97 cikk a(z) munkába járás címkével - 3. oldal

Hogyan járunk munkába, iskolába, mennyi időt vesz ez el?

5 éve Ezt a kérdést tette fel a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös kutatásában. A felmérésből az derült ki, hogy a legtöbben fél - egy óra alatt érnek be munkahelyükre, de alig marad el ettől a maximum fél óra alatt beérők aránya. A községekben és kisebb városokban élők utaznak a legtöbbet: nekik 24, illetve 23 százalékuk minden nap legalább 1 órát utazik a munkahelyére - írják sajtóközleményükben. Teljes cikk...


Stop-verseny a gyorsabb ingázásért

5 éve Négynapos STOP-verseny startolt hétfőn Budapesten. Ezalatt az autósoknak a felvett utasok számát, míg a stoppolóknak a megtett kilométereket kell gyűjteniük, mindezt munkába menet. A verseny célja a városon belüli hatékonyabb autózás, és az itt élő közösség bizalmának erősítése. Teljes cikk...


A fővárosban dolgozóknak korábban kell munkába indulni, számos lezárás várható

5 éve Recep Tayyip Erdogan török elnök látogatása miatt hétfőn és kedden több kerületet érintő lezárások várhatóak és a tömegközlekedésben is változások lesznek - írja az MTI. Teljes cikk...


Új buszokat bérel dolgozói szállítására a nyíregyházi Lego

6 éve Tizenegy új buszt bérel dolgozóinak munkába szállítására a nyíregyházi Lego Manufacturing Kft., az egyedi felszereltségű és festésű járművek csütörtökön álltak munkába a dán tulajdonú cégnél. Teljes cikk...


Újraindul a Bringázz a munkába!

6 éve A Magyar Kerékpárosklub által 2007-ben elindított, alkalmanként országosan több ezer embert megmozgató Bringázz a munkába! kampány négy év szünet után 2018 májusában újraindul - írják sajtóközleményükben. Teljes cikk...


Ma sokan elkéstek a munkából, mert nem járt a villamos

6 éve Pont a reggeli csúcsforgalomban állt le az 1-es villamos, ráadásul a pótlóbuszok sem érkeztek időben, így a munkába induló tömeg hamar feltorlódott. Szinte ugyanebben az időben az Örs vezér tér és az Éles sarok között is leállt a villamos, ott óriási dugó lett - derül ki a BKK Facebook oldaláról és lapunk munkatársa is ezt tapasztalta. Teljes cikk...


Mit szólna, ha hat órát kellene ingáznia?

6 éve Magyarországon szinte elképzelhetetlen, hogy valaki napi hat órát ingázzon a munkába. Kínában olyan magasak a fővárosban a bérleti díjak, hogy a munkavállalók akár napi hat vagy több órát is utazással töltenek - írja a Kívül tágasabb blog. Teljes cikk...


Ki fizeti a bejárásom, ha nyugdíjasként dolgozom?

6 éve Ki és milyen feltételek mellett finanszírozza a díjmentes utazásra még nem jogosult nyugdíjasok munkába járását? Teljes cikk...


Maradj vidéken fiatal!

7 éve Két évre szóló pályázat indul a fiatalok vidéken tartásáért, illetve vidékre költözésük támogatására, jelentette be Scmidt Jenő, a Települési Önkormányzatok Országos Szövetségének (TÖOSZ) elnöke, írja a Napi.hu. Teljes cikk...


Stressz-fészek a cammogó kettes metró

7 éve December eleje óta stresszel naponta háromszáz metrós és több tízezer utas az M2 vonalán csúcsidőben. Sok a feszültség, de ennek kezelésére nem kapnak külön támogatást a metró forgalmi dolgozói a Budapesti Közlekedési Vállalattól (BKV) a Metróközlekedési Dolgozók Szakszervezete szerint. Az utasok pedig csak akkor nem készülnek ki, mielőtt beérnének a munkahelyükre, ha van technikájuk a stressz kezelésére. Teljes cikk...


Visszamódosították az utazási költségek megtérítéséről szóló jogszabályt

7 éve A munkáltató köteles a munkavállalónak azt a költségét megtéríteni, amely a munkaviszony teljesítésével indokoltan merült fel. Ennek egyik formája az utazási költségtérítés. A munkába járással kapcsolatos utazási költségekről szóló 39/2010. (II.26.) Korm. r. hosszú ideje kilométerenként 9,-Ft-ban határozza meg azt a mértéket, melyet a munkáltatónak a munkavállaló részére utazási költségtérítésként meg kell fizetnie. Ez a költségtérítés 2017. január 1. napjától a várakozásoknak megfelelően kilométerenként 15,-Ft-ra emelkedett, ám ez nem tartott sokáig. Teljes cikk...


