kapubanner for mobile

52 cikk a(z) konfliktuskezelés címkével - 2. oldal

Leszámolás a munkahelyi konfliktusokkal!

10 éve „Lehetetlen kijönni ezzel vagy azzal a kollégával, vezetővel vagy csapattárssal” – panaszkodnak sokan, míg a vezetőknek az okozhat nem kevés fejtörést, hogyan serkentsék hatékony munkavégzésre az egymásra fújó kollégákat. A rengeteg érzelmi energiát felemésztő helyzetekre azonban van megoldás: Sofie Geisler nemzetközileg is elismert, megoldásközpontú mediációs technikáját sikeresen alkalmazták terrorfenyegetés, bandaháborúk és erőszakos bűncselekmények kezelésében is. A szakember május 14.-én egynapos tréninget tart Budapesten. Teljes cikk...


Mindennapi konfliktusaink - menni vagy maradni?

10 éve A konfliktus az a téma, amely egész életünket végigkíséri: a magánélettől a munkahelyig, bölcsőtől a sírig. Az érdekkülönbségek életünk velejárói, abból fakadnak, hogy a konfliktuspartnerünk más, mint amilyenek mi vagyunk: eltérő személyiségjegyekkel, különböző véleményekkel, különféle értékrenddel és érdeklődési körrel rendelkezik. Miért fontos ezzel a témával foglalkozni? Azért, mert a meg-, vagy feloldatlan konfliktusok megmérgezik az embereket, a személyek közötti kapcsolatokat, s ez hatással van a munkahelyi légkörre, teljesítményre és a hatékonyságra. Teljes cikk...


Neki jár, neked nem jár

10 éve Ha az óvodás gyerekednek jár a türelem és az odafigyelés, akkor a munkatársadnak miért nem jár? - teszi fel a kérdést a Vezetői mesterműhely a HR Blogon. Teljes cikk...


Elbocsátották a megengedhetetlen stílusban üvöltő ellenőrt

10 éve A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) azonnali hatállyal megszüntette annak a jegyellenőrnek a munkaviszonyát, aki megengedhetetlen stílusban beszélt egy utassal a 49-es villamoson. Teljes cikk...


Ezért veszekednek egymással a kollégák

10 éve Egy vezetőnek óhatatlanul szembe kell néznie konfliktusokkal, mert ez is a munkája része. Ezek elől hosszú távon elmenekülni nem lehet, mert maguktól nem fognak megoldódni. A lényeg, hogy a vezető hogyan kezeli ezeket a konfliktusokat. Teljes cikk...


Kiégés, konfliktuskezelés - beszélgetés dr. Csernus Imrével

11 éve Dr. Csernus Imre pszichiátert kérdezte a Budai Egészségközpont karrierről, a munkahelyi kiégésről, a motivációról, a csapatról, a konfliktuskezelésről és az érzelmi intelligencia fontosságáról. Teljes cikk...


Amikor nem próbáljuk befolyásolni a válaszolót - kommunikáljunk tisztán

11 éve A kommunikációról leggyakrabban az jut eszünkbe, hogy fontos, hogy pontos és lényegre törő legyen, esetleg még a hatékonyság, információgazdagság merül fel vele kapcsolatban, legalábbis a praktikus szempontok szerint. Bár a kommunikáció mindennapi életünk része, ennek profi művelése egy szakma is. Az üzleti életben és a HR világában pedig elengedhetetlen, hogy valaki ezt a területet profi szinten művelje, hiszen üzleti siker, vállalati döntések múlhatnak rajta. Ugyanakkor talán kevésbé jut eszünkbe a kommunikációval kapcsolatban a „tisztaság" fogalma. Pedig létezik ilyen módszer is, ami nem csak az egyén, hanem egy cég kommunikációjában, sőt a coachingban is alkalmazható - akár terápiás jelleggel. Szerepet kaphat a cégen belüli konfliktuskezelésben, teljesítmény-értékeléskor, sőt akár egy vezető kiválasztásánál is. Tamás Kata kommunikációs tanácsadót, a Tiszta módszer mibenlétéről, gyakorlati alkalmazásáról kérdezte a HR Portál. Teljes cikk...


Viták ellen: pszichológiai szerződés kell a családi cégekben

11 éve Nem is olyan régen írtunk egy cikket itt a HR Portálon arról, hogy milyen plusz feszültségekhez vezethet, amikor a családtag egyszerre munkatárs vagy esetleg akár főnök is. Nem véletlen, hogy kevés családi cég tud több generáción keresztül talpon maradni. Bukásukat pedig nem egyszer az okozza, hogy a belső feszültségek szétfeszítik a kereteket. Teljes cikk...


