kapubanner for mobile

40 cikk a(z) fogyasztás címkével - 1. oldal

Egyre kevesebbre telik a fizetésünkből

9 hónapja Az Európai Unió (EU) egészét nézve csak Bulgáriában alacsonyabb az életszínvonal, mint Magyarországon. Teljes cikk...


Eurostat adatok: Fogyasztásban is az uniós rangsor végén kullog Magyarország

1 éve A tényleges egyéni fogyasztást (AIC) tekintve, ami a háztartások anyagi jólétének mérőszáma, az uniós rangsor végén kullog Magyarország - derül ki az Eurostat friss adataiból. Teljes cikk...


Infláció: Százból 45 ember már alapvető élelmiszerekről is kénytelen lemondani

2 éve A nők, a nyugdíjasok és az alapfokú végzettségűek érzik meg leginkább az inflációt. A magyarok 45 százaléka már alapvető élelmiszerekről, háztartási cikkekről is kénytelen részben lemondani az áremelkedések miatt. Teljes cikk...


Japán a négynapos munkahét bevezetésére ösztönzi a vállalatokat

3 éve Ha heti egy nappal kevesebbet dolgoznának az emberek, az nem csak a munka-magánélet egyensúlyának, hanem a képzettségi szintnek is jót tenne, nem mellesleg ösztönözné a fogyasztást. Teljes cikk...


Válság: a sógorok nem érzik, mi igen

5 éve Az osztrákok hetven százaléka nem érzi úgy, hogy a világgazdasági válság hatással volt a jövedelmére - állapította meg a GfK kutatóintézet friss tanulmányában. A felmérés magyarországi részéből kiderül, hogy a magyaroknak csak 28 százaléka tapasztalja ugyanezt. Az osztrákok főként a luxuscikkek beszerzésénél spórolnak és optimistábban látják a jövőt mint a kelet-európai fogyasztók. Teljes cikk...


Hogyan hat a fogyasztásra a lassuló bérnövekedés?

6 éve Idén nem nőnek majd olyan mértékben a keresetek, mint a tavalyi évben. A szakértők egy része mégsem számol azzal, hogy ettől jelentősen visszaesne a fogyasztás - írja a Portfolio. Teljes cikk...


Parragh László: a reálbér növekedése fűti a gazdaságot

7 éve Az erőteljes reálbérnövekedés fűti a gazdaságot, amelynek kettős hatása van, részben növeli a megtakarításokat, illetve csökkenti az eladósodottságát a lakosságnak, részben pedig növeli a belső fogyasztást - írja az MTI. Teljes cikk...


Többet költenek a családok, mint amennyit megkeresnek

7 éve A bruttó átlagkeresetek 2017 első negyedévében 11 százalékkal nőttek, két és félszer nagyobb ütemben, mint a gazdaság teljesítménye, hívja fel a figyelmet a blokkk.com. Teljes cikk...


Nem kifizetődő a szombati munkanap

8 éve A szombati munkanapokon csak félgőzzel dolgozunk, így kérdés, hogy nemzetgazdaságilag van-e értelme, hiszen a termelékenység alacsony, írja a Világgazdaság. Teljes cikk...


GKI: jobban félti a munkahelyét a magyar, mint korábban

9 éve Szeptemberben idei csúcsára ért a GKI-Erste konjunktúra-index értéke, de az optimizmus mértéke kissé elmaradt a tavaly év végitől. Miközben az üzleti várakozások idei csúcsukra kerültek, a fogyasztóiak kétéves mélypontjukra estek. Teljes cikk...


A szakszervezetek nem értenek egyet a létminimum számítás felfüggesztésével

9 éve A szakszervezetek szerint a mai létminimum számítás fontos, hiánypótló információkat tartalmaz, és mindaddig, ameddig nem születik megállapodás az új létminimum számítás módjáról, addig ennek sem megszüntetésével, sem felfüggesztésével nem értenek egyet. A KSH a Létminimum kiadvány publikálásának beszüntetését tervezi, mert a létminimum számítás jelenlegi módját nem tartják hitelesnek a szegénység mérésére. Teljes cikk...


