101 cikk a(z) közösségi média címkével:

Hat egyszerű lépés a tökéletes LinkedIn profilért

5 éve A LinkedIn az üzleti élet Facebookja a fejvadászok kincsesbányája lett, elsöpörheti az állásközvetítő portálokat, erőteljes befolyással bír a munkakeresők, a vállalatok és az iparágak területén is. A Hays tanácsait követve könnyen kitűnhetsz a tömegből, ezzel is növelve a saját márkaértékedet. Teljes cikk...


A munkahelyi Facebookból ki kell venni mindent, ami eltereli a figyelmet

5 éve A Facebook olyan alkalmazást tervezett, amivel a munkatársak tartani tudják a kapcsolatot, s így egy eredményes közösségi hálót tudnak építeni egymás között. Létezik már jó néhány hasonló alkalmazás, de széles körben még nem terjedtek el ezek. A vezető szoftvermérnök a Google-nál már próbálkozott ilyennel, de ott belebukott a cég. Sok reményt fűznek a Facebook at Work elterjedéséhez, hiszen maga a közösségi oldal munkatársai már évek óta ezt használják saját belső kommunikációjukhoz. Teljes cikk...


Z-generáció számára az álláskeresés egy vásárlási folyamat

5 éve A szakirodalom által már több néven elnevezett generáció (R (responsibility), D (digital), csendes, dotcom, 24/7, digitális őslakos, homo globális nemzedék, YouTube, iGeneráció) 1995-2010 között született legidősebb képviselői már jelen vannak a munkaerő piacon, viszont másképp viselkednek, mint az őket megelőző Y-generáció. Teljes cikk...


Ugye tisztában van azzal, mi mindenre használható a LinkedIn?

5 éve Az nem kérdéses, hogy napjainkban egyre inkább az életünk részévé válnak a különböző közösségi média platformok, de mire jó a LinkedIn? Mennyi dolgot árulunk el a nagyvilágnak azáltal, hogy regisztrálunk ezekre az oldalakra? Mi mindent osztanak meg velünk mások? A HR-esek jelentős hányada nézi meg interjú előtt a jelentkezők valamely közösségi profilját. Ezért különösen fontos odafigyelnünk arra, hogy mit osztunk meg akár a Facebookon, akár a LinkedInen. Teljes cikk...


Pozitív önképről tanúskodnak a szelfik

6 éve A szelfik segítségével pozitív önképüket osztják meg az Internet-felhasználók a világgal. Az IRCenter által végzett kutatás azt elemzi, a képek alapján, hogy hogyan szeretnék magukat bemutatni az emberek a közösségi médiában. Hogyan használják kelet-közép-európaiak a szelfis kommunikációt? Teljes cikk...


Az álláskeresési folyamatok 80 százaléka a neten zajlik

6 éve A hatékony és professzionális HR-es munkához engedhetetlen lépést tartani a technika fejlődésével, és kihasználni a social média által nyújtott széleskörű lehetőségeket. Ez a forradalmi újítás már jó néhány éve elkezdődött, és nem is vitatott, hogy ha nem követjük a trendeket és aknázunk ki minden lehetőséget, a cégünk és a toborzási- kiválasztási folyamataink hatékonyságát csökkentjük. Az új keletű toborzási formák miatt a HR és a marketing- kommunikációs osztályok munkafolyamatai elválaszthatatlanná válnak. Teljes cikk...


Online kapcsolatépítés a sikeres álláskereséshez

6 éve Kutatási eredmények bizonyítják, hogy a közösségi média tere az új álláspiac, és a ez a jövőben egyre inkább így lesz. Keresni és toborozni is egyre inkább ott érdemes. Hatékonyság szempontjából fontos, hogy az embernek sok ismerőse legye, de a digitális hírnévre nem árt vigyázni. Teljes cikk...


Bostonban végzett informatikus állhat a terroristák közösségimédia-kampánya mögött

6 éve Az amerikai Szövetségi Nyomozó Iroda (FBI) gyanúja szerint a bostoni Northwestern University egy kitűnő eredménnyel végzett volt diákja állhat az Iszlám Állam (IÁ vagy ISIS) elnevezésű szélsőséges szunnita szervezetnek a közösségi médiában folytatott kampánya mögött – közölte csütörtökön az amerikai sajtó. Teljes cikk...


Hogyan készítsünk videó CV-t?

6 éve Az internetes álláshirdetés már régen átvette a nyomtatott sajtóban megjelenő hirdetések helyét. Manapság egyre népszerűbb, hogy a cégek a Facebookon, YouTube-on keresik az új munkatársat. Sőt, néhány munkakörnél már nem is elégszenek meg a hagyományos önéletrajzzal, már videó CV-t is elvárnak. Ezekről az új tendenciákról beszélgettünk szakemberekkel, akik szerint az új irányzatok az álláskeresésben lassan honosodnak meg hazánkban. Teljes cikk...


Használják, de nem értik a Facebookot a kkv-k

6 éve Használják, de nem értik igazán a Facebookot a közösségi kommunikációban érdekelt hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k). Joanelli Tamás, a Be Social közösségi marketing cég ügyvezetője szerint Magyarországon egyértelműen a Facebook a legfontosabb közösségi oldal, de sok hibát követnek el használatával a vállalatok. Teljes cikk...


