69 cikk a(z) munkába járás címkével:

Maradj vidéken fiatal!

3 éve Két évre szóló pályázat indul a fiatalok vidéken tartásáért, illetve vidékre költözésük támogatására, jelentette be Scmidt Jenő, a Települési Önkormányzatok Országos Szövetségének (TÖOSZ) elnöke, írja a Napi.hu. Teljes cikk...


Stressz-fészek a cammogó kettes metró

3 éve December eleje óta stresszel naponta háromszáz metrós és több tízezer utas az M2 vonalán csúcsidőben. Sok a feszültség, de ennek kezelésére nem kapnak külön támogatást a metró forgalmi dolgozói a Budapesti Közlekedési Vállalattól (BKV) a Metróközlekedési Dolgozók Szakszervezete szerint. Az utasok pedig csak akkor nem készülnek ki, mielőtt beérnének a munkahelyükre, ha van technikájuk a stressz kezelésére. Teljes cikk...


Visszamódosították az utazási költségek megtérítéséről szóló jogszabályt

3 éve A munkáltató köteles a munkavállalónak azt a költségét megtéríteni, amely a munkaviszony teljesítésével indokoltan merült fel. Ennek egyik formája az utazási költségtérítés. A munkába járással kapcsolatos utazási költségekről szóló 39/2010. (II.26.) Korm. r. hosszú ideje kilométerenként 9,-Ft-ban határozza meg azt a mértéket, melyet a munkáltatónak a munkavállaló részére utazási költségtérítésként meg kell fizetnie. Ez a költségtérítés 2017. január 1. napjától a várakozásoknak megfelelően kilométerenként 15,-Ft-ra emelkedett, ám ez nem tartott sokáig. Teljes cikk...


Nem kaphat utazási költségtérítést?

4 éve Férjem gépkocsival jár dolgozni, ami napi szinten 20 km oda-vissza. Azt mondta a munkáltatója, hogy nem kaphat utazási költségtérítést. Olvastam, hogy a módosított kormányrendelet értelmében akinek bölcsis, vagy ovis gyermeke van, az is kérheti. Nálunk ez a feltétel megfelel, a kicsik 1 és 5 évesek. Ha viszont a munkáltató nemet mond, akkor nincs mit tenni, mert ez csak adható? Teljes cikk...


Ha nincs tömegközlekedés a munkahelyemre, kell-e fizetnie a munkáltatónak a benzint?

4 éve Segítségét szeretném kérni, hogy amennyiben olyan településen dolgozom, amely 23 km-re található a lakhelyemtől, tehát napi 46 km az út oda-vissza és nem közelíthető meg tömegközlekedéssel, ebben az esetben mint köztisztviselő a gépkocsi használatához milyen költségtérítés adása kötelező, illetve milyen hozzájárulás adható (karbantartásra, javíttatásra, ....)? Kell-e üzemanyag elszámolást vezetni? Saját tulajdonú autóra lehet-e csak az elszámolást kérni? Teljes cikk...


Tömegközlekedéssel és autóval járunk többnyire munkába

4 éve A tömegközlekedést használják a legtöbben, de nem sokkal kevesebben járnak autóval munkába olvasóink közül. A biciklizés és a gyaloglás is közel egyformán népszerű, de vannak, akik céges vagy kollegiális szinten önszerveződnek is. Teljes cikk...


Ha a buszon ülve fejben összerakom a prezit, az munkaidő vagy nem?

4 éve Munkaórák. Kimeríthetetlen témája mind a munkavállalói mind a munkáltatói oldalnak, rendszerint a mennyiségén és tartamán lehet (és szoktak) polemizálni. Mindkét fél nagyságrendileg hasonló mennyiségű és súlyú érvet tud felhozni saját maga igazának elfogadtatására. De mi is egyáltalán a munkaóra? Mérhető vagy sem? Lehet egyáltalán pontos adatokat kapni a ledolgozott munkaidőről? Ahogy ezekre a kérdésekre választ keresünk egyre több aspektus és egyre több kérdés körvonalazódik, egyre több válasszal. Teljes cikk...


Jár-e visszamenőlegesen utazási költségtérítés?

4 éve Ha a munkáltató ez idáig nem biztosította a munkába járás utazási költségtérítését annak a munkavállalónak, akinek óvodai vagy bölcsődei ellátást igénybe vevő gyermeke van és a közigazgatási határon kívülről jár dolgozni - a munkavállaló most jelezte igényét, hogy ez jár neki - akkor visszamenőlegesen (akár 2015. augusztus 1-jéig) köteles-e a munkáltató kifizetni a költségtérítést? Hozhat-e a munkáltató döntést arról, hogy pl. 2016. január 1-jétől munkába járásnak minősíti a közigazgatási határon belül lakó és dolgozó munkavállalók tömegközlekedéssel vagy személy gépkocsival történő utazásait és visszamenőlegesen kifizeti a költségtérítést? Teljes cikk...


Majdnem duplájára nő a munkába járás költségtérítése

4 éve Jó hír azoknak, akik saját autójukkal járnak munkába, ugyanis januártól majdnem duplájával nő a munkába járás költségtérítése. Egész pontosan a jelenlegi 9 forint/kilométerről 15 forintra nő, írja a munkajog.hu. Teljes cikk...