Lassuló növekedés a bérek terén is

9 éve A GKI Gazdságkutató Zrt. prognózisa szerint idén már nem tud olyan ütemben növekedni a gazdaság, mint tavaly tette. A nullához közeli infláció miatt pedig a bérek is mérsékelten emelkednek csak, írja a Napi.hu. Teljes cikk...


GKI: súlyosan megbukott a magyar gazdaságpolitika

9 éve A GKI Gazdaságkutató Zrt. idén 2 százalék körüli növekedést valószínűsít, jövőre ennél is alacsonyabbat. A kutatók szerint a beruházások várhatóan csak stagnálnak és a munkanélküliség és a foglalkoztatás már csak minimálisan javul, ez is főleg a közmunka további bővítése hatására. Vértes András elnök szerint súlyosan megbukott az unortodoxnak nevezett magyar gazdaságpolitika. Teljes cikk...


Korai öröm a gazdaságban: megint csúnya vége lesz?

9 éve Szárnyaló részvények, emelkedő ingatlanárak, vállalatfelvásárlások, gazdasági növekedés, csökkenő munkanélküliség, optimizmus. A fejlett világ nagy részén, de valamelyest itthon is kezd az a hangulat kialakulni, ami a 2008 előtti években eluralta a világot. Teljes cikk...


A legkisebb jövedelműek többet költöttek

9 éve A legalsó jövedelmi ötödben 36 500 forint az egy főre jutó havi fogyasztás. Ez az előző évhez képest 5 százalékos növekedés. A legtöbbet keresők ennek a három, négyszeresét költik, 124 ezer forintot, írja a Világgazdaság. Teljes cikk...


Elemzők: marad a kedvező trend a keresetekben

9 éve Marad a kedvező trend a keresetek esetében az MTI-nek nyilatkozó elemzők szerint. A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) a legfrissebb adatokat kommentálva közölte: októberben már 22 hónapja tart a keresetek vásárlóértékének töretlen emelkedése. Teljes cikk...


Gazdasági helyzetről árulkodik a karácsonyi költekezés

9 éve A PwC Global Economy Watch elemzése szerint 2013-ban a karácsonyi időszakban az írek költötték a legtöbbet - átlagosan 1200 dollár/fő költéssel áll Írország a lista élén. Teljes cikk...


Miért kell, hogy a HR-esek kiemelkedő szerepet vállaljanak a CSR tevékenységben?

9 éve A CSR (Corporate Social Responsibility, azaz Társadalmi Felelősségvállalás) említésekor a legtöbb vállalatnál még mindig számtalan kérdés merül fel, annak ellenére, hogy az utóbbi években már elvárt szervezeti magatartássá vált. Komplex elvekről, folyamatokról és követendő szemléletekről van szó, de az, hogy mik a pontos elemei, kinek a feladata a CSR stratégia megalkotása és végrehajtás a cégen belül, sok helyen még mindig homályos folt. Az amerikai Forbes magazinban megjelent cikk szerint a sikeres társadalmi felelősségvállaláshoz, a HR-osztályok kiemelkedő szerepet kell kapjanak. Lássuk, hogy mik ezek, és mik a magyar tendenciák. Teljes cikk...


Rémálom ez a nemzedék

10 éve Miközben az amerikai kiskereskedelem komoly válsággal küzd, színre lépett a fogyasztók legfiatalabb csoportja, amely soha nem látott kihívás elé állítja az eladókat. A vállalatok klasszikus marketing és márkaépítési stratégiája úgy tűnik, csődöt mond, ha a mai tinédzserekről van szó. A Z generáció több milliárd dollár fölött rendelkezik, és akár egy teljes szektor működését is átalakíthatja. Teljes cikk...


/cimkek/fogyasztas.html