Recept a bunkó főnökökhöz

11 éve Az Assessment Systems HR Blog oldalán közzétett cikksorozatának első részéből megtudtuk, milyenek is a főnökök, illetve hányan állják meg a helyüket közülük, most megmutatják, hogyan kezeljük őket. Teljes cikk...


Önbizalom és vezetés: kiből lesz vezető és kiből értékesítő?

11 éve Konfliktus esetén az emberek két alapvető viselkedésminta közül választanak: vagy végigviszik akaratukat vagy kompromisszumot kötnek. A megalkuvásra hajlamos emberek azonban idővel kezdik elveszíteni önmagukba vetett hitüket, mivel magatartásukkal feladják a vágyaikat, hogy a másik elvárásainak megfeleljenek. Az első kategóriába tartozó emberekből jó vezetők, a konfliktuskerülőkből jó értékesítők vagy középvezetők válhatnak. Teljes cikk...


Hogyan kezeljük a konfliktusokat munka közben?

11 éve Felmérték a konfliktuskezelési attitűdöket Magyarországon is. Kevésbé vagyunk versengők, de vállaljuk a konfliktust ha kell, a munkahelyen is, írja a Prím Online a Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesület felmérésének előzetes adatai alapján. Teljes cikk...


Kocsmában tartottak tréninget BKK-ellenőröknek

11 éve Egy IX. kerületi sörözőben szerveztek kétnapos indulatkezelő tréninget a problémás ellenőröknek - írta a Blikk. A BKK tréningje félmillió forintba került. Teljes cikk...


Vezetési stílusok és helyzetek a konfliktusban

12 éve Egy konfliktuskezelési mód hatékonysága függ az adott konfliktushelyzet követelményeitől és attól, hogy milyen módon alkalmazzák. Mindannyian alkalmasak vagyunk bizonyos szinten mind az öt konfliktuskezelési mód alkalmazására, senkire sem jellemző a konfliktuskezelésben egyetlen merev stílus, de ezek jelenléte/aránya a személyiségben változó. Előnyös, ha ismeri mindenki, hogy melyik egyéniségében a dominánsabb, és ennek megfelelően tudja alakítani a konfliktusokkal való "kapcsolatát". Teljes cikk...


Nem a HR-esnek kell csapatot építeni

12 éve Ki tudhatná jobban, hogyan lehet jó csapatot építeni, mint akinek az élete múlhat rajta, sikerül-e? Végh József túsztárgyaló, pszichológus és coach osztotta meg velünk a tapasztalatait. A beszélgetés során szóba került, mennyire fontos a kockázatvállalási hajlandóság, a konfliktuskezelési kultúra, hogy miként van megírva a vállalat jövője az első számú vezető sorskönyvében, és hogyan lehet ezt megváltoztatni. Teljes cikk...


Nagyobb szerephez juthat a jövőben a mediáció

13 éve Évente néhány ezerrel csökkenhet a bírósági ügyek száma az alternatív konfliktuskezelő eljárások segítségével, amelyek főként családjogi, munkajogi és gazdasági vitákban juthatnak a jelenleginél lényegesen nagyobb szerephez. Készül ugyanis egy olyan jogszabály-módosítás, amely nyomán már a bíróság ösztönzi a peres feleket az eljárás megindításakor a közvetítői szolgálat igénybevételére. Teljes cikk...


Személyeskedés helyett: érték alapú vezetést

13 éve Gyakori vezetői dilemma, hogyan lehet hatékonyan, személyeskedés nélkül kezelni olyan helyzeteket, amelyben érzelmileg érintett felek állnak egymással szakmai vitában - olvasható az Ifjú titánok blog legújabb bejegyzésében. Teljes cikk...


A coach és a mediátor a Harcosok klubjában

14 éve A mediátor feladata, hogy a kommunikációs csapdákból kivezesse a gazdasági feleket - vélekednek az International Association Coaching and Mediation tagjai, akikkel Vámosné Sinkó Klára mester coach és ontological mediátor beszélgetett a szervezeti mediációról, mint a humántanácsadás egyik legújabb és leggyorsabban eredményt hozó formájáról. Teljes cikk...


Így "élhetjük túl" a főnök hibáit

14 éve Nem minden főnök rossz, de Vajda Tamás szervezeti pszichológus szerint sokuknak van fatális vezetői hiányossága. Egyesek nem tudnak sorrendet felállítani, mások nem kommunikálnak jól, de egyszerűen csak gonoszok is akadnak köztük. A szakember tapasztalata szerint a legtöbb panasz a vezetői kommunikációra érkezett - cikkezi a Világgazdaság. Teljes cikk...


Folyamatosan fejleszti dolgozóit a PQS

14 éve A PQS International Hungary Kft. 2010-ben több mint 53 millió forint támogatást nyert dolgozói képzésére. Teljes cikk...


/cimkek/konfliktuskezeles.html