101 cikk a(z) közösségi média címkével:

"Nem vagyok egy feedback-vámpír" - az író és a marketing

7 éve Romantikus foglalkozásnak tűnik írónak lenni. Az emberek fejében él egy kép: hullanak a falevelek, a pokrócba bugyolált ember ül a teraszon, teázik, ölében a laptop és ír. Vajon ma is ezt jelenti írónak lenni? Mennyire alakítja át ezt a képet az olvasókért folyó harc, melyből már nemcsak a kiadó, hanem maga az író is ki kell, hogy vegye a részét. Rados Virág már hatévesen azt mondta: „"ha nagy leszek, író leszek." Az éppen most zajló 84. Ünnepi Könyvhéten jelenik meg a negyedik regénye. Teljes cikk...


Jó stratégiával használják-e a cégek a közösségi médiát?

7 éve Facebook vagy LinkedIn? Mire jók a közösségi oldalak? Mennyire fontos, hogy egy cég jelen legyen rajtuk, és vajon profitál-e belőle? Egyre több a magát közösségimédia-szakértőnek valló ember. Kinek hihetünk? Többek között ezekre a kérdésekre kerestük a választ Pécsi Ferenc online kommunikációs szakértővel. Teljes cikk...


Ami nincs a neten, az nem is létezik

7 éve Bár az Y generáció tagjai már gyerekkorukban találkoztak az internetes eszközökkel, csak részben alakítják tudatosan digitális identitásukat. A jelenlétről nem mondanának le, ugyanakkor érzik, hogy a feltöltött tartalmakból akár hátrányuk is származhat a munkakereséskor – derítette ki a Budapesti Gazdasági Főiskola Kutatóközpontjának vizsgálata. Teljes cikk...


A közösségi média ma már az újságírás része

7 éve A magyar újságírók közösségi média használatát is felmérő nemzetközi kutatás készült. Az eredmények szerint a magyar újságírók jelentős része ma már napi szinten támaszkodik a közösségi médiára. Elsősorban információ-gyűjtésére és háttérkutatásra használják - derül ki a kutatásból. Teljes cikk...


Mivel motiválható a jövő nemzedéke?

7 éve Az ezredfordulós (Super Millennials) nemzedék másként dolgozik, eltérő igényei vannak a munkahelyi élettel kapcsolatosan. Az Ericsson ConsumerLab legújabb kutatásának eredményei szerint érdemes a különbözőségekre tekintettel lennie azoknak a cégeknek, amelyek szeretnék kihasználni ennek a generációnak a különleges képességeit. Teljes cikk...


Rövidebb, hatékonyabb kiválasztás digitális HR eszközökkel

7 éve Bár a papíralapú önéletrajzok kora lejárt, ahelyett, hogy rövidült volna a toborzás-kiválasztási folyamat, sokkal több időt és energiát fordítanak a HR-esek a megfelelő jelölt megtalálására, mint korábban. Mivel megnőtt az aktív álláskeresők száma, rengetegen jelentkeznek egy-egy pozícióra, így ezt az információ áradatot kezelni kell. Ma már több olyan digitális HR eszköz létezik, amely leegyszerűsítheti ezt a folyamatot, többórányi munkától megszabadítva ezzel a kiválasztással foglalkozó szakembereket. Teljes cikk...


Amikor egy egész közösség segít az álláskeresésben

7 éve Új gazdasági szemléletmód van kialakulóban, mely az egyenrangú felek önszerveződő együttműködésében rejlő potenciálokat kívánja kiaknázni és a társadalmi jólét érdekében felhasználni. A közösségi média életre hívta a társadalmi hálózatok erejét felhasználó, spontán létrejövő online közösségeket. A változás a HR szakmát is elérte, ugyanis egyre több álláshirdetéseket közzétevő, közösségi alapon működő oldal születik. Teljes cikk...


Y generáció: a magánszféra korszaka lejárt

7 éve A vállalatoknál azért (is) nő a biztonsági fenyegetettség, mert sok dolgozó egyrészt saját életformájához igazítja munkavégzését, másrészt mind az eszközhasználatot, mind a munkavégzés helyszínét tekintve egyre több esetben keveredik a magánélet és a munka -- állítja a Cisco 2013-as biztonsági jelentése nyomán a minuszos.hu informatikai hírmondó. Teljes cikk...


Kockázatos lehet a közösségi oldalakat használni a toborzásban

7 éve A cégek egyre inkább felismerik a közösségi oldalak előnyeit, melyeket nemcsak üzleti, hanem toborzási célokra is alkalmazhatnak. Fontos azonban, hogy a munkáltatónak mindig be kell tartania az információs önrendelkezésről szóló törvény, valamint a Munka törvénykönyve szabályozásait. A Taylor Wessing e|n|w|c nemzetközi ügyvédi iroda most ezeket foglalta össze. Teljes cikk...


