kapubanner for mobile
Megjelent: 3 hónapja

Jön a 4 napos nyári munkahét a PwC-nél, de később le kell dolgozni

Egy újabb 4 napos munkahét projekt! A PwC Magyarország könyvvizsgálati üzletágának 280 munkatársa hétfőtől csütörtökig fog dolgozni a három nyári hónapban. Igaz, nincs ingyen a 13 szabad péntek. A 104 órát később, amikor nagyobb a munkaterhelés, le kell dolgozni.

A PwC Magyarország 4 napos nyári munkahetet vezet be-
images

A 4 napos nyári munkahét, vagyis a nyári 3 napos hosszú hétvégék bevezetésével a szervezet célja, hogy segítse munkavállalóit a feltöltődésben és az egészséges munka-magánélet egyensúly kialakításában. A cég a nyári, 32 órás munkaheteket munkaidőkeret alkalmazásával és munkaidő átcsoportosítással valósítja meg, így a munkavállalóknak csak a munkaidő beosztása változik, az alapbére nem. Azaz a 13 nyári szabad pénteket később, amikor nagyobb a munkaterhelés, le kell dolgozni. A cég lépése racionális: a nyári időszakban auditon kevesebb a munka.

"Folyamatos párbeszédben vagyunk a munkavállalókkal, odafigyelünk a visszajelzéseikre, az igényeikre és ezek mentén alakítjuk a rugalmas munkavégzési kereteinket, a juttatásainkat, a képzéseinket vagy akár az irodai környezetet. Így született meg az elmúlt években többek között a Mental Health programunk, illetve bevezettük a nyári bermuda napokat és a kiterjesztett apasági szabadságot is” - mondta Radványi László, a PwC könyvvizsgálati üzletágának vezetője.

Ahogy korábban más 4 napos munkahét pilotot folytató cégek (például a Magyar Telekom, ahol végül lezárták a projektet), így a PwC is folyamatosan monitorozza, méri, elemzi az újítás hatását, és ezt követően fog dönteni annak további alkalmazásáról.

A megközelítés alapvetően különbözik a korábban látott piaci megoldásoktól, mert a PwC munkaidő átcsoportosítással, és nem munkaidő csökkentéssel alakítja ki a 4 napos nyári munkarendet.

Olvassa el, hogy vizsgázott a négynapos munkahét az Egyesült Királyságban!

fotó: freepik

  • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Toborzási előny, ha egy cég home office-t tud ajánlani

Milyen kihívások állnak a HR-szakma és a toborzás előtt? Különleges gondolkodás kell-e a Z generációhoz? Jó-e a női vezetői kvóta a cégeknél?... Teljes cikk

Home office munka

A home office az otthonról végezhető munkát jelenti. Lehetősége szélesebb körben a koronavírus-járvány idején terjedt el. A pandémia óta az ilyen... Teljes cikk

Egyre több vállalatnál döntenek a home office megszüntetése mellett

A home office a COVID előtt, jellemzően multinacionális vállalatnál dolgozók kiváltsága volt, a járvány alatt viszont irodai munkakörökben... Teljes cikk