cikk a(z) munkáltatói márka címkével:

SVÁJC, MINT MUNKÁLTATÓI MÁRKA

4 éve Svájc sikerének alapköve, részben a polgárai elképesztő munkamorálján, és etikáján nyugszik. Egy német lapban néhány évvel ezelőtt megjelent egy a témáról szóló cikk, ahol a szerző a címben viccesen csak Homo Helveticusként emlegeti a tipikus dolgozó svájcit. Arra voltunk kíváncsiak, hogy a hazánkban működő svájci hátterű vállalatok milyen társadalmi közegben, s mivel teszik vonzóvá magukat. Megkérdeztük a svájci cégek HR-vezetőit, hol helyezkednek el az alpesi ország munkaadói az employer brandig térképen. Teljes cikk...


Employer Branding Award 2017

4 éve A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) Employer Branding Tagozata a hazai munkáltatói márkaépítés izgalmas és új szakterületének hazai intézményi formálója, továbbá az Employer Branding Award létrehozója. Az MPRSZ harmadik alkalommal hirdeti meg az Employer Branding Awardot. Teljes cikk...


Nyári Dolce Vita, ez is employer branding?

4 éve Véget ért a nyár és szabadságolási időszak. Tanácsadóként szeretnénk beszámolni néhány érdekes megfigyelésünkről. A nyári hónapok alatt ismeretségi körünkből többen jelentkeztek különböző cégek által meghirdetett pozíciókra. Olyan „érdekes” tapasztalatokat osztottak meg velünk, ami meghatározó az Employer Branding egészére vonatkozóan. Reméljük, egyre kevesebb ilyen példa lesz a jövőben, mert sajnos egy nyári elcsúszást a legjobb akarattal is csak hosszú időbe telik korrigálni. Teljes cikk...


Tényleg munkaerőhiány van? Vagy elavultak a megoldásaink?

4 éve 15 éve szerettem volna egy discmant! Szerintem voltunk még így páran. Ha viszont idén karácsonyra kapnék egyet, azzal már nem sokat tudnék kezdeni. Változtak az idők. Teljes cikk...


Elválunk, de vajon örökre? - Ne féljünk az újra-alkalmazástól!

4 éve Mire jó egy outplacement program? A leggyakoribb válasz: cég- és munkáltatói márkavédés, munkaügyi perek elkerülése, gondoskodás, a maradó kollégák elvándorlásának megelőzése. Azt viszont már kevesen ismerik fel, hogy a gondoskodó leépítés akár egy jövőbeli közös munka alapját is jelentheti. A „viszlát, többé ne is lássuk egymást” - mentalitás még egy elbocsátás által terhelt szituációban is nagyon káros. Miért kellene véglegesen bezárni az ajtókat a távozók mögött? Csak nagyon kevés cég veszi vissza azokat a munkatársait, akik így vagy úgy, egyszer már elhagyták a céget - pedig az újra alkalmazás rengeteg lehetőséget rejt. Teljes cikk...


Figyelem, mint béren kívüli juttatás

4 éve Ön melyik munkahelyére gondol vissza legszívesebben? Mi a legemlékezetesebb, legjólesőbb élménye a céggel vagy a munkaközösséggel kapcsolatban? Mi volt, ami ott tartotta Önt? És, ami a legfontosabb: vezetőként mit alkalmaz most ebből? Teljes cikk...


A gondoskodás jövője? Mikro-outplacement

4 éve A megváltozott munkaerő-piaci helyzetben ma a vállalatoknál inkább a kisebb létszámú leépítések jellemzők. Mi a szakma reakciója a munkaerőhiány okozta folyamatokra? Rámutat, hogy akár egy fő esetén is használhatunk gondoskodó leépítést. A cégek hírneve ma törékenyebb, mint valaha, arról nem is beszélve, hogy egyetlen fő is komoly traumaként élheti meg munkahelye elveszítését. Senkit ne hagyjunk magára ebben a helyzetben! Nézzük, mit is jelent a mikro-outplacement! Teljes cikk...


A béremelés és az employer branding kapcsolata

4 éve A legtöbb közép- és nagyvállalat mára már tökéletesen érti - és a saját bőrén is tapasztalja - , miért is annyira fontos, hogy a fogyasztói márkaépítés mellett munkáltatóként se hanyagolja el a munkáltatói márkáját. Teljes cikk...


Építsük a mát, hogy legyen jövőnk

5 éve Már nem kérdés, a HR szakma előtt álló kihívások egyre feszítőbbé válnak. Az a szlogen, hogy legfőbb versenyelőnyünk az ember, minden szektorban és cégnagyságban bizonyítást nyert. Azok a cégek, akik humánerőforrás stratégiájuk és gyakorlatuk alapján megfelelő számú és szakmai végzettségű, gyakorlatú munkavállalót tudnak felvenni és természetesen megtartani, jelentősen magasabb üzleti eredményességről tesznek tanúbizonyságot. A kérdés persze az, mit takar ez a stratégia és mi az eredményes HR gyakorlat. Teljes cikk...


A többség nem tapasztalja a munkakörülmények javulását

5 éve Miközben a vállalatok a munkaerő megszerzésének és megtartásának nehézségeiről és a munkáltatói márka fontosságáról beszélnek, mintha a mindennapokban nem tennének meg mindent érte. Legalábbis nem reprezentatív olvasói szavazásunk eredménye szerint a többség nem tapasztal pozitív változást munkakörülményeiben a munkaerőhiány ellenére. Teljes cikk...