Alaposan takarítson a közösségi oldalakon, mielőtt elküldi az önéletrajzát!

7 éve Amerikai HR-szakemberek körében készített felmérés szerint a hetven százalékuk már utasított el állásra jelentkezőt amiatt, amit a közösségi oldalakon talált róla - írja a Népszabadság. Teljes cikk...


HR 2.0 Live az ösztöndíj programokról és mobiljátékokról

7 éve Februárban ismét megrendezésre került az online marketinggel és humán erőforrással foglalkozó szakemberek kötetlen találkozója a HR 2.0 Live. A találkozón ezúttal a vállalati ösztöndíj programok, valamint a Gameloft mobiljáték fejlesztő cég Linkedln-en és Facebookon történő recruiting munkavégzése került terítékre. Beszámolónk a rendezvényről. Teljes cikk...


Potenciális veszélyforrássá vált a vállalatok számára a közösségi média

7 éve Mostanra világossá vált, hogy a közösségi média nagyszerű lehetőségeket teremthet a tehetségek megtalálására és a vállalat népszerűsítésére egyaránt. Megfelelő stratégiát kell kialakítani használatához, és az eredmények nem maradnak el. Nem megfelelő stratégia alkalmazása esetén azonban a munkáltatói márkát érő károk igen jelentősek lehetnek - figyelmeztetnek sajtóközleményükben a Hays szakértői. Teljes cikk...


Milyen lesz a digitális HR 2013-14-ben? A kikristályosodott trendek

7 éve Számos tanulmány született már a közösségi média HR-célú felhasználásáról, de azt csak kevesen gondolták, hogy megingathatja az állásportálok toborzási funkcióját. Nos, ez - és még sok minden más - következett be 2012 végére a tengerentúlon. Teljes cikk...


Tantárgy lesz a Facebook

7 éve Svájcban azt tervezik, hogy hamarosan iskolai tantárgyként fogják tanítani, hogyan bánjanak a gyerekek az internettel és a közösségi oldalakkal. Magyarországon a NAT-ban ilyen nincs, de a szakmai diskurzus egyre erőteljesebb a témában. Teljes cikk...


Itt a Facebook következő áldozata - jogos a kirúgás

7 éve Hiába perelt egy ipari tanuló: aki a közösségi portálon elhelyezett profiljában szidalmazza a munkaadóját, azt előzetes figyelmeztetés nélkül is jogosan rúghatják ki Németországban - írja a www.sg.hu portál. Teljes cikk...


Öt trend a HR világában

8 éve Szerdán és csütörtökön rendezték meg Budapesten a Personal Hungary-t, a HR szakma legnagyobb hazai kiállítását. Íme néhány érdekes gondolat, trend a rendezvényen hallottakból. Teljes cikk...


Kihalóban a személyes kapcsolatépítés?

8 éve Egy kutatás meglepő eredménye szerint a Baby Boomerek munkakeresés esetén sokkal többet használják az internetet és a közösségi oldalakat, mint a két fiatalabb generáció. Tény az is, hogy manapság egyik generáció sem fordít elegendő energiát a személyes kapcsolatépítésre - írja a Magyar Nemzet. Teljes cikk...


Tartsuk kordában információ éhségünket a munkahelyen

8 éve Facebook, internetes hírportálok, okostelefon, hírek a nap 24 órájában. A folyamatos információkavalkád a munkahelyi időbeosztásba is beszivároghat. Íme néhány tipp a hatékony időgazdálkodáshoz Dr. Csehák Hajnalka pszichológustól. Teljes cikk...


Toborzás: a PR-hoz elengedhetetlen a közösségi média

8 éve A HR-esek lassan megszokják, hogy a keresők mellett a közösségi oldalak is napi munkaeszközzé válnak. Ahogy az internethasználat mértéke rohamosan nő, a közösségi oldalak elterjedése is még inkább fénykorát éli. Mivel a toborzás potenciális célközönsége naponta többször is körülnéz a közösségi oldalakon, így elérésük hatásos módja lehet az ezeken feladott álláshirdetés, mint poszt. De valóban működik ez? Tényleg ez a hatékony módszer? Teljes cikk...


Y generáció: öt perc alatt kiderül, ki alkalmas egy állásra

8 éve Olyan kompetenciákat várnak el a munkáltatók az Y generációtól, amelyekkel nem rendelkeznek. Mi az oka ennek? Elsősorban az, hogy a mai fiatalság egészen másképp szerzi ismeretanyagait és tanul, mint a korábbi nemzedék. Emiatt más úton válnak sikeressé is. A munkáltatók ezért nem gondolkodhatnak a régi sémákban, a munkafolyamatokat az új generációhoz kell igazítaniuk, az oktatásban pedig holisztikus gondolkodásra lesz szükség. Teljes cikk...