kapubanner for mobile

456 cikk a(z) kommunikáció címkével - 21. oldal

Csúcsvezetőnek születni kell?

15 éve A jó főnök agilis, kommunikatív, összetartja a csapatot, mindenkihez van egy-két dicsérő szava, érzi, miben a legjobbak az egyes beosztottjai. Ha a helyzet úgy kívánja, akkor viszont rendkívül szigorú, következetes, sőt kemény. De mi a helyzet, ha például egy olyan mérnök kerül a munkatársak élére, akinek nincs vezetői tapasztalata? Hogyan birkózhat meg a feladattal? Erre valóban születni kell vagy megtanulható? Teljes cikk...


Meeting: stressztől az unalomig

15 éve A különböző méretű cégek sikerét, illetve életben maradását támogathatja vagy akadályozza meg a belső információ áramlási módja. A tudást meg kell osztani a munkavállalók között, de nem mindegy, hogy ez a folyamat milyen módon történik. Az értekezletek sok esetben, önmagukban is hátráltatják az eszmecseréket. Arról az esetről pedig ne is beszéljünk, amikor kifejezetten a nyugodt munkavégzés, belső hangulat kialakulása ellen hat ez az eredetileg nagyon hatékony módszer. Teljes cikk...


Befolyásolható a vezetői beválás

15 éve A válságkezelés legnagyobb lehetőségei a vezetői szinteken vannak: a változó piaci igényekhez alkalmazkodó, üzleti döntéseket gyorsan végrehajtani képes termelési, értékesítési, vagy éppen támogató, jelenlegi helyzetben cégük kialakult piaci pozícióját szakmai szervezetet működtető vezetők azok, akik a megtarthatják, vagy akár javíthatják. Teljes cikk...


A kommunikációs tréningek buktatói

15 éve A kommunikációs tréning egy olyan alaptréning típus, amelynek fedőneve alatt sok mindent el lehet adni, hiszen bármit kommunikációnak lehet nevezni, ahol két fél megpróbál kapcsolatba lépni egymással és kölcsönös információcsere történik. Tippek, mire figyeljünk, ha erre a tréningre küldenénk munkatársainkat. Teljes cikk...


Csapatépítés meztelenül

15 éve Egy napon át meztelenül dolgoztak egy Newcastle-i design és marketingcég munkatársai, hogy így javítsák a csapatszellemet és a kommunikációt. A dolgozók saját bevallásuk szerint élvezték az akciót, aminek reklámértéke sem volt utolsó. Teljes cikk...


Fontos lenne a vészforgatókönyv krízishelyzetekre

15 éve Elgondolkoztató, így a sertésinfluenza járvány idején, hogy alig akad néhány olyan szervezet, amelyik fel lenne készülve természeti katasztrófákra, országos sztrájkokra, politikai válságok leküzdésére. A vállalatoknak ugyanis nincs vészforgatókönyvük, csupán 21 százalékuk rendelkezik krízisprogrammal, s ugyanekkora részük tervezi csak annak bevezetését, derül ki a DGS Global Research kutatásából. Teljes cikk...


Válságban még fontosabb a motiváció

15 éve Válság idején nehezebb motiválni a dolgozókat, hiszen bizonytalan, mi lesz holnap, lesznek-e újabb elbocsátások, csökkennek-e a fizetések. Sokan ilyenkor a kulcsemberekre koncentrálnak, de több vállalatnak az a fontosabb, hogy a csapatszellemet, az összetartást erősítse. A nyílt, hiteles kommunikáció, a gyakori teljesítményértékelés, a képzések, a karrierlehetőségek hatékony motivációs eszközök a nehéz időszakban - derült ki a II. Országos HR Benchmark Konferencián. Teljes cikk...


Jót tesz a csapatmunkának a recesszió

15 éve Egy friss brit kutatás szerint a gazdasági válság és az elbocsátások szülte légkör a dolgozókkal folytatott párbeszédre ösztönzi a munkaadókat. Az állásukat megtartó alkalmazottak körében pedig egyfajta "túlélő" csapatszellem alakul ki - írja az Ashridge Consulting kutatására hivatkozva a HR Magazine. Teljes cikk...


Új vezető az LWp Kommunikációnál

15 éve Májustól Jankó Bálint személyében stratégiai igazgatót nevezett ki az LWp Kommunikáció. Az új vezető feladata a stratégiai tervezés, illetve az ügynökség szakmai vezetése lesz, áll a lapunknak eljuttatott közleményben. Teljes cikk...