Az employer branding már túlmutat a HR-en

5 éve Hogyan jelenik meg az employer branding a weben, hol tart most a szakterület? Ezekre kerestük a választ a Neticle* online médiafigyelő- és elemző megoldásainak segítségével. Teljes cikk...


Hogyan lehet olyan embereket felvenni, akikkel még sikeresebb lesz a cég?

5 éve A Doctusoft szakértői, Kovács Bernadett és Stéber Andrea arról meséltek a DreamJo.bs-nak, hogy milyen tudatos munkáltatót képviselni, és hogyan próbálnak olyan embereket felvenni, akikkel együtt még sikeresebbé tehetik a céget. Teljes cikk...


Nekünk is a munka az életünk, csak mi élvezzük!

5 éve Harmadik alkalommal díjazták a munkáltatói márkát építő cégeket. Az Employer Branding Award 2016-on az is elhangzott, hogy a HR magasabb stratégiai szintre kerülhet a munkáltató márka építése közben. Teljes cikk...


Top 5 employer branding hiba az állásbörzén

5 éve Az állásbörzék ifjú és tapasztalt talentek becserkészésére egyaránt jó terepet jelenthetnek, erre bizony számos jó példát ismerünk, láttunk is a kiállítóktól. Azonban csodálkozva tapasztaltuk, hogy a toborzási nehézségek ellenére egyes cégek ”lazán” elengedtek tehetséges jelölteket. Ez a "lazaság" a potenciális munkavállalók szemében könnyen egy másik cég malmára hajthatja a vizet, aki többet, jobbat és hitelesebben mutat meg magáról. Összegyűjtöttük a top 5 állásbörzés rossz példát, ahogy a HVG állásbörzén tapasztaltuk. Lássuk azok kiállítói, illetve munkavállalói részről keltett benyomásait, tanulságait, osztja meg tapasztalatait a Munkáltatói márka blog. Teljes cikk...


A munkáltatói márkaépítésről III.

5 éve Pontosan milyen az a jelölt, aki ha ma elkezdene nálunk dolgozni szívesen maradna több évig? Mit mond el mindez a cégről? - ezeket a kérdéseket kell feltenniük a cégeknek maguknak, mondja Tóth Fanni Karolina, a Wanari szoftverfejlesztő cég partnere. Teljes cikk...


Hogy néz ki ma egy álommunkahely?

5 éve A Google és a többi Szilícium-völgyi techcég képe sok HR szakember fejében villan be, ha álommunkahelyről van szó - pedig amire a munkavállalók igazán vágynak, azt akár egy hazai kisvállalkozás is könnyen megvalósíthatja. Teljes cikk...


A munkáltatói márkaépítésről II. - Kovács Bernadett

5 éve A munkáltatói márka befelé irányuló cselekvésekből, és kifelé kommunikációból áll. Előbbivel azt szeretnénk elérni, hogy a meglévő munkatársak minden szempontból - szakmai és emberi - jól érezzék magukat, utóbbival pedig ezt megmutatjuk azoknak, akiket szeretnénk, ha a jövőben a munkatársaink lennének. Beszélgetés Kovács Bernadett, a Docusoft marketing és PR menedzserével. Teljes cikk...


Hogyan támogathatja a toborzást és a megtartást a hatékony munkáltatói márkaépítés?

5 éve A munkaerőhiány, illetve a toborzás-megtartás kérdésköre napjainkra a magyar vállalatok első számú kihívásává vált. A problémát fokozza, hogy komplex megoldást igényel, melyet átfogóan a munkáltatói márka építés fogalmával szoktak társítani a szakemberek. Ezzel a témával foglalkozott a márkakommunikáció oldaláról közel 130 kommunikációs-, HR szakember, cégvezető és civil szervezeti munkatárs, akik a Brandbook.hu és a Brand Content által közösen szervezett „Márkaépítés a munkaerőpiacon” konferencián ismerkedtek a munkáltatói márka fogalmával. Teljes cikk...


Minden eddiginél egyszerűbben találhatjuk meg az ideális munkatársat

5 éve Az emberek négyötöde nem bízik az álláshirdetésekben és a hirdető vállalatokban, így különösen fontos, hogy milyen üzenetet közvetítünk az első „találkozás” alkalmával. A Dreamjo.bs munkahelyszerelem-közvetítő célja, hogy segítsék a szerethető vállalatok és az ideális munkatársak egymásra találását az által, hogy egy olyan felületet biztosítanak, ahol a vállalatok őszintén bemutathatják, milyenek is valójában. A weboldalon őszintén bemutathatjuk szervezetünket leendő kollégáinknak, mindezt pedig egy megújult adminisztrációs felület segítségével a többi állásportál lehetőségeinél egyszerűbben tehetjük meg. Teljes cikk...


Megvan az Év Irodája

5 éve Kilenc kategóriában összesen 136 nevezés érkezett "Az Év Irodája" versenybe. A névadó kategóriában 62 iroda indult, a legkülönbözőbb tevékenységi területekről, írja az Iroda.hu. Tegnap pedig kiosztották a díjakat a verseny győzteseinek. Teljes cikk...