Lufi-e a munkáltatói márka?

6 éve Tegnap megkeresett LinkedInen az egyik volt kollégám, aki éppen állást keres. Kinézett magának egy céget, ahová szeretne jelentkezni, és most információkat gyűjt róla. Vajon hogyan tudja eladni magát egy cég, és mennyire valós a kép, amit a marketing közvetít? Erről ír a HR Blogon OnlineHR. Teljes cikk...


Hatékony tanulás az információs korban

7 éve Miért nem tanulnak elég hatékonyan a hallgatók és hogyan alkalmazzák a digitális kommunikáció által nyújtott előnyöket a gyakorlatban? Egyebek mellett ezekre a kérdésekre kaphattak választ a jelenlévők a Tehetséggondozás és tanulási szokások a felsőoktatásban címmel megtartott rendezvényen, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Alkalmazott Pedagógia és Pszichológia Intézetének december 5-i rendes éves konferenciáján. Teljes cikk...


Veszélybe sodorják magukat a cégek

7 éve Hagy kívánnivalót maga után a cégek IT-biztonsága: rohamosan növekvő kockázatok mellett alig bővülnek az erre fordítható forrásaik. Teljes cikk...


A facebookozó munkavállaló a legfőbb kockázati tényező

7 éve A hazai vállalatvezetők az újmédia-eszközök tekintetében a munkavállalót tekintik a legfőbb kockázatnak: akár a vállalat hírneve és biztonsága is elbukhat egyetlen munkavállaló online viselkedésén, az adatszivárgás pedig súlyos gazdasági károkat okozhat - állítja egy kutatás. Teljes cikk...


Innováció, toborzás, HR, personal és employer branding - beszámoló az idei truBudapestről

7 éve Mi lesz a jövőben a toborzók feladata? Álláskeresők vagyunk vagy karrierépítők? Mi kell a jó employer brandinghez? Felkészültünk-e, és tudjuk-e kezelni a migrációt? Hogyan élik meg a leépítést a felsővezetők? Kell külön Facebook oldal a vállalati HR számára? Fontos a talent pool építés? Milyen és mely területeken szükséges az innováció a recruitmentben? Cikkünkben ízelítőt adunk a második truBudapest nonkonferencia egyes szekcióiból. Teljes cikk...


A rossz ügyfélszolgálat ellenszere a közösségi média

7 éve Nyilvánosan panaszkodni, adott cég Facebook-oldalára beírni - vajon milyen hatással van mindez a szolgáltatókra? A napokban a British Airways egyik utasa a nyilvánosság előtt panaszkodott, mert amikor eltűnt a csomagja, az az ügyfélszolgálatos nem volt segítőkész. A közösségi média segíthet abban, hogy akik alkalmatlanok erre munkára, azok ne dolgozhassanak hasonló pozícióban, teszi fel a kérdést a jobline. Teljes cikk...


Ha tetszik a cégnek Facebook-aktivitásunk, nagyobb eséllyel vesz fel

7 éve Az interneten található információk értékét hazánkban is egyre több munkáltató ismeri fel – ezeket tudatosan használva pedig az álláskeresők is újabb értékes eszközt kapnak a kezükbe. A munkavállalók kiválasztása során számos multinacionális vállalat jött rá arra, hogy a tradicionális feltételek – mint az elvégzett iskola minősége, jegyek, szakmai tapasztalat – helyett sokkal hatékonyabb mérőszámokat is be tudnak venni a keresési folyamatban. Teljes cikk...


Talent.me - ismerjük meg a "Facebook LinkedInjét"

7 éve Közel sem a LinkedIn az egyetlen üzleti kapcsolatok építésére szolgáló közösségi hálózat, bár kétségtelenül ez a legnagyobb. Különösen külföldön egyre népszerűbb a Facebook Talent.me nevű, szakmai kapcsolati háló építésére, álláskeresésre, toborzásra kifejlesztett alkalmazása. A szolgáltatás működhet a felhasználó Facebook oldalán belül, de lehet függetleníteni is attól. Összeszedtünk pár érdekességet, és hasznos tudnivalót. Teljes cikk...


Így lehet eredményesen munkát keresni a LinkedInen

7 éve A LinkedIn világszerte több mint 225 millió embert mozgat meg online (és ez hónapról hónapra milliókkal nő), amivel az első helyen van a professzionális, kifejezetten karrierépítés céljából jelenlévő felhasználók között. Magyarországon jelenleg közel 310,000 ember tartozik ehhez a közösséghez (szemben a Facebook 4.2 milliós magyar taglétszámával), és a felismerés egyre többekben létrejön: a karrierépítéshez "érdemes látszani". Teljes cikk...


HR és informatika: jön a Twitter őrület?

7 éve A legújabb internetes trendeket, a web2 kínálta lehetőségeket a vállalatok is igyekeznek kihasználni (leginkább a Twitter népszerűsége növekszik), a web2 technológiák köré épülő állások száma ezért tovább nő. A HR informatikán belül a rendszer specifikációkhoz értő szakembereket keresik elsősorban. A termékek testre szabását a HR-eseknek és az IT-s csapatnak közösen kell létrehoznia, ez a legnagyobb kihívás. Teljes cikk...