Nem kaphat utazási költségtérítést?

7 éve Férjem gépkocsival jár dolgozni, ami napi szinten 20 km oda-vissza. Azt mondta a munkáltatója, hogy nem kaphat utazási költségtérítést. Olvastam, hogy a módosított kormányrendelet értelmében akinek bölcsis, vagy ovis gyermeke van, az is kérheti. Nálunk ez a feltétel megfelel, a kicsik 1 és 5 évesek. Ha viszont a munkáltató nemet mond, akkor nincs mit tenni, mert ez csak adható? Teljes cikk...


Ha nincs tömegközlekedés a munkahelyemre, kell-e fizetnie a munkáltatónak a benzint?

7 éve Segítségét szeretném kérni, hogy amennyiben olyan településen dolgozom, amely 23 km-re található a lakhelyemtől, tehát napi 46 km az út oda-vissza és nem közelíthető meg tömegközlekedéssel, ebben az esetben mint köztisztviselő a gépkocsi használatához milyen költségtérítés adása kötelező, illetve milyen hozzájárulás adható (karbantartásra, javíttatásra, ....)? Kell-e üzemanyag elszámolást vezetni? Saját tulajdonú autóra lehet-e csak az elszámolást kérni? Teljes cikk...


Tömegközlekedéssel és autóval járunk többnyire munkába

7 éve A tömegközlekedést használják a legtöbben, de nem sokkal kevesebben járnak autóval munkába olvasóink közül. A biciklizés és a gyaloglás is közel egyformán népszerű, de vannak, akik céges vagy kollegiális szinten önszerveződnek is. Teljes cikk...


Ha a buszon ülve fejben összerakom a prezit, az munkaidő vagy nem?

7 éve Munkaórák. Kimeríthetetlen témája mind a munkavállalói mind a munkáltatói oldalnak, rendszerint a mennyiségén és tartamán lehet (és szoktak) polemizálni. Mindkét fél nagyságrendileg hasonló mennyiségű és súlyú érvet tud felhozni saját maga igazának elfogadtatására. De mi is egyáltalán a munkaóra? Mérhető vagy sem? Lehet egyáltalán pontos adatokat kapni a ledolgozott munkaidőről? Ahogy ezekre a kérdésekre választ keresünk egyre több aspektus és egyre több kérdés körvonalazódik, egyre több válasszal. Teljes cikk...


Jár-e visszamenőlegesen utazási költségtérítés?

7 éve Ha a munkáltató ez idáig nem biztosította a munkába járás utazási költségtérítését annak a munkavállalónak, akinek óvodai vagy bölcsődei ellátást igénybe vevő gyermeke van és a közigazgatási határon kívülről jár dolgozni - a munkavállaló most jelezte igényét, hogy ez jár neki - akkor visszamenőlegesen (akár 2015. augusztus 1-jéig) köteles-e a munkáltató kifizetni a költségtérítést? Hozhat-e a munkáltató döntést arról, hogy pl. 2016. január 1-jétől munkába járásnak minősíti a közigazgatási határon belül lakó és dolgozó munkavállalók tömegközlekedéssel vagy személy gépkocsival történő utazásait és visszamenőlegesen kifizeti a költségtérítést? Teljes cikk...


Majdnem duplájára nő a munkába járás költségtérítése

7 éve Jó hír azoknak, akik saját autójukkal járnak munkába, ugyanis januártól majdnem duplájával nő a munkába járás költségtérítése. Egész pontosan a jelenlegi 9 forint/kilométerről 15 forintra nő, írja a munkajog.hu. Teljes cikk...


A biciklivel munkába járó dolgozót támogathatná a munkáltató

7 éve Adókedvezménnyel támogatnák a kerékpáros közlekedést egy új javaslatcsomag szerint, amit Révész Máriusz kerékpárügyi kormánybiztos jegyez, írja a Napi.hu. Teljes cikk...


Nem mindegy mennyi idő alatt jutunk el a munkahelyünkre

8 éve Az átlagos dolgozó kicsit több mint fél óra alatt ér be a munkahelyére Budapesten, és leginkább busszal megy. Az ingázással töltött idő és az utazás módja nagyban meghatározza, hogy mennyire érezzük komfortosnak az eljutásunkat a munkahelyünkre. Ez nem egy esetben a már a munkanap hangulatát is meghatározhatja. A Portfolio összehasonlította a régió nagyvárosait, amely összehasonlításban Budapest nem is szerepel rosszul. Teljes cikk...


Augusztustól változások az adószabályokban

8 éve Augusztus 1-jétől több változás is hatályba lép az adótörvények júniusban elfogadott módosításai alapján. Többek közt mást jelent majd a kiküldetés. Teljes cikk...


/cimkek/munkaba-jaras.html