt, akik nincsenek helyhez kötve, akár a munkahelyen belül, az irodák között mozognak, vagy gondoljunk a kalauzokra, akik már mobiltelefonnal tudják ellenőrizni a digitális jegyeket.

A napokban adta ki az eNET - Telekom "Jelentés az internetgazdaságról" kutatás friss sajtóközleményét, amely az okostelefonos tartalomfogyasztási szokásokkal foglalkozik. Olyan alkalmazásokról kérdezték a válaszadókat, amely a munka és a magánélet közötti egyensúly megteremtését segíti elő.


Nő az okostelefonok, és azok tartalomfogyasztásának használata



Az eNET 2016 októberében végzett online kutatása alapján okostelefont mára a felnőtt magyar internetezők 86 százaléka, azaz már közel 4 és félmillióan használnak Magyarországon, 90 százalékuk valamilyen tartalmat is rendszeresen fogyaszt a mobilján. Közülük wifit 95 százalék (4 millió 260 ezren), mobilnetet pedig már 79 százalék használ okostelefonján (vagyis 3 millió 530 ezren).

e-net

Az okostelefonok minden más eszközt pótolni tudnak: a hírek, cikkek olvasása és a zenehallgatás mellett már nemcsak rövid videókat, hanem filmeket is nézünk rajtuk. Mindezekhez pedig a telefonra töltött fájlok helyett egyre inkább veszünk igénybe online lehetőségeket - derül ki az eNET - Telekom friss kutatásából, amely az okostelefonos tartalomfogyasztási szokásokkal foglalkozik.

Az okostelefonok mobilitásuknak és könnyű használhatóságuknak köszönhetően már nemcsak az informálódás és kapcsolattartás, de a tartalomfogyasztás minden területén is meghatározóvá váltak, hiszen a mobilinternet révén bárhol és bármikor lehetővé teszik azt. Tízből kilenc okostelefon-használó fogyaszt is valamilyen tartalmat eszközén: 3,4 millióan híreket, cikkeket, e-könyveket olvasnak; 2,4 millióan zenét és egyéb audió tartalmakat hallgatnak; 1,8 millióan pedig filmeket, videókat (is) rendszeresen néznek rajta.

e-net


Munkát segítő alkalmazások



Számos olyan mobil applikáció létezik, amely a munka különböző területein segíthet - válaszolt a HR Portál megkeresésére Lévai Richárd, közösségi marketing specialista. Ezek a saját időbeosztásunk menedzsmentjétől a csoportmunka támogatásig változatos feladatokat oldhatnak meg. Vannak olyanok, mint például az Hours, amelyik segít nyomon követni, melyik projekttel mennyit foglalkoztunk, mások, mint például a Slack, a közös munkát egyszerűsítik le. Persze vannak speciális, egyes célfeladatokhoz kapcsolódó mobil alkalmazások is, amikkel célzottan lehet egyes részfeladatokat megoldani. Ezek lehetnek olyanok is, mint például a Google Analytics mobil verziója, ahol a weboldal forgalmával, teljesítményével kapcsolatos főbb számokat tudjuk ellenőrizni, de akár Facebook hirdetéseket is tudunk indítani vagy Facebook oldalakat tudunk kezelni már a mobilunkon dedikált alkalmazások segítségével.

Az Hours a Tappity új alkalmazása, mely arra hivatott, hogy többek között szabadúszók, ügyvédek, tanácsadók, egyszóval olyanok tudják pontosan követni, milyen feladattal mennyi időt töltenek, akik időalapon számláznak a munkájuk után.

A Slack nem csak iPhone-ra és Androidra tölthető le ingyen, de számítógépen is használható erről az oldalról, amely nagyon hasznos kis cégek napi munkájában. Az app olyan, mint egy munkahelyi chat és email szolgáltatás egyben, de a lehető leginkább kézre eső módon. Egyszerű felületen tudunk chatelni munkatársainkkal, valamint - akár Dropbox-fiókból is - dokumentumokat megosztani egymással, de képek is tölthetők fel.

A Google Analytics a Google ingyenes szolgáltatása, ami a weboldal látogatóiról készít és prezentál részletes statisztikát. Fő célkitűzése, hogy a webmesternek segítsen a reklámkampányok optimalizálásában, azáltal, hogy megmutatja, a látogatók honnan kattintottak át, mennyi időt töltenek a weboldalon, illetve hogy földrajzilag hol találhatók.


Folyamatosan megjelenő új megoldások



Az, hogy ki, mire, hogyan használja az alkalmazásokat, attól is függ, kinek milyen szinten integrálódik az életébe a mobil. Állást is lehet keresni appokon keresztül, sőt munkajogi app is létezik már. Több olyan alkalmazás van, ami teljesen ki tudja váltani az asztali verziót, sőt olyanok is léteznek (pl. a korábban említett Hours), amelyek mobilon születtek, és később kaptak csak asztali verziót.

