Népszerű az időgazdálkodás, valamint az asszertivitás és együttműködés tréning
Elsősorban a kétezer főnél több munkatársat foglalkoztató, valamint a 200-500 dolgozói létszámú vállalatok vásárolnak nyílt képzéseket - derült ki a Cegos Kft. belső, tíz évre visszatekintő statisztikáiból. Míg a menedzsmentképzések közül az időgazdálkodás, a menedzsment alapismeretek, és a sikeres vezető eszköztárát bemutató programok a legnépszerűbbek, addig a kommunikációs tréningek közül a tárgyalás- és a prezentációs technika vezet.
Torma Kálmán, a Cegos Kft. Partnere és Vezető Tanácsadója. A szakember a statisztikáik alapján úgy ítéli meg, a személyes fejlesztések igénybevételi trendje most növekvő. Elsősorban az időgazdálkodás, valamint az asszertivitás és együttműködés tréningek népszerűsége emelkedik továbbra is.
A nyílt képzések több sajátosságára is rámutatott Boros István, a Cegos Kft. ügyvezetője. A résztvevők például sok esetben megrendelőként, és nem csak csoporttagként viselkednek a nyílt képzéseken; motivációjuk igen magas. Direkt kapcsolat van a munka és a képzésen tanultak között, sőt, mivel különböző cégektől érkező szakemberek ülnek a tréningen, egyfajta vállalatközi benchmark-klub alakul a résztvevőkből.
Ezzel szemben a vállalati belső tréningek során kevesebb a résztvevők motivációja, sőt, a különböző ellenállás-típusok a tréningre/trénerre vetülnek. Olykor a csoportdinamikai hatások is szélsőségesek. A vállalati képzések során általában alacsonyabb a tanulási szükséglet, ezzel szemben magasabb az élményigény - fogalmazott Boros István. Hozzátette: itt magasabb a vállalati jellegzetesség iránti igény, a vállalati problémák prompt kezelését várják a résztvevők. A nyílt képzések esetén a megrendelő sokszor a tréningcímre figyel a választásnál, amely lefedi a cégben elfogadott fejlesztési igényt, ezen kívül megbízható 'iskolát' keres tréner és ellátás szempontjából. Nagymértékű az egyediség iránti igény, és a HR-esekre sokszor belső nyomás nehezedik, hogy újdonságot vigyenek a szervezetbe.
A nyílt képzésen a tréner egy standard, moduláris tartalomra szerződik, ám mégis képes az egyéni igényeket kezelni, méghozzá a résztvevők helyzetének feltárásán keresztül. A tréner személyisége és hozzáállása befolyásolja a csoportdinamika alakítását is.
Ha azonban a tréner a vállalati képzésen fejleszt, a résztvevők, és a tréner egymásrautaltsága maximalizálódik. A trénernek korántsem csak az egyéni helyzeteket kell feltárnia, és a tartalom átadására koncentrál, hanem az ellenállásokat és indulatokat is kezelnie kell. A tapasztalat az, hogy a vállalati képzések során, a tréningen kívüli tréneri aktivitást is elvárják a résztvevők, például az ebéd, az esti program alkalmával.
Hogy éppen melyik tréningfajtára van szükség, a megrendelő részéről főleg az döntheti el, hogy milyen fejlesztési elképzeléseket tartalmaz a HR stratégia, vagy az egyéni igények mire irányulnak. A tanácsadó részéről pedig azt fontos tudatosítani, hogy a nyitott illetve a vállalati fejlesztések más típusú tréneri felkészültséget igényelnek, és az ügyfélkapcsolatok milyenségét is meghatározzák a különböző tréningtípusok.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
A harmadik országbeli munkavállalók beillesztése, a kulturális különbözőségek kezelése, kihívásokkal teli folyamat lehet. Hódosi Zoltán két... Teljes cikk
Az HR és az üzleti gondolkodás összekapcsolása kiemelkedő fontosságú a vállalatok sikere szempontjából. A humán erőforrás szakembernek ugyanakkor... Teljes cikk
Új felnőttképzési program indul tavasztól a váci Apor Vilmos Katolikus Főiskola és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) együttműködésében. Teljes cikk
- Extremitás és az intuíció 5 hónapja
- Még kilenc napig lehet pályázni az Év trénere díjra 6 hónapja
- A vezetőfejlesztés a munkaerő-megtartás kulcsa 7 hónapja
- Szervezeti kultúra: a vezetők és munkavállalók közös feladata 7 hónapja
- A gamifikáció, mint a munkaerő-megtartás eszköze 7 hónapja
- A megtartás kulcsa: a szervezet állapotának folyamatos mérése 8 hónapja
- Mi köze a szervezeti kultúrának a munkaerő megtartásához? 8 hónapja
- Milyen trendekkel kell számolnia egy jövőbiztos vezetőnek? 8 hónapja
- Csapatépítés Z-generációsoknak: erre figyeljünk 8 hónapja
- Hogyan célozzunk jól a vezetés- és tehetségfejlesztésben? 8 hónapja
- A készségek fejlesztése manapság létszükséglet és a megtartás kulcsa lehet 8 hónapja