Fél napig tartott a vasutassztrájk
A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) munkabeszüntetése hétfőn fél napig tartott, de megállapodás továbbra sincs, a szakszervezet úgy tervezi, hogy a jövőben már nem az egész országra, hanem csupán egyes régiókra kiterjedően szervezi meg a leállást.
A szakszervezet hétfőn 11 órától négy megye kivételével függesztette fel a munkabeszüntetést. Azokban a megyékben, ahol magas volt a sztrájk támogatottsága, így Hajdú-Bihar, Szabolcs-Szatmár-Bereg, Jász-Nagykun-Szolnok és Borsod-Abaúj-Zemplén megyékben a vasutasok 13 óráig nem vették fel a munkát. Gaskó István, a VDSZSZ elnöke szerint sikeres volt a hétfői munkabeszüntetés, megbénult a forgalom, a vasúton káosz alakult ki, ugyanakkor még nem hozta meg az eredményt, mert nem sikerült megállapodni a szakszervezeti követelésekről.
A vasúttársaság a munkabeszüntetés felfüggesztését annak tudta be, hogy kifulladni látszik a sztrájk, hiszen a MÁV Zrt. adatai szerint a forgalom területén az éjszakai műszakban 1683 vasutas közül 1648 dolgozott. A nappali műszak ennél is kedvezőbb: 2549 forgalomirányításban részt vevő munkatárs közül 2502 vette fel a munkát, így 98 százalékuk döntött a munka mellett. Gaskó István elmondta, hogy a MÁV kommunikációja szerint a február elsején indított gördülő sztrájk - a hétfőit nem számítva - 1,5 milliárd forint kárt okozott a társaságoknak. A szakszervezet elnöke szerint ez az összeg elegendő lett volna a 10 százalék kiszervezési pótlékra.
A Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV) vonalain hétfőn már délelőtt helyreállt a rend, újra a megszokott módon közlekedtek a vonatok, miután a VDSZSZ Szolidaritás felfüggesztette a sztrájkot. A GYSEV vonalain nem volt sztrájk, de az országos sztrájk miatt módosult a vasúttársaság által közlekedtetett vonatok menetrendje.
A munkabeszüntetés hétfő hajnalban azt követően kezdődött újra, hogy nem született megállapodás a VDSZSZ és a MÁV-társaságok között a vasárnap esti egyeztetésen a szakszervezeti követelésekről és a még elégséges szolgáltatásról. A VDSZSZ eredeti követelése 10 százalékos többletbéremelés a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett, a MÁV Cargo privatizációs bevételéből pedig 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutasnak. Ez egészült ki azzal a követeléssel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás, valamint a munkáltató 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja a vártnál magasabb inflációt.
A Magyar Posta közlése szerint zavartalan volt a vasúti munkabeszüntetés ideje alatt a postai szolgáltatás, a mintegy 37 ezer dolgozót foglalkoztató társaságnak semmilyen gondot nem okozott a vasutasok sztrájkja. A postai dolgozók mind a 2740 postára beértek, valamennyi postahivatal időben kinyitott, és a több mint 12 ezer kézbesítő is rendben végezte munkáját.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk
Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk
Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk
- Így néz ki a könyvelő szakma jövője 1 hete
- Bérvita és elvándorlás: összeomlás szélén a színházi szakma? 3 hete
- 15 százalékkel emelkednek a bérek ebben az ágazatban 3 hete
- Közszolgák figyelem! Januártól ekkora fizetésemelés jön 3 hete
- A vezetés nem jutalom, hanem szakma: a mikromenedzsment nem HIBA, hanem HIÁNY 3 hete
- Lemaradtak a középvezetők – csak ennyivel nőtt a fizetésük idén 3 hete
- Sokkoló felmérés: tízből nyolc cég idén sem ad fizetésemelést 1 hónapja
- 24 ezer tanár teljesen kimaradt, a többieknek morzsák jutottak a béremelésből 1 hónapja
- Próbaidő: munkavállaló hosszabbítaná, munkáltató elengedné? 1 hónapja
- Hogyan férhet össze, ha szombaton dolgozunk, de október 24-én meg szabadságot írnak elő? 1 hónapja
- "Ez már modern rabszolgaság" - általános sztrájk a 13 órás munkanap ellen 2 hónapja


Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?