Megjelent: 7 éve

A cél globális coaching közösséget építeni

Liz Hallt a CHN (Coaching Határok Nélkül) hozta el Budapestre abból az alkalomból, hogy szakterületéből a mindfulnessből tartott egész napos workshopot hazai érdeklődőknek. Itt jártakor Gogolák Zoltán beszélgetett Liz Hallal a Coaching at Work magazinról, mint a legrégebben működő coaching és mentoring szakmai kiadványról.

Röviden a háttérről: a magazint 2005-ben indította a Chartered Institute of Personnel and Development nemzetközi szervezet (CIPD, amely 1913 óta létezik) negyedévenkénti megjelenéssel. Liz a kezdetektől a magazin szerkesztője volt. 2009-ben a CIPD-nél a gazdasági válság miatt üzletpolitikai megfontolások alapján úgy döntöttek, nem viszik tovább a magazint. Ekkor vásárolta ki Liz Hall.

G. Z.: Honnan jött a gondolat, hogy kivásárolja a Coaching at Work magazint?

Liz: Két lehetősége volt a CIPD-nek. Eladni, vagy bezárni. Szerkesztőként tudtam, mekkora értéket jelent egy független (megjegyzés: coaching szervezetektől független) magazin. Egy független hang, amely a coaching közösséghez szól. Ha bezárják, eltűnnek a coachinggal kapcsolatban végzett kutatások eredményei, a szakmai szervezetekkel, szakemberekkel felépített kapcsolatok. Megszűnnek a szakmai szervezetek vezetőivel folytatott rendszeres konzultációk, egyeztetések, a coaching jövőjéről folytatott szakmai viták. Ezek mind olyan értéket képviseltek, amelyet nem volt szabad elveszíteni. Ebben az időben több szervezet szóba került, hogy esetleg átveszik a magazint, de a szerkesztők szerették volna, ha független marad. Végül a CIPD engem választott, mint vevőt, mert ismerték az elkötelezettségemet, hiszen a kezdetektől szerkesztője voltam a magazinnak.

Liz Hall

G. Z.: Voltak befektetők, üzleti támogatók, üzleti partnerek?

Liz: Nem voltak befektetők. Pénzügyi oldalról én magam, Stephen Palmer, és Kate Thomas voltunk csak. Stephen ismert író, tudományos kutató, coach - pszichológus, Kate szintén pszichológus. Ők is azt szerették volna, ha a magazin tovább él. Mi hárman lettünk az igazgatóság tagjai. Megmaradtak a munkatársak is, ők is támogatták ezt a döntést. Így megtartottuk a folytonosságot, az előfizetők ugyanazt a magazint találták meg a polcokon a váltás után is. Elég sokat költöttünk arra, hogy továbbra is jó minőséget biztosítsunk számukra.

G. Z.: Mi inspirálta a kivásárlásra?

Liz:
Az elkötelezettség, a szenvedély.

G. Z.: Mi volt a szándéka akkor a magazinnal?

Liz:
Elsősorban megtartani a kapcsolatot a különféle érdekeltekkel: szakemberekkel, szakmai szervezetekkel, kutatókkal, egyetemi oktatókkal, coachokkal. A globális coaching világgal erősíteni a kapcsolatot és a különböző hangoknak, véleményeknek teret adni. Vízióim között szerepelt a networking, mesterkurzusok indítása, egyfajta átjárás biztosítása a rendkívül változatos coaching világ egyes részei között, illetve a magazinban olyan személyek bemutatása, akik hatással vannak a coachingra, segíteni abban, hogy sztárokká váljanak. Vagyis a közösség, a tanulás, jó gyakorlatok megosztása. Nemcsak a coaching területéről, mert úgy gondolom, néha egy üres térben vagyunk mi, coachok és sokat tanulhatunk például a fitness, vagy a különféle sportok világából is.

Fontos a különböző perspektívák megmutatása. Az az én vízióim, hogy a jövőben ez tovább bővüljön.

G.Z.: Változtatott valamin a kivásárlás után?

Liz:
Eredetileg volt egy coach szervezetek közötti kerekasztal, de úgy gondoltam ennél többre van szükség. Ezért a különböző érdekeltek közötti, különböző szintű együttműködések erősítése volt az egyik szándékom a magazin kivásárlása után. Létrehoztunk egy nyilvános coach listát, létrehoztuk a magazin digitális verzióját. Fejlesztettük a LinkedIn csoportot, amelynek ma már több mint 45 ezer tagja van, é s így egy globális közösséggé vált.

G.Z.: Mit tart a Coaching at Work magazin 3 alapértékének?

Liz:
Közösség. Gyakorlati alkalmazás. Függetlenség.