Sok esetben azonban a mobil alkalmazások inkább csak arra vannak, hogy menet közben legyen egy gyors felületünk, ahol ellenőrizünk, vagy gyorsan tudjunk beavatkozni a leglényegesebb pontokon. De ez persze nagyon alkalmazás és személyfüggő, nem lehet általánosítani.

Egy irodában valójában sokszor kényelmesebb laptopon vagy számítógépen megtenni a feladatokat. De sok olyan munkakör van, ami azzal jár, hogy a kollégák sokat utaznak, vagy mozognak akár csak az épületen belül. Nekik a mobil szó szerint sokkal kézenfekvőbb. Ráadásul egyre több helyen kerülnek elő tényleg célzott megoldások. Elég arra gondolni, hogy a vonatokon már telefonnal olvassák le a digitális jegyeket a kalauzok. Néha egy másik telefon képernyőjéről.

Lévai RichárdLévai Richárd szerint 4-5 alkalmazást használunk

Folyamatosan jelennek meg új megoldások, ezek jó része nem is a széles tömegnek készül, hanem egy-egy cég speciális igényeit elégíti ki. Gyakran egy adott cég munkatársaink kívül más nem is tudja használni őket, és hozzájuk sem fér. Persze az általánosabb, mindenki számára használható kommunikációt, kollaborációt megkönnyítő alkalmazások is folyamatosan új tagokkal bővülnek. A növekedés korlátja leginkább az alkalmazások használatának változásában keresendő. Például a Facebook Messenger egyre jobban integrálható különböző rendszerekhez, így könnyen lehet, hogy egy-egy mobil alkalmazást is képes kiváltani egy olyan megoldás, amit egy ilyen általános, mindenki által használt platform számára fejlesztenek ki.


4-5 alkalmazást használunk, a többit 1 hét után töröljük



Általánosan elmondható, hogy a telefonunkon eltöltött idő 80 százalékát négy-öt alkalmazásban töltjük, és a legtöbb alkalmazás, amit feltelepítünk, nem ér meg egy hétnél több időt. Ezt elveszik a nagyok. A Facebook, az Instagram, a Messenger, a Snapchat és a társaik. Ugyanakkor a munkára használt megoldásokat talán kevésbé fenyegeti ez a veszély. Legalábbis addig, amíg a nagyokban nem veszik át a feltörekvő kicsik jó ötleteit - zárta a gondolatmenetet Lévai Richárd.


Alkalmazások a munka és a magánélet közötti egyensúly megteremtéséért



Az eNET - Telekom kutatása során azt kérdezték a válaszadóktól, hogy „Hallott-e már olyan okostelefonra telepíthető alkalmazásról, amely a munka és a magánélet közötti egyensúly megteremtését hivatott elősegíteni (Pl. családi teendők, programok nyilvántartása; mobiltelefonos aktivitások naplózása - figyelmeztetés túlzott használat esetén; fókuszálást, stresszkezelést elősegítő applikációk.)”

Akik hallottak már ilyen alkalmazásról, azoktól megkérdezték, hogy használnak-e ilyet, az alábbiakat sorolták fel nekik:

• 30/30
• ATracker
• BreakFree
• Cozi Family Organizer
• Focus Booster
• HeadSpace
• Instapaper
• OFFTIME
• Pacifica
• PIP Stress Tracker
• Quality Time
• Slice
• Timeneye
• TimeTune
• Way of Life
• Weekly Planner
• egyéb, a fentiekben fel nem sorolt alkalmazás

Az okostelefonok sikerének kulcsa, hogy minden más eszközzel szemben ezek mindig velünk vannak, így mobilinternet révén - akár online - tartalmakat is akkor és ott fogyasztunk, ahol és amikor csak kedvünk tartja.
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Az üzleti hallgatók készen állnak a mesterséges intelligencia munkahelyi használatára

A brit gazdasági szakos hallgatók szerint az ügyfélszolgálati munkakörökre lesz a legnagyobb hatással a mesterséges intelligencia - derül ki egy... Teljes cikk

Iskolapadba ültetheti a vezetőket a mesterséges intelligencia forradalma

A generatív mesterséges intelligencia forradalmasítja a bankvilágot és új lehetőségek sokasága nyílik meg a pénzintézetek és ügyfeleik előtt.... Teljes cikk

Pánik és potenciál: Mit tanultak a dolgozók a mesterséges intelligenciáról 2023-ban?

A mesterséges intelligencia eddig is jelentős hatással volt a munkánkra, és a jövőben is komoly változásokat eredményezhet. Lássuk, milyen... Teljes cikk