A biciklivel munkába járó dolgozót támogathatná a munkáltató

4 éve Adókedvezménnyel támogatnák a kerékpáros közlekedést egy új javaslatcsomag szerint, amit Révész Máriusz kerékpárügyi kormánybiztos jegyez, írja a Napi.hu. Teljes cikk...


Nem mindegy mennyi idő alatt jutunk el a munkahelyünkre

4 éve Az átlagos dolgozó kicsit több mint fél óra alatt ér be a munkahelyére Budapesten, és leginkább busszal megy. Az ingázással töltött idő és az utazás módja nagyban meghatározza, hogy mennyire érezzük komfortosnak az eljutásunkat a munkahelyünkre. Ez nem egy esetben a már a munkanap hangulatát is meghatározhatja. A Portfolio összehasonlította a régió nagyvárosait, amely összehasonlításban Budapest nem is szerepel rosszul. Teljes cikk...


Augusztustól változások az adószabályokban

4 éve Augusztus 1-jétől több változás is hatályba lép az adótörvények júniusban elfogadott módosításai alapján. Többek közt mást jelent majd a kiküldetés. Teljes cikk...


Az új cafeteria előnyei

4 éve Az új cafeteriarendszerben a munkavállalók továbbra sem adóznak a juttatások után és a vállalkozások számára sem hátrányos, hogy megmaradt a jövedelempótlási lehetőség ugyanazon az adózási szinten - fejtette ki Palkovics Imre, a Munkástanácsok Országos Szövetségének (MOSZ) elnöke hétfőn az M1 aktuális csatornán. Teljes cikk...


Adómentes juttatás lehet az óvodai költségek térítése - cafeteria 2017

4 éve Pénteken jelent meg az Országgyűlés honlapján az az új módosítás, mely több ponton átalakítja a béren kívüli juttatások rendszerét. Fata László cafeteriaszakértő összefoglalta a legfontosabb tudnivalókat. Teljes cikk...


Ingázás közben egy kis fitnesz?

4 éve Mielőtt leülnének asztalaikhoz egy hosszú nap előtt a hivatali dolgozók Londonban, egy kicsit mozoghatnának egészségüket megőrzendő. Ugyanis spinning teremmé alakított buszok járhatják az év második felétől a brit főváros legnépszerűbb tömegközlekedési útvonalait. A mozgás öröme azonban egy buszjegynél azért jóval többe kerülne. Teljes cikk...


Tovább javulhat a munkavállalók mobilitása

4 éve Kibővül a 2012-ben indított lakhatási támogatási program, csökkenek a munkába járás terhei, mert nő a munkába járás költségtérítésének mértéke. Az intézkedések nyomán javulhat a munkavállalói mobilitás a Munkástanácsok szerint. Teljes cikk...


Az ingázók jelentős többsége autózik vagy buszozik

4 éve Legutóbbi házi szavazásunkon azt szerettük volna kideríteni, hogy aki ingázik, az erre milyen közlekedési eszközt használ. A lehetséges válaszok alapján az derült ki, 59 százaléka autózik vagy buszozik, alig több mint 4 százalék pattan kerékpárra. Teljes cikk...


Munkába járni nagyobb stressz, mint maga a munka

4 éve Általánosságban elmondható: minél több időt töltünk ingázással, annál rosszabb lesz a közérzetünk. Koránkelés, csomagolás, zötykölődés, stressz, családtól elvett értékes percek. Egy brit kutatás arra a következtetésre jutott, hogy csak három órán túli utazásban lehet „értelmes” munkát végezni. Ezek után még inkább szomorú, hogy 2011-ben a magyarok harmada ingázott és valószínűleg szenvedett közben a tehetetlenségtől, a kimerültségtől. A vállalatok azonban nemcsak az utazási költségtérítés kiegészítésével, sűrűn járó céges buszokkal tehetik vonzóbbá magukat a távol élő dolgozók szemében. A Kirchhoff Hungaria Kft. telekocsis szolgáltatás tervezett bevezetésével igyekszik segíteni bejáró dolgozóin. Teljes cikk...


Fokozott stresszt jelent az ingázás

4 éve Hat európai nagyvárosban vizsgálódott a Ford, 5500 ingázót kérdeztek meg arról, hogy milyen hatással van rájuk az ingázás. Arra a következtetésre jutottak, hogy a csúcsforgalomban ingázás fokozott stresszt okoz, derül ki a Nemzeti Közlekedési Hatóság honlapjáról. Teljes cikk...


Számítson munkaidőnek a munkába járás

5 éve A magyar munkavállalók jelentős része támogatná, ha a munkába járás is a munkaidő részének számítana, a felsővezetők többsége azonban nem tartja megoldhatónak, hogy az Európai Bíróság egyik döntése a fix munkavégzési hellyel rendelkezők munkavállalókra is vonatkozna. A kötelező, nők számára fenntartott pozíciókra vonatkozó munkahelyi kvóta bevezetése is megosztja a válaszadókat – derül ki a Profession.hu kutatásából. Teljes cikk...