Melyek 2009 slágerszakmái?

15 éve Az Educatio Kht. elemzéséből kiderül, hogy a gazdasági, a műszaki, a bölcsészettudományi és a társadalomtudományi képzésekből választanak leginkább a fiatalok. A turizmus-vendéglátás a legnépszerűbb alapszak 2009-ben. Teljes cikk...


Nyílt kommunikációval a manipuláció ellen

15 éve A visszajelzésnek alapvető szerepe van az önértékelés alakulásában, általa válik világossá cselekedeteinknek súlya, következménye, és ebből érzékeljük azt is, hogy a többiek miként viszonyulnak hozzánk. Visszajelzések nélkül viszont könnyen félrecsúszhat a kommunikáció, hiszen kénytelenek vagyunk képzelőerőnkre hagyatkozni - mondta el lapunknak Dr. Szirmay Ágnes. A munkapszichológus úgy tapasztalja, a vezetők szeretnek elzárkózni a visszajelzéstől, amely mintha azt feltételezné, hogy csak az ő véleményük számít. Teljes cikk...


Hogyan válasszunk prezentációs tréninget?

15 éve Látszólag egyszerűnek tűnik, hogy prezentációs tréninget akkor választunk, ha szeretnénk megtanítani prezentálni dolgozóinkat, ráadásul úgy, hogy ezt minél jobban elsajátítsák. A kérdés ennél azért bonyolultabb, mert ha valóban hatékony tréninget szeretnénk, azt alaposan elő kell készíteni. Gyakorlati tanácsok. Teljes cikk...


Employer branding, ami vonzza a tehetséget

15 éve A vállalatoknak jól felfogott üzleti érdeke, hogy sajátos, jól körülhatárolt, önálló "személyiséggel" rendelkezzenek, ami alkalmas arra, hogy megkülönböztesse őket a konkurenciától, és a dolgozókat magához vonzza. Az erős munkáltatói brand kézzelfogható versenyelőnyt jelent az álláspiacon és fontos fegyver a tehetségekért folytatott harcban. A válságban is vannak ugyanis olyan munkakörök, amelyekbe lasszóval kell fogni a képzett szakembereket, így nem mindegy, milyen kép él a vállalatról a szemükben. Teljes cikk...


Változás a Bosch-csoport kommunikációs csapatában

15 éve Ez év április 3-tól a Bosch csoport központi kommunikációs osztálya 3 fővel folytatja munkáját. A Bosch csoport kommunikációját továbbra is Ficzere Ferenc vezeti, aki tavaly május óta látja el ezt a feladatot - áll a lapunknak eljuttatott közleményben. Teljes cikk...


PR vezetőt nevezett ki az E.ON

15 éve Kutas István lett a magyarországi E.ON érdekeltségek médiakapcsolati és PR vezetője. A kinevezést az E.ON Hungária Zrt. platform 2009. februári létrehozása előzte meg, amely új, egységes kommunikációs szervezetet kialakítását is maga után vonta. Teljes cikk...


A hatásos beszéd titka

15 éve A vállalaton belül a HR-esekkel szemben fokozott elvárás az emberi kapcsolataik minősége. Ezért munkaköri kötelességük ismerni a hallgatóságukat, vagyis a dolgozókat, az ő elvárásaikat, motivációikat. Bár sok HR-es kiváló előadó, néha mégsem tudnak hitelesen kommunikálni. Teljes cikk...


Kulcsfontosságú a jó kommunikáció a válságban

15 éve A kommunikáció jelentősége a válságkezelés kapcsán is hangsúlyozottan megjelenik: kulcsfontosságú, hogy a munkavállalók megértsék a szervezetre ható és a szervezetben zajló változásokat, egyetértsenek azokkal és hozzájáruljanak a megvalósításukhoz. Teljes cikk...


Önmegvalósító menedzserek - coaching válság idején

15 éve Bár a legtöbb cégnél szűkült a fejlesztésre fordított keret, az összegen belül megnőtt a coaching, az egyéni fejlesztés aránya. A megkeresések az eddigi klasszikus dilemmák mellett két újabbal egészültek ki. Egyrészt a vezetők abban várnak segítséget, miként kommunikáljanak a válság miatt távozó kollegákkal és hogyan motiválják a bent maradókat, másrészt sok menedzser a karrierváltáshoz kér coach-ot. Teljes cikk...


/cimkek/kommunikacio.html