kapubanner for mobile

144 cikk a(z) tanulás címkével - 5. oldal

Melyek az e-learning folyamán felmerülő frusztráció konkrét okai?

9 éve Az e-learning, mint egy viszonylag új tanulási módszer, számos új lehetőséget biztosít a tanulók számára, ugyanakkor megmutatja azokat a nehézségeket is, amik gátolják és demotiválják az online hallgatókat - olvasható az E-learning HR Blogon. Teljes cikk...


Hogyan javíthatunk az e-learninghez való hozzáálláson?

9 éve Sok helyről halljuk, hogy a vállalatok kollégái szkeptikusan állnak az elektronikus úton történő tanuláshoz, nem hisznek benne, nem fogadják túl pozitívan. Ahhoz, hogy ezen a hozzáálláson javítani tudjunk, a következő tippeket ajánljuk. Teljes cikk...


Ha nem tudsz olvasni, nincs jövőd

9 éve Világszerte fenyeget a másodlagos analfabétizmus. Az olvasás az egyik legfontosabb védekezési stratégia mindenféle - bennünket érő - manipulációs kísérlettel szemben és alapvető feltétel szinte minden munkahelyen szerte a világban - hívták fel a figyelmet a könyvhét alkalmából szervezett akcióval Balatonfüreden. Teljes cikk...


Jót tenne a munkahelyi szieszta

9 éve Egy óra napközbeni szundítás jót tesz a memóriának. Egy kutatás szerint akár egy háromnegyed óra napközbeni alvás is javíthatja a teljesítményt, írja a Dívány. Ez akár egy munkahelyen is megfontolandó lehet. Teljes cikk...


Nappali tagozatos egyetemisták teljes munkaidőben: kinek az érdeke?

9 éve Napjainkban cégek tömegei alkalmazzák azt a "remek" megoldást munkaerő-problémáikra, hogy nappali tagozatos egyetemistákat foglalkoztatnak akár teljes munkaidőben, megkerülve a teljes jogú munkavállalók utáni járulékfizetési kötelezettséget. Ezzel így látszólag mindenki jól jár. Teljes cikk...


Tudásunk töredékét szerezzük iskolában - mindent a munka során tanulunk meg

9 éve Tudásunk 10 százalékát szerezzük formális képzésekben, 20 százalékát személyes kapcsolatainkban, 70 százalékát pedig munkavégzés közben sajátítjuk el – átalakulóban a tanulási stratégiák. De pontosan mi lesz az, ami megváltozik a képzéssel kapcsolatban az elkövetkező 5-10 évben? – ezzel a kérdéssel kezdte előadását a HR ’n’ Rool legutóbbi találkozóján Koltányi Gergely, a Digitális Átállás a Tanulásban kezdeményezés egyik alapítója. Teljes cikk...


Végeztek az első egyetemi kurzuson képzett juhászok

9 éve Befejeződött az első három hónapos juhászképzés a Debreceni Egyetemen. Az oktatáson új technológiákkal, tenyésztési eljárásokkal ismerkedtek meg a diákok. Teljes cikk...


Az e-learning-evolúció következő lépése

10 éve Bár a közoktatási rendszer még küzd ellene, minden más fronton egyre inkább beigazolódik, hogy a tanuláshoz való hozzáállás és a tanítás eszközei óhatatlanul változóban vannak a világ és a technológia változásaival párhuzamosan. Az egyik legnagyobb ellenség az unalom, de furcsamód az információdömping is gyakran nehezíti a feladatot, hiszen úgy kell szelektálni, hogy a legfontosabb dolgok mégis megragadjanak. Ehhez pedig az is előfeltétel, hogy a tanult anyag és annak elsajátítása élményt is jelentsen. Teljes cikk...


E-learning a XXI. században

10 éve Napjainkban az e-learningről már szinte mindenki hallott akár munkahelyén, iskolai tanulmányai alatt, konferenciákon, de, hogy pontosan mit is jelent, kevesen tudják. Ennek oka részben az, hogy még nincs egy egységesen lefektetett kritériumrendszer, hogy miből áll egy jó tananyag, valamint az, hogy az évek során – ahogy bővül az eszköztár – folyamatosan értelmeződik át az e-learning fogalomrendszere – írja az ARTudasmenedzsment a HR Blog oldalán. Teljes cikk...


Már a közszolgák is e-learningeznek

10 éve Elektronikus képzési és távoktatási anyagok készültek közszolgálati tisztviselők továbbképzéséhez. Teljes cikk...


Cserediák programok - kiben bízzunk?

10 éve Ma már sok diák és szülő tervei között szerepel egy külföldön töltött csereév, melynek keretében a fiatal nyelvet tanulhat, tapasztalatot szerezhet egy másik kultúrában és nem utolsó sorban önállósodhat. Ugyanakkor nem kis fejtörés előz meg egy ilyen döntést, ha mondjuk a nyelv adott, az ország megvan akkor ott a kérdés, hogy kiben bízunk meg eléggé ahhoz, hogy a gyakran élete első ilyen kalandjába bocsátkozó, a családjától hosszabb időre először távol kerülő fiatalt rá merjük bízni. Teljes cikk...


