kapubanner for mobile

102 cikk a(z) adminisztráció címkével - 4. oldal

Eligazodni kezdő vállalkozóként

11 éve Hogyan kezdjünk vállalkozni? Mik a buktatók, hogyan lehet forrásokat szerezni, eligazodni az adminisztrációban? A Startupdate kezdő vállalkozóknak kínál térképet, annak érdekében, hogy a siker ne maradjon el, a startup vállalkozás ne fulladjon be, írja a hvg. Teljes cikk...


Perbit.insight - MS Office integráció

11 éve A perbit.insight HR szoftvert (korábbi verziója a perbit.views) számos hazai és külföldi szervezet alkalmazza. A termék WEB felületű, „"hibrid" technológiát alkalmazó HR rendszer, melyben korszerű IT megoldások támogatják az e-HR funkciók, a HR-kontrolling, a Workflow menedzsment és a Teljesítmény menedzsment funkciók alkalmazását. A nyilvántartott adatok más programokba is átkerülhetnek, megtartva szerkezetüket és tartalmi összefüggéseiket. Teljes cikk...


A bér és munkaügyi adminisztráció automatizálásának kérdései

11 éve A HR szakmának lépést kell tartani az adó-, a járulék, a munkaügyi szabályok gyorsuló módosulásával, másképp kell elkészíteni a bevallásokat, a nyilatkozatokat, szolgáltatni a tájékoztató adatokat a hatóságoknak, mint korábban. Nagyon sok múlik azon, mely cég, milyen programot használ, és azokat a szolgáltatók a felhasználók számára időben frissítik-e. Teljes cikk...


Százezer cég lehet érintett az adatszolgáltatásban

11 éve Idén januárban lépett életbe az a szabályozás, mely a belföldi ügyletekről ír elő adatszolgáltatást. Ezzel jelentősen nő a cégek adminisztrációja, egyes becslések szerint 80-120 ezer vállalkozásnak jelent pluszfeladatot a szabály, írja a Napi Gazdaság. Teljes cikk...


Ne csak év végén szembesüljünk a pluszjárulékkal!

11 éve Az adózási korlátok szempontjából a juttatások értékét együttesen kell számolni, ha cafeteriában is és azon kívül is adjuk valamelyiket. Sőt, az 500 ezres korlát túllépését is az összes olyan juttatás értékére együttesen kell figyelni, amely a korlát alá tartozik. Teljes cikk...


Dunaferr: "elkerülhetetlen a létszám optimalizálása"

11 éve A Dunaferrnél elkerülhetetlen a létszám-optimalizáció, ami elsősorban az adminisztratív és vezetői munkakörökben dolgozókat fogja érinteni - hangzott el azon a szerdai munkásgyűlésen, amelyen az ISD Dunaferr Zrt. cégvezetője tájékoztatta a dolgozókat a vállalat jelenlegi helyzetéről és jövőjéről. Teljes cikk...


A kormány tovább könnyít a vállalkozások adminisztratív terhein

11 éve A kormány tovább egyszerűsíti az aláírási címpéldány és cégkivonat használatát - mondta el Rétvári Bence, a közigazgatási tárca parlamenti államtitkára az MTI-nek. Teljes cikk...


Világszerte folytatódnak az adóreformok

11 éve A Világbank, az IFC és a PwC új kutatása alapján a globális gazdasági bizonytalanság ellenére a kormányzatok tovább reformálják adórendszereiket. Tavaly június óta 2012 májusáig 31 ország tett lépéseket a kis- és középvállalkozások adózásának megkönnyítése érdekében. Teljes cikk...


Az álláskeresők adminisztrációs terheit enyhítené a kormány

11 éve Az álláskeresők nyilvántartásba vételére, az álláskeresési járadék és a nyugdíj előtti álláskeresési segély folyósítására vonatkozó eljárási szabályok egyszerűsítését javasolja a kormány. Teljes cikk...


Új vállalatirányítási elgondolás: nincsenek vezetők és tilos motiválni a dolgozókat

12 éve A felszabadított vállalatokban nincsenek vezetők, mindenki egyenlő és azt csinál, amit akar, gyakran még túlórát sem fizetnek, és a dolgozók motivációját egyenesen tiltják. Ezek a vállalatok a szektoruk legerősebb cégei közé emelkedtek. Ha ilyen sikeresek, akkor miért nem terjed el szélesebb körben ez a fajta vállalatirányítási elgondolás? Krauthammer HR Blogjából kiderül. Teljes cikk...


