kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 5 éve

Növelik az Erasmus+ programok finanszírozását

Az Európai Parlament (EP) strasbourgi plenáris ülésén megerősítette álláspontját, amely szerint az Erasmus+ programra szánt forrásokat jelentősen növelni kell, hogy több ember is részt vehessen az oktatást segítő uniós mobilitási programban, amelynek pedig jobban kell alkalmazkodnia a támogatottak igényeihez - közölte az uniós parlament.

Az elfogadott állásfoglalásban az EP részletes intézkedéseket javasolt a gazdasági, társadalmi és kulturális akadályok megszüntetésére, hogy minél több fiatal tudjon részt venni a különböző tanulási mobilitási programokban.

A képviselők hangsúlyozták, hogy a programokat a hátrányos helyzetű emberek igényeihez is igazítani kell, és segíteni kell részvételüket a programokban. Ennek érdekében az európai parlamenti képviselők azt javasolták, hogy az Európai Bizottság és az illetékes nemzeti irodák készítsenek átfogó integrációs keretrendszert és nemzeti stratégiát. A programnak komplex módon kell tartalmaznia az adminisztratív terhekhez való hozzájárulást, a nyelvoktatást és a távoktatás lehetőségeit - szögezték le.

Az EP szerint több forrást kell biztosítani az iskolai képzésben való részvételt előkészítő oktatási programoknak, valamint segíteni kell a fiatal sportolók és edzőik lehetőségeit a mobilitási programokban való részvételre.

Bocskor Andrea fideszes EP-képviselő az MTI-hez eljuttatott közleményében arra mutatott rá, hogy a program kiemelten foglalkozik a nyelvtanulással, magába foglalva a nemzeti jelnyelveket is. "A többnyelvűség támogatása a nagy európai nyelvek tanulásán túl az őshonos kisebbségek és a veszélyeztetett nyelvek elsajátítását is kell, hogy jelentse. Ha a többség megismeri a szomszédos nyelveket, az jelentős impulzust adhat a határokon átnyúló kapcsolatok és projektek megerősítéséhez. Ösztönözném az ilyen jellegű pályázatok benyújtását" - hangsúlyozta.

Az Európai Bizottság február közepén fogadta el az Erasmus+ oktatási ösztöndíj 2019-es felülvizsgált munkaprogramját, amelynek idei költségvetését további 251 millió euróval emelte meg. A 2019-re tervezett közel 3 milliárd eurós költségvetést kiegészítő összeg főként a tanulási mobilitást és számos kiemelt projekt megvalósulását segíti.

Az Erasmus+ program célja az oktatás-képzés területén a kulcskompetenciák és készségek fejlesztése, különös tekintettel a munkaerőpiac és a társadalmi kohézió szempontjából fontos készségekre, elsősorban a tanulmányi célú külföldi tartózkodás támogatásával, illetve az oktatási-képzési intézmények és a cégek közötti együttműködés segítségével, valamint a nyelvtanítás előmozdításával.

A program egyetemi hallgatók, gyakornokok, önkéntesek, fiatalok, tanulók, felnőtt tanulók, tanárok, pedagógusok, egyetemi oktatók, trénerek, ifjúsági munkások, oktatási, képzési vagy ifjúsági területen működő szervezetek munkatársai számára nyújt részvételi lehetőséget. A pályázatokat intézmények, szervezetek nyújthatják be, az egyéni részvétel ezeken keresztül valósul meg.

MTI
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Megütötte és fellökte a 12 éves diákot a budapesti tanár

Az 50 éves pedagógust azonnal elbocsátották, miután kiderült az eset. Teljes cikk

Lázár János: megépítjük a Pázmány Péter Katolikus Egyetem új campusát

A Pázmány Péter Katolikus Egyetem új campusának megépítését jelentette be az építési és közlekedési miniszter a Facebook-oldalán. Teljes cikk

Több mint ötven vállalati partner vesz részt a BGE állásbörzéjén

A három napig tartó eseményt csütörtökön a pénzügyi és számviteli karon zárják. Teljes cikk