kapubanner for mobile
Megjelent: 7 éve

Szívják a munkaerőt a szolgáltató központok

A nemzetközi szolgáltatásokat nyújtó szolgáltató központokban (SSC-k) dolgozók száma éves szinten 13 százalékkal bővült. Ez derül ki a Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség éves iparági felméréséből. Az iparágban dolgozók száma évről évre dinamikusan növekszik, mára a szolgáltató központok az autóipar mellett a legtöbb munkahelyet teremtik Magyarországon - írja a piacesprofit.

Jelentősen, 13 százalékkal nőtt a magyarországi szolgáltató központokban dolgozók száma egy év alatt - derül a Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség (HOA) felméréséből. A felmérésben részt vett hazai SSC-k több mint 26 ezer főt foglalkoztatnak, nem terveznek létszámcsökkentést, sőt a válaszadók 80 százaléka további bővülést tervez. Suhajda Attila, a HOA elnöke szerint négy év alatt az idén nőtt a legdinamikusabban a foglalkoztatottak létszáma. A teljes szektorban 2016-ban a létszám már meghaladja a 45 ezer főt- írja a piacesprofit.

Az érintett cégek 27 százaléka a technológiai és telekommunikációs szektorban érdekelt, míg 17 százalékuk az iparban és a fogyasztásicikk-piacon tevékenykedik, és 15 százalékos az ügyfélszolgálatot fenntartó vállalatok aránya. Folytatódott az elmúlt évek pozitív trendje, és a hazai SSC-k közül egyre több nyújt magas hozzáadott értékű szolgáltatást. A vidéki városokat is kezdi felfedezni a szektor: több új helyszínen, Pécsett, Szegeden nyíltak új központok.

Az SSC szektorban közvetlenül foglalkoztatottak mintegy háromnegyede dolgozik Budapesten, emellett Debrecenben, Székesfehérváron és Pécsen is ott vannak az ágazat szereplői. Figyelemre méltó, hogy bár a magyarországi SSC-k 85 százaléka főként európai ügyfeleket szolgál ki, 65 százalékuk több kontinensre nyújt szolgáltatásokat. Suhajda Attila szerint ez a magas arány mutatja, hogy a hazai szolgáltató központok milyen jól ki tudják használni Magyarország kedvező földrajzi fekvését.

Az elnök kiemelte: a Magyarországot sújtó munkaerőhiány ebben a szektorban is problémát okoz, egyre nehezebb tapasztalt, magasan kvalifikált és nyelveket beszélő munkatársakat találni. Elsősorban a nyelvtudás hiánya okoz problémát, mivel ezekben a központokban több mint 20 nyelven nyújtanak különféle szolgáltatásokat a világ minden tájára. A megfelelő szakember-utánpótlás biztosítása érdekében a hazai szolgáltató központok igyekeznek nem diplomás munkaerőt is felvenni és kiképezni. „Ennek tudható be, hogy az idén 26 százalékra nőtt a diplomával nem rendelkező alkalmazottak száma a tavalyi 21 százalékról” - mondta Suhajda Attila. A megfelelő munkaerő biztosítása érdekében minden második hazai SSC együttműködik valamilyen hazai felsőoktatási intézménnyel.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Több az álláshirdetés februárban, közel 32 000 munkakör vár betöltésre

Januárról februárra 29 172-ről 31 665-re nőtt a magyar weben meghirdetett álláshirdetések száma. Ez közel 2500-zal több az előző hónapnál, egy... Teljes cikk

Melyek a legnagyobb üzleti szolgáltatóközpontok? - Itt a lista

A shared service vagy business service iparág az utóbbi tizenöt év jelentős munkahelyteremtője, már mintegy 100 000-en dolgoznak ilyen egységekben,... Teljes cikk

Muszáj feljebb lépni a munkahelyi "táplálékláncban"!

A mesterséges intelligencia óhatatlanul egyre nagyobb teret nyer a szolgáltatóközpontok (BSC) működésében is. Ugyanakkor a legtöbb cégnél még... Teljes cikk