Liz HallLiz Budapesten

G.Z.: Kik a magazin olvasói?

Liz:
Külső és belső coachok, körülbelül egyenlő arányban, coachingot igénybe vevő emberek, egyetemi, főiskolai oktatók, kutatók, olyan vezetők, akik munkatársaik számára vesznek igénybe coachingot, HR-esek. A nyomtatott magazinnak is vannak tengeren túli olvasói is. Jelenleg a nyomtatott magazinnak 2200 előfizetője van, az online verziónak ennél is több és 45 ezernél több LinkedIn taggal rendelkezünk.

G. Z.: Hogyan választ témákat a magazin egyes számaihoz?

Liz:
Nagyon sok eseményen, például konferenciákon veszek részt, sokat beszélgetek coachokkal, kutatókkal, tréning szervezetek munkatársaival a munkájukról. Sokan keresnek téma javaslatokkal. Az embereket mindig érdeklik a jó gyakorlatok, az esettanulmányok, ezeket én is keresem. Néha új gondolkodásmódot képviselő gondolatvezérek témáit mutatjuk be, amelyek stimulálóak. Mindig keresem azokat az új dolgokat, amelyek gyakorlatba ültethetők. A magyar coach piacról is fogok írni személyes benyomások és beszélgetések alapján most, hogy itt jártam, habár két évvel ezelőtt Ábri Judit már bemutatta egy átfogó cikkben a magyarországi coaching helyzetet. Nagyon jó volt most személyesen is megismerni magyar coachokat és mindfulnesst oktatni érdeklődőknek. Hosszabb mindfulness képzésre még tavasszal visszajövök.

G. Z.: Hogyan jellemezné a Coaching at Work magazint más magazinokhoz képest?

Liz:
Ez egy kézbe vehető, nyomtatott termék. Úgy tűnik, hogy az emberek kedvelik azt, hogy nemcsak digitálisan olvasható egy magazin. Fontos, hogy független a különböző szakmai szervezetektől, szövetségektől, ezért a tartalom is független és változatos, ami sokat számít. Nemcsak újságírók írnak, nagyon sok tartalom gyakorlati szakemberektől érkezik, amelyeket professzionális újságírók szerkesztenek a magazinba.

G. Z.: Mire a legbüszkébb a magazinnal kapcsolatban?

Liz:
Sikerült létrehoznom egy szélesebb körű együttműködést a szakmában. Talán nem tűnik szakmai eredménynek, de a pénzügyi válságban is sikerült működtetni a magazint, megtartani az előfizetőket. És még arra, hogy változatosságot tudtunk biztosítani a témákban, a vezércikkekben, a tartalomban. Természetesen a mesterkurzusainkra és a teltházas konferenciáinkra is büszke vagyok.

G.Z.: Mi a legnagyobb kihívás most a Coaching at Work magazinnal kapcsolatban?

Liz:
Megtalálni, hogyan tudjuk a legjobban szolgálni a globális coaching közösséget. Minél több országba eljuttatni, - saját nyelvre lefordítva, - a magazint. Remélem, hogy egyre több magyar olvasónk is lesz, hisz sokan nagyon jól tudnak angolul. Magyarul csak egy-két szót tanultam meg, de tavasszal folytatom csak úgy, mint Budapest nevezetességeinek a bejárását is.


Liz Hall a Coaching at Work brit nemzetközi coaching és mentoring magazin tulajdonosa és főszerkesztője.

Liz Hall 2010-11 évre elnyerte az Association for Coaching nemzetközi coach szervezet „Award for Impact the Coaching Profession” (A coach szakmára elért legnagyobb hatásért díj) elnevezésű díját, amelyet a coaching szakma érdekében végzett kiemelkedő tevékenységéért ítéltek oda.


Dr. Gogolák Zoltán
coach, szervezetfejlesztő
Gogolák Kommunikáció

  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Milyen az igazi emberközpontú munkahely?

Bár sok cég vallja magáról, hogy emberközpontú, legyen szó, akár az ügyfelekről vagy a munkavállalókról, és valószínűleg bizonyos folyamataik... Teljes cikk

Mi leszel, ha nagy leszel? - miért céltalanok a mai fiatalok és mit tehetünk ellene?

Hogyan vált a fiatalkori céltalanság társadalmi jelenséggé és mit tehetünk ellene? Mennyiben hibás a közösségi média? Ez az cikk segíthet a... Teljes cikk

Így lehet sikeres a karrierváltás 40-en túl

Mely lépések kulcsfontosságúak ahhoz, hogy aki középkorúként karrierváltásra adja a fejét egy biztosan kifizetődő új irányt válasszon? A... Teljes cikk