453 cikk a(z) kommunikáció címkével - 19. oldal

Beosztottból vezető - az új helyzetet tanulni kell

13 éve A fiatalok nem úgy kerülnek vezetői pozícióba, hogy kialakult egyéni vezetési stílusuk van - mondta el a Népszabadságnak Paskuj Iván, a Flow Csoport vezető tanácsadója. Sokan előléptetésüket követően elbizonytalanodnak, hogy igazából alkalmasak-e a vezetésre, akarják-e a többletmunkát és felelősséget. Teljes cikk...


Változásmenedzsment: felülről lefelé vagy alulról felfelé?

13 éve Az Institue of Management éves riportja szerint a középvezetők 60 százaléka nincs tisztában vállalata stratégiai céljaival és a szenior menedzserek 40 százaléka kifejezetten gyenge kommunikátor. Ugyanakkor a változásmenedzsment során éppen a stratégiai célok, a jövőkép megértése és a kommunikáció szerepe kulcsfontosságú. Teljes cikk...


Bauer Béla ifjúságszociológus

13 éve Ma már a virtualitás felé mennek a munkahelyek is: meg tudják tenni azt, hogy nem hogy nem tartanak fenn irodát, de nincs szükség emberek közötti kommunikációra sem. (...) Ha csökken a munkahelyi szocializáció jelentősége, akkor hol szocializálódhatnak az emberek? Teljes cikk...


Virtuális munkahelyek: hol fogunk szocializálódni?

13 éve A virtuális közösségek térnyerése által kialakult egy második valóság, ahol elegendő a csökkentett kommunikáció, nem kell bonyolult emberi szituációkban részt venni. A virtális munkahelyek száma egyre nő, ahol nincs szükség az emberek közötti kommunikációra, így már csak az a kérdés, hol szocializálódhatnak az emberek? A Magyar Nemzet Online erről beszélgetett Bauer Béla ifjúságszociológussal. Teljes cikk...


A lean szervezetben stratégiai szerepe van a HR-nek

13 éve Egy ideális lean szervezetben a HR legalább olyan fontos szereplő, mint bármely más funkcionális terület. A lean például elválaszthatatlan a HR-től a dolgozókkal való partneri kapcsolat kialakításában, a hatékony kommunikációban, a képzés-fejlesztésben és a motiváció fenntartásában. Cikkünkben a HR értékteremtő szerepét vizsgáljuk. Teljes cikk...


Aktuális gondolatok a CSR Hungary 2010-ről

13 éve November 10-11-én került megrendezésre a CSR Hungary Konferencia, ahol gazdasági döntéshozók, közintézmények, nonprofit vezetők cserélték ki tapasztalataikat társadalmi felelősség témában - olvasható a portálunkhoz eljuttatott sajtóközleményben. Teljes cikk...


Tippek, hogyan növelje dolgozói elkötelezettségét

13 éve Nemzetközi kutatások tapasztalatai alapján öt munkavállalóból mindössze csak egy erősen elkötelezett munkáltatója iránt. Munkahelyi elkötelezettségről akkor beszélhetünk, amikor munkatársaink pozitívan gondolkodnak munkájukról, látják annak értelmét, képesek menedzselni feladataikat és van jövőképük. Mit tehetünk annak érdekében, hogy mindezt elérjük? Teljes cikk...


Miért nem működik egy csapat?

13 éve A HR-esek három területen érzik a legkomolyabbnak a szervezeti problémákat, ezek: a csapatmunka zavarai; a bizonytalan szervezeti felépítés; az utódlástervezés és vezetésfejlesztés hiánya. Tarsoly Andrea, a HR-Evolution tanácsadási divízió vezetője áprilisban a HR Fórumok egyik programján "Az öt legfontosabb ok, amiért nem működik egy csapat" címmel tartott előadást. A téma fontossága okán a csapatépítés buktatóiról és a megoldásokról beszélgettünk vele. Teljes cikk...


Jobban járnánk, ha beszélnénk a fizetésünkről

13 éve Jobban járnánk, ha nyíltan beszélnénk fizetéseinkről - véli a Bloomberg elemzője. A kellő információ hiánya csak a főnököknek jó arra, hogy minél inkább leszorítsák a beosztottak bérét - írja a Napi Gazdaság. Teljes cikk...