Csökkentenék a munkáltatók terheit az adótanácsadók

12 éve Az adótanácsadók javasolják az elvárt béremelés megszüntetését, a szociális hozzájárulási adó és az egészségügyi hozzájárulás mérséklését és azt, hogy az OEP vegye át a munkáltatókat terhelő egyéb kifizetések (gyermek után járó pótszabadság, a szülési szabadság, betegszabadság) terheit - olvasható a Napi Gazdaságban. Teljes cikk...


Bérkompenzáció: az októberi béreket vennék alapul

12 éve Megkapták a bérkompenzáció igénybevételéhez kapcsolódó rendelettervezetet a munkaadók - a Nemzeti Gazdasági és Társadalmi Tanács (NGTT) hétfői egyeztetésén többek között ez lesz a téma a Napi Gazdaság írása szerint. A kompenzációs számításokhoz a 2011. októberi béreket veszik majd bázisnak, és ebbe nem számítható bele a béren kívüli juttatás. Teljes cikk...


A műszaki végzettségűeket keresték idén az álláspiacon

12 éve A Work Force Személyzeti Tanácsadó Kft. tapasztalatai szerint 2011-ben a műszaki végzettségű munkavállalók iránt volt a legnagyobb a kereslet a munkaerőpiacon. Az októberben megrendezett karriervásárra kilátogató munkakeresők körében ezzel szemben inkább az irodai munkakörök iránti érdeklődés volt a jellemző. Teljes cikk...


Munkavédelem: a cégek négyötöde trükközik

13 éve A cégek jelentős része, több mint négyötöde, a hatósági előírások kijátszásával, bejelentés nélküli munkaerővel, a védelmi előírások mellőzésével próbál versenyelőnyhöz jutni a tisztességes vállalkozások ellenében - állapítja meg a feketelista.hu portál elemzése. Teljes cikk...


Cafeteria: így csökkenthető az adminisztráció

13 éve Átfogó cafeteria szolgáltatást vezet be a Sodexo Motivációs Rendszerek, mellyel növelhető a dolgozói motiváció, és legalább 30 százalékkal is csökkenthető a cafeteria rendszerrel kapcsolatos adminisztráció. A juttatások rendszeréhez a kormányzat új szabályozási környezetet tervez, az egyeztetések még zajlanak. Ebben a helyzetben érdemes a munkáltatóknak még nagyobb hangsúlyt fektetniük a hatékony megoldások kiválasztására - írja a portálunkhoz eljuttatott sajtóközlemény. Teljes cikk...


Ausztriában dolgozna? - bonyolult adminisztratív procedúrára számíthat

13 éve Annak ellenére, hogy Ausztriában május elseje óta szabadon lehet munkát vállalni, számos adminisztratív kötelezettsége van annak, aki a szomszédos országban szeretne dolgozni –- derül ki az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének (ÉVOSZ) kiadványából. Teljes cikk...


Bürokrácia-csökkentő program - csökkennek a foglalkoztatási terhek

13 éve A kormány a vállalkozások adminisztratív terheinek csökkentése során kiemelt hangsúlyt fordít a foglalkoztatás adminisztrációjának egyszerűsítésére - derül ki a bürokrácia-csökkentő program részletes anyagából, amelyet a Nemzetgazdasági Minisztérium csütörtökön közölt a honlapján. Teljes cikk...


Csökkenhetnek a vállalkozások adminisztratív terhei

13 éve A hazai vállalkozások adminisztratív költségei a nemzeti össztermék tíz százalékát is meghaladhatják, ebből 800 milliárd forint az az összeg, amelyet a cégvezetők tehernek tekintenek. Ez a tétel idén mintegy 500 milliárd forinttal csökkenhet - közölte Cséfalvay Zoltán, a Nemzetgazdasági Minisztérium stratégiai államtitkára. Teljes cikk...


Milyen az utalványok megítélése a munkáltatók körében?

13 éve A béren kívüli juttatások utalványos formájával kapcsolatban gyakran elhangzik, hogy körülményes és nehézkes az adminisztráció. Erre cáfol rá a BellResearch által végzett felmérés, amelyben a cégek 90 százaléka úgy nyilatkozott, hogy az utalványok adminisztrációja egyszerű. Teljes cikk...


Januártól megszűnik a NYENYI

13 éve Január elsejétől megszűnik a vállalkozók NYENYI (nyugdíjbiztosítási egyéni nyilvántartó lap) néven futó adatszolgáltatási kötelezettsége, ami csökkenti az adminisztrációs terheiket. Így az APEH-nak és az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóságnak együttműködve kell megoldania az egyéni nyugdíjnyilvántartást - írja a Napi Gazdaság. Teljes cikk...


/cimkek/adminisztracio.html