kapubanner for mobile
Megjelent: 3 éve

Hivatalos iPhone szerviz vagy márkafüggetlen javítás? Mikor melyik éri meg?

Az Apple termékek több dologról is nevezetesek. Kimagasló a megbízhatóságuk és praktikusságuk, ritkák a bosszantó hibák, a termékek minősége magas, a gyártás során felhasznált alapanyagok tartósak és jó minőségűek.

Hivatalos iPhone szerviz vagy márkafüggetlen javítás? Mikor melyik éri meg?
-

A márkának van némi elitista jellege is, hiszen magas minőség más gyártóknál sem ritka, de az Apple minden tekintetben hirdeti különállását, egyedi megoldásait. Ezek a megoldások nem csak jól működnek, de nem is kompatibilisek semmi mással, ami nem Apple. Ha egyszer bekerülünk az Apple bűvkörébe akkor onnantól nehéz szabadulnunk már csak technikai szempontból is: nem árt ha mobilunk és számítógépünk hiba nélkül tud kommunikálni egymással. Közben megkapjuk azt az érzést is, hogy mi is a különb Apple klub tagjai lehetünk.

Az Apple klub előnyei

Mindez persze kellően drága is. Egy ugyanolyan jellemzőkkel bíró más gyártótól származó táblagéphez viszonyítva az iPad mindig drágább lesz. Ha valamire szükségünk van az iPhone szerviz a kiegészítő kütyüket is - amikben aligha van ekkora minőségbeli különbség - többszörös áron adja. Nem csak a minőséget fizetjük meg, hanem a márkát is. Van-e mód arra, hogy a minőséget megkapjuk a plusz költségek nélkül? Lehetünk-e a klub tagjai az extra díjak fizetése nélkül? Teljes egészében nem, de ne hagyjuk, hogy a márkahűségre épített marketing akkor is plusz költségekbe vezessen minket, amikor lenne más választásunk is.

Kimagasló minőség ide, kimagasló minőség oda, bizony az iPhone is képes elromlani. Nem működik valamelyik gomb, megsérült a töltőcsatlakozó, leverte a macska az asztalról a mobilt és betörött a képernyő. Végtelen lehet a sor miért van szükségünk javításra. Apple szerviz Budapest és a megyeszékhelyek belvárosaiban mindenhol van, mint ahogyan kínálják szolgáltatásaikat a márkafüggetlen vagy nem hivatalos szervizek is. Nem hivatalos szerviznek a csak Apple készülékekkel foglalkozó, de nem gyári kötelékben működő vállalkozásokat hívjuk, míg márkafüggetlennek azokat, amik az iPhone-ok mellett más készülékek szervizelésével is foglalkoznak.

A munka minőségét tekintve kevés indok szól a hivatalos szerviz mellett. Félreértés ne essék, nem végeznek rossz munkát a gyári szervizekben, csak éppen ugyanazt a minőségű szerelést mások is tudják. A márkahűség mellett a garancia, illetve a garancia elveszítésének lehetősége az, ami sok embert terel a márkaszerviz felé. Vizsgáljuk meg ezt a kérdést részletesebben.

A jótállás fontossága

Nem fogunk részleteibe belemenni a jótállás és a szavatosság eltérő jelentéseibe, maradunk a lényegnél és a gyakorlatnál. Ha valaki iPhone-t vesz Magyarországon, akkor választhat, hogy probléma esetén az Apple egy éves korlátozott jótállását vagy a hazai jogszabályoknak megfelelő jótállás alapján történjen a javítás. Fontos, hogy ha egyszer választottunk, akkor onnantól az érvényes. A magyar jogszabályok a készülék árától függően 1-3 év (Apple termékek esetében ez gyakran 3 év) jótállást tesznek kötelezővé. Minden új termékre van 1-3 év garanciánk, amit biztosan elveszítünk, ha bármilyen javítást nem hivatalos szervizben kérünk.

Ugyanakkor a garancia nem vonatkozik: fogyóeszközökre (például akkumulátor), esztétikai sérülések (például kijelző törése, karcolások, horpadások), külső fél által gyártott olyan komponens vagy termék által okozott károkra, amely nem felel meg az Apple Termék specifikációinak (például nem Apple töltő okozta sérülés), baleseti sérülés (például leverte a macska a telefont), nem megfelelő üzemeltetés, elöregedés (ez nem vicc, ha a gomb azért nem működik, mert az Apple szerint túl sokszor megnyomtuk és akkor természetes, hogy nem működik).

Ha a garancia ideje alatt a fenti problémák jelentkeznek, akkor azt csak drágán és általában elég lassan (akár hetekben mérhető időtávon) javítja az Apple, cserébe megmarad a készülék garanciája. A másik lehetőség, hogy megjavítja olcsóbban egy megbízható márkafüggetlen szerviz, például a Mobee, de akkor elveszik a garancia. Ilyenkor a javítás várható költségét és a hátralévő garancia hosszát érdemes mérlegelni. Ha a vásárlást követően másnap veri le a macska a készüléket, lehet megéri hivatalos helyen cseréltetni az előlapot drágán, ha két és fél év után veri le a cirmos a mobilt, akkor valószínűbb, hogy a garancia korábbi elvesztése jelenti a kisebb kárt.

Összegezve: a javítás minőségét tekintve nincs érdemi különbség hivatalos és márkafüggetlen hely között. A garancia korlátozott, így addig érdemes azt szem előtt tartani, amíg valóban attól tartunk, hogy gyártási hiba miatt nem fog működni készülékünk. Valószínűleg még a garancia lejárta előtt elérkezik az a pont, amikor már költséghatékonyabb márkafüggetlen szerviznél végeztetni azon javításokat, amikre a jótállás nem vonatkozott.

  • 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
68 évig dolgozott ugyanabban a boltban, most elbocsátották

Az angol Jill Cornick bolti dolgozó 1956-ban, mindössze 14 évesen kezdett el dolgozni a Blandfordban található Clarks cipőboltban. Közel hét évtizeden... Teljes cikk

Emelkedett Gazdag és Sallói fizetése - így lehet keresni az észak-amerikai profi labdarúgóligában

Ismét emelkedett Gazdag Dániel és Sallói Dániel fizetése az észak-amerikai profi labdarúgóligában (MLS). Teljes cikk

Vakáció vagy infláció? Mi lesz a nyaralásokkal 2024-ben?

Idén a magyarok több mint harmada (34%) tervezi, hogy részt vesz hosszabb-rövidebb utazáson, az elmúlt évhez képest bővül az utazást tervezők... Teljes cikk