És a HR-es hogyan fejlődjön?

10 éve Bár az állítással, miszerint a HR felelős a munkatársak fejlesztéséért, nem teljesen értek egyet, azt azért kijelenthetjük, hogy a HR feladatai közé tartozik, hogy a szervezet munkatársainak és vezetőinek szakmai és kompetencia-fejlesztését serkentse, elősegítse és támogassa. A kérdés csak az, hogy miközben a HR-szakember, képzési szakértő, HR Business Partner, HR-vezető és más HR-esek annyit munkálkodnak mások fejlesztésének megvalósításán, mennyi időt és figyelmet tudnak szánni a saját folyamatos fejlesztésükre? Hiszen a HR-es sem Hegylakó, aki 30 éves korára kifejlődik, és nem igényel többé önfejlesztést – írja a Shape HR a HR Blog oldalán. Teljes cikk...


Egyre elfogadottabb a diákhitel

10 éve Ugrásszerűen nőtt a tanulmányok finanszírozására felvett hitelek elfogadottsága, így az idén először a lakáscélú hiteleket megelőzve ez a leginkább pozitívan megítélt hitelfajta - ismerteti hétfői közleményében a Cofidis. Teljes cikk...


A kezdő vállalkozók 9 alaphibája

10 éve Ha az ember vállalkozó, időről időre előfordul, hogy valami nagyon nem a tervek szerint alakul. Ez a normál üzletmenet része. De nem minden hiba a véletlenek csúnya összjátékának következménye. Teljes cikk...


Legyen az online tanítás mindennapi gyakorlat

10 éve A modern kor kihívásaira kerestek válaszokat a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Gazdaság- és Társadalomtudományi Karán most véget ért, mintegy százmilliós büdzséből gazdálkodó E-tanítási kultúra és digitális tartalomfejlesztés című projektben. Hogyan lehet hatékonyabbá tenni a tanulást, hogyan vonhatóak be a modern technikai eszközök az ismeretszerzésbe, hogyan készítik fel az oktatókat az új kihívásokra és elvárásokra - ezekre a kérdésekre kaptak választ az érdeklődők a december 5-én tartott projektzáró konferencián. Teljes cikk...


Hatékony tanulás az információs korban

10 éve Miért nem tanulnak elég hatékonyan a hallgatók és hogyan alkalmazzák a digitális kommunikáció által nyújtott előnyöket a gyakorlatban? Egyebek mellett ezekre a kérdésekre kaphattak választ a jelenlévők a Tehetséggondozás és tanulási szokások a felsőoktatásban címmel megtartott rendezvényen, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Alkalmazott Pedagógia és Pszichológia Intézetének december 5-i rendes éves konferenciáján. Teljes cikk...


Hogyan segítsük gyermekünket visszarázódni az iskolába az őszi szünet után?

11 éve Alig másfél hónapja kezdődött az idei tanév, az iskolások éppen csak hozzászoktak a reggeli felkeléshez, iskolába járáshoz és máris itt az őszi szünet. Az egy hetes szabadság után sokszor nehéz visszarázódni az iskolai élet mindennapjaiba. Minél hosszabb a vakáció, annál nehezebb a visszaszokás, de a rövidebb szünetek is felboríthatják a megszokott menetrendet. Teljes cikk...


Három főállású angyal áll munkába

11 éve A fenntartható életmód népszerűsítése, a jelnyelv széles körű megismertetése és a mélyszegénységben élő gyermekek tanulásának támogatása a három új főállású angyal missziója. Teljes cikk...


A tanulás és vezetőképzés dilemmái napjainkban

11 éve Hogyan tanuljon egy vezető és mit; hogyan lehet feloldani azt a dilemmát, hogy amit ma oktatnak az egyetemeken, azt a végzettek csak évek múlva használják, amikorra szükségszerűen elavult lesz; melyek lesznek a jövő szakmái; milyen szerepe van a kreativitásnak; milyen kulturális különbségek vannak a különböző nemzetek között; miért kell elfogadni a kudarcot? - ezekről a kérdésekről beszélgettünk Baracskai Zoltán és Mérő László professzorral. Teljes cikk...


Fontos, hogy a hallgató tudja: hol tart egy tanulási folyamatban

11 éve "Jó, ha célként a tanulási eredményeken alapuló megközelítés lebeg a hallgató szeme előtt, ugyanis az önszabályozó tanulás könnyebb, ha a megtett utat mindig az elérendő célhoz tudja viszonyítani" - mondta dr. Vámos Ágnes. Az Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) Pedagógiai és Pszichológiai Karának egyetemi tanára szerint, ha a hallgató tudja, hogy hol tart egy tanulási folyamatban, egyszerűbb megfogalmaznia, hogyan lehet eredményesebb. Teljes cikk...


/cimkek/tanulas.html