Hatalmas a trafikügy elutasítottsága
Az ellenzéki szavazók körében szinte teljes a trafikok állami felosztásának elutasítása, de a támogatók száma Fidesz választóinak körében sem éri el az ötven százalékot. A teljes lakosság 51 százaléka az egész eljárást semmissé tenné, és csak 14 százalék szerint van minden úgy jól, ahogy történt - derítette ki a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet.
De három hét alatt nemcsak a tájékozottság nőtt, hanem az ellenkezés is: már korábban is többen voltak (56 százalék), akik helytelenítették, hogy a kormány döntse el, ki árusíthat cigarettát, de május végére ez a többség háromnegyedesre (73 százalék) duzzadt. Az ellenzők még a Fidesz-szavazók körében is szerény többségben vannak, de az ellenzéki pártok hívei körében szinte teljes az elutasítás. (1. ábra).
Kétharmados egyetértés fogadja azt az állítást, hogy "a kormány elsősorban politikai szempontok alapján döntött, és többnyire a Fideszhez kötődő személyek kaptak trafiknyitási jogot" (68 százalék) és a Medián által megkérdezetteknek csak kevesebb mint ötödrésze ért egyet azzal, hogy "a kormány elsősorban a benyújtott pályázatok alapján döntött, és a szakmailag legfelkészültebb személyek kaptak trafiknyitási jogot" (18 százalék). (Május elején jóval nagyobb volt a 'nem tudom' válaszok aránya, és akkor csak 43:26 arányban kerekedett felül a kormányzatot elmarasztaló vélemény.) A szakmai döntést feltételezőkénél is szűkebb kisebbség az, amelyik elfogadja, természetesnek tartja, "ha egy párt a híveit, a támogatóit hozza kedvező helyzetbe, nekik biztosít üzleti lehetőségeket", miközben a szavazópolgárok pontosan háromnegyed része szerint"megengedhetetlen, hogy egy párt beavatkozzon a piaci folyamatokba, és politikai alapon biztosítson üzleti lehetőségeket a híveinek". Ebben a kérdésben is viszonylag kis szerepe van a párthovatartozásnak: még a Fidesz-szavazók pontosan fele is megengedhetetlennek tartja ezt az eljárást (2. ábra).
A fentiekkel összhangban mindössze a megkérdezettek egyhetede (14 százalék) mondta, hogy "ha lehetősége lenne felülvizsgálni a trafikpályázatokat", változatlanul hagyná a döntést. Negyedrészük "új pályázatot írna ki, és független zsűrire bízná, hogy pártatlanul bírálja el a jelentkezőket", miközben az abszolút többség a legradikálisabb konzekvenciák levonását várná. Az utóbbiak teljes egészében visszavonnák az új trafiktörvényt, érvénytelenítenék a pályázatot, és továbbra is engednék a forgalmazást a régi trafikoknak, dohányárusító helyeknek (3. ábra). Az utóbbi álláspont képviselői a Fidesz szavazótáborában 28 százalékot tesznek ki, de ha ehhez hozzászámítjuk azokat, akik új, pártatlanul elbírált pályázat kiírásában látnák a megoldást, akkor kiderül, hogy még a kormánypárti közönség körében is 51 százalékos többségben van a trafikügy intézését elutasító tömeg.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Mire a megsérült dolgozó kollégái mentőt hívtak, a férfinak leállt a légzése. Teljes cikk
A kormány javaslatára az Országgyűlés megkezdi a 14. havi nyugdíj bevezetéséről szóló törvénytervezet tárgyalását - közölte a... Teljes cikk
A multinacionális vállalatcsoport vagy a nagyméretű belföldi vállalatcsoport belföldi csoporttagjaira vonatkozó, elismert belföldi kiegészítő adó... Teljes cikk
- Egy vállalati botrány anatómiája: morális és kommunikációs krízis az SAP-nál? 3 hónapja
- Esküvői dráma az irodában: HR-ügy lett a meghívó hiányából 4 hónapja
- Több pihenés, hatékonyabb munka – a négynapos munkahét rejtélyes paradoxona 4 hónapja
- Mely cégek a legvonzóbbak a fiatalok számára? 4 hónapja
- HR-essel csalta a feleségét a techmágnás, egy koncerten buktak le 4 hónapja
- Szuperszámítógép robbantja be a mesterséges intelligenciát Szegeden 5 hónapja
- Hogyan tanul az agy? – magyar kutatók új matematikai modelljei a memóriáról 5 hónapja
- Ezeket a készségeket keresik a munkaadók állásinterjún 6 hónapja
- Bejelentették: mérnöki nagyhatalommá tenné Magyarországot ez az új beruházás 6 hónapja
- Ezt a hibát ne kövesd el generációs témában: itt a friss kutatás 7 hónapja
- Jó fizetés vagy valami más? Ez a legfontosabb a magyar munkavállalóknak 7 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?