Vezetés nehéz időkben - bizalom nélkül nem megy

13 éve Nehéz gazdasági helyzetben egy vezető számára aktuális kérdés: hogyan tudja megőrizni, sőt, létszámcsökkentés esetén, miként tudja növelni beosztottjai teljesítményét. A nehéz időkben a vezetők egyik legfontosabb feladata a munkatársak bizalmának megőrzése, vagy visszaszerzése, a nyílt, őszinte, megértő kommunikáció és a munkatárs tevékenységének minél szélesebb körű támogatása. Teljes cikk...


Elég egy botlás és vége a vezető karrierjének

13 éve Nem könnyű a közéleti személyiségek, magas pozíciót betöltők sorsa, hiszen példás életet kell élniük, ballépésük akár a karrierjükbe is kerülhet. Cikkünkből kiderül, mire kell ügyelniük az ismert embereknek, segítségünkre egy kommunikációs szakember és egy ismert üzletember, egy sportszövetség elnöke volt. Teljes cikk...


Tragédiát okozhat, ha tájékozatlan a dolgozó

13 éve Az átlátható és hiteles kommunikáció az üzleti működés alapja - erre tanít a devecseri tragédia is. Ennek hiányában ugyanis hosszú távon fenntarthatatlanná válik a vállalat működése, válsághelyzetben pedig nem számíthat érintettjei támogatására. Hazánkban jellemzően a szolgáltató vállalatok tartják fontosnak a kommunikációt. Teljes cikk...


Új felvételi eljárás: indulnak a keresztféléves képzések

13 éve Hamarosan újabb felsőoktatási felvételi eljárás kezdődik: a februárban induló, úgynevezett keresztféléves képzések felvételi tájékoztatója október 15-én jelenik meg, jelentkezni pedig november 15-ig lehet majd. A mesterképzés iránti érdeklődés szakterületenként nagy különbségeket mutat - írja a Népszabadság. Teljes cikk...


Új vezető irányítja az MVM kommunikációját

14 éve Felkai György lett a Magyar Villamos Művek Zrt. és az MVM csoport új kommunikációs igazgatója, értesült a Világgazdaság. Teljes cikk...


Száz mérnököt vesz fel a Nokia Siemens Networks

14 éve Budapestet választotta globális vasúti kommunikációs központja székhelyéül a Nokia Siemens Networks, s ezzel az idén 100 fővel bővül a finn vállalat kutatás-fejlesztési központja - közölte Ésik Róbert, a társaság magyarországi ügyvezető igazgatója hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón. Teljes cikk...


Vezető a válságban: csak őszintén és pozitívan

14 éve Abban, hogy egy cég miként vészeli át a válságot, sok más mellett annak is fontos szerepe van, hogy a vezető milyen működési és kommunikációs stratégiát választ. Bár minden cég egyedi, az őszinteség és az alkalmazottakra fordított tényleges figyelem a válság során is eredményes vezetői stratégia. Teljes cikk...


Ethos, avagy ősi görög recept a hitelességről

14 éve Hogyan lehet valaki hiteles előadó egyetlen mondat nélkül? Miért istenítenek egyes előadókat az egyetemi katedrákon a diákok? Miért lehet valaki első látásra hiteles és elfogadható a közönségnek? Milyen módszerekkel érhetem el, hogy higgyenek bennem? Kérdések, amelyek sokunkat foglalkoztatnak diákként, üzletemberként, előadóként. Teljes cikk...


Új szakemberek a kommunikációban

14 éve Második alkalommal végeztek szóvivők a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola (BKF) szóvivői szakán. Az emelt szintű képzés résztvevői az elméleti és gyakorlati tudás mellett szakmai tapasztalatokat is szerezhettek felkészült oktatóktól, a kommunikációs szakma ismert szakembereitől, áll a BKF közleményében. Teljes cikk...


A tapintás befolyásolja a személyközi kommunikációt

14 éve Egy tanulmány szerint a tapintás alapjául szolgálhat minden egyéb megismerési folyamatnak, s tudat alatt nagyban befolyásolja a személyközi kommunikációt - olvasható a Népszavában. Teljes cikk...


Ki lesz az új kormányszóvivő?

14 éve A budapesti brit nagykövetség egykori kommunikációs vezetője, Nagy Anna lehet az új kormányszóvivő, adja hírül a Híradó a Magyar Hírlapra hivatkozva. Teljes cikk...


/cimkek/kommunikacio.html