A magyarok megbíznak munkaadóikban
A magyarországi munkavállalók figyelemreméltó rugalmassággal viselik az ország nehéz gazdasági helyzetét, és egynegyedük "teljes mértékben elkötelezettnek" vallja magát jelenlegi munkaadója iránt - derül ki a Kelly Services által készített felmérésből.
Ami az egyes korosztályok megoszlását illeti, az ún. "baby boomer" generáció (a 48-65 éves korosztály) körében a magukat "teljes mértékben elkötelezettnek" vallók aránya 31 százalék, míg az ún. "X" generáció (a 30-47 éves korosztály) esetében ez az arány 24 százalék, az ún. "Y" generáció (a 18-29 éves korosztály) esetében pedig 23 százalék.
A felmérés további megállapítása, hogy a megkérdezettek 17 százalékát lojálisabbá tette a gazdasági válság, míg 24 százalékuk inkább lojalitása csökkenéséről számolt be, 59 százalék számára pedig a válság semmilyen efféle hatással nem járt.
A munkaadójuk iránt lojálisabbá vált munkavállalók szerint a változás a vezetés pozitív hozzáállásának, a jobb vagy legalábbis stabil fizetéseknek és a jó munkahelyi légkörnek köszönhető. A kevésbé lojális dolgozók elmondása szerint a változás az ő esetükben a vezetés nem megfelelő hozzáállásának és a csökkenő fizetéseknek az eredménye.
Mindezen megállapítások a Kelly Global Workforce Index felmérés részei, amely mintegy 134.000 dolgozó véleményét gyűjtötte össze világszerte, köztük több mint 5.000 magyar munkavállalóét.
"Azok a munkaadók, akik nyíltan beszélnek alkalmazottaikkal a nehéz gazdasági helyzetről és mindent megtesznek annak érdekében, hogy gondoskodjanak róluk, jelentős bizalmi tőkét tudtak teremteni a dolgozók körében - kommentálta a felmérés eredményeit Jónás Anikó a Kelly Services ügyvzető igazgatója. A gazdaság talpra állásával ez a fokozott munkavállalói elkötelezettség vélhetően valódi (verseny)előnyként jelentkezik majd."
A magyarországi felmérés legfontosabb megállapításai a következők:
- Arra a kérdésre, hogy mi az az egy dolog, ami még inkább erősítené egy munkavállalóban a cége iránti elkötelezettséget, a válaszadók 35 százaléka a "magasabb javadalmazást" jelölte meg, ezt követik a "változatosabb, nagyobb kihívással járó feladatok", 24 százalékkal.
- A "baby boomer" generáció képviselőinek 32 százaléka számára a munkahelyválasztás illetve, váltás szempontjából "nagyon fontos" az adott vállalat jó híre, míg az "Y" generáció tagjai körében ez az arány csak 22 százalék.
- Mindössze a válaszadók 13 százaléka "teljesen biztos" abban, hogy a vállalat, amelynél dolgozik, felelős magatartást tanúsít a társadalom felé.
- Arra a kérdésre, hogy mi késztetné őket leginkább munkahelyváltásra, a válaszadók 27 százaléka az alacsony fizetést illetve kevés juttatást jelölte meg, ezt követi a rossz munkahelyi légkör (26 százalék) és az előrelépési lehetőségek hiánya (18 százalék).
- Vidéken a jelek szerint valamivel nagyobb motivációs erővel bír a magasabb fizetés, mint Budapesten, ugyanakkor vidéken az adott cég jó híre is nagyobb súllyal esik latba a munkahelyválasztás során.
Egy vállalat jó híre minden jel szerint kulcsszerepet játszik a munkavállalók illetve potenciális munkavállalók karrierrel kapcsolatos - munkahely-választási, állásváltoztatási, stb. - döntéseinek meghozatalában. Egy cég hírnevének felmérése, értékelése során a dolgozók szemében legfontosabbnak számító tényezők a vezetés minősége, a termékek és/vagy szolgáltatások színvonala és a globális jelenlét. A legkisebb súllyal az olyan szempontok esnek latba, mint a munkaerő színvonala, a cég pénzügyi eredményei, hogy mennyire komoly múlttal rendelkező (milyen régen működő) vállalkozásról van szó, illetve hogy mit tesz a cég a társadalmi felelősségvállalás erősítése érdekében.
"Ha megvizsgáljuk, hogy mi motiválja az embereket a munkahelyen, világosan látható, hogy a személyes fejlődés és előrejutás lehetősége alapvető jelentőséggel bír, de legalább ennyire fontos a megfelelő ösztönzést és kihívást jelentő munka is" - tette hozzá Jónás Anikó.
- 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
- 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti. Részletek Jegyek
Csomós Petra, az ELTE TTK Alkalmazott Analízis és Számításmatematikai Tanszékének docensének személyében másodszor nyerte el női oktató az... Teljes cikk
Nincsenek könnyű helyzetben manapság az X generációs (jellemzően 1960 és 1979 között született) munkavállalók. Könnyen kerülhetnek... Teljes cikk
Az év elején történő felmondások aránya bár változó lehet, azonban sok cégnél ebben az időszakban, az év végi bónuszok kifizetését követően... Teljes cikk
- Minden váltáson gondolkodó munkavállaló potenciális jelölt 2 hónapja
- Az új valuta a home office, Magyarország vonzó BSC-célpont 2 hónapja
- Rémisztő adatok: az orvosok harmada menekülne az állami egészségügyből, nem a pénz miatt 3 hónapja
- Az év eleje a felmondások ideje? 3 hónapja
- Hol fáj a cégeknek? Szervezetfejlesztési és vezetési trendek 2024-ben 4 hónapja
- Munkavállalói motiváció: részesedés a cégben adómentesen 6 hónapja
- Hibrid munka pro és kontra - kevesebbet költ, aki otthonról dolgozik 8 hónapja
- A személyre szabott ajánlat a dolgozóknak is jár! - egy HR-vezető útmutatása 8 hónapja
- Ki a jó HR Business Partner? Kiválasztás és beillesztési terv 8 hónapja
- Dolgozói elégedettség 11 hónapja
- A fiatalok mindössze harmada érzi, hogy elismerik a munkahelyén 12 hónapja