157 cikk a(z) outsourcing címkével:

Költséghatékonyság és erősödő partner szerep: ez volt az év a HR-ben

8 éve Milyen volt a 2013-as év a HR-szakma szempontjából? Ezt kérdeztük év végén a szakma ismerőjétől. Csaposs Noémi, a Személyzeti Tanácsadók Magyarországi Szövetségének elnöke szerint nehéz év áll mögöttünk, hiszen a HR-rel szemben egyre komolyabb elvárás, hogy a vállalati célokkal szigorú összhangban működjön. És ha eszközeit, lehetőségeit csökkentik, azaz kevésbé tud béremelést, jutalmat adni, mindent házon belül kell megoldania, akkor nem biztos, hogy a cég legnépszerűbb embere lesz a HR-es. Teljes cikk...


Szakemberhiány lassíthatja a szolgáltatóközpontok hazai terjedését

8 éve A nemzetközi szolgáltatóközpontok (SSC - Shared Service Center) hazai szerepének növelése a magyar gazdaságpolitika egyik sarkalatos törekvése. Ennek a célkitűzésnek a megvalósulását azonban mind erőteljesebben akadályozza az a tény, hogy egyre nehezebb megfelelő szakembert találni ezekre a speciális készségeket igénylő pozíciókra. A BDO Magyarország álláspontja szerint a megoldást a fiatal munkavállalók pálya-reorientációs felkészítése, illetve a szabályozási környezet rugalmasságának további fokozása jelentheti. Teljes cikk...


Benchmark kutatás a magyarországi SSC-kről

8 éve A szolgáltatóiparági piackutatást a Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség (HOA) azzal a céllal készítette, hogy átfogó képet adhasson a magyar gazdaság egyik legdinamikusabban növekvő szektoráról. Teljes cikk...


Felnőttkorba ért az SSC-szektor Magyarországon

8 éve Magyarországra már inkább a magasabb hozzáadott értékű szolgáltatások érkeznek. Ez a piac fejlődése. Új centereket azonban nem igazán tudtunk bevonzani, míg például Lengyelországban egyre több központ nyílik - derül ki az eddigi legnagyobb kitöltő számú és egyben az első hazai benchmark SSC-felmérés tanulságaiból. A Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség (HOA) kutatásáról, a hazai szolgáltató központi piac fejlődési stádiumáról Pintér Mónikával, a HOA elnökségi tagjával beszélgettünk. Teljes cikk...


HR-adminisztráció kiszervezve, házon belül koordinálva

8 éve Elsőre talán luxusnak tűnik, ha egy cég a kiszervezett bérszámfejtése mellé helyszíni HR-adminisztrátort is igénybe vesz. Azonban, ha jobban megvizsgáljuk, könnyen lehet, hogy mindez egy jól átgondolt stratégia egyik legfontosabb eleme. Teljes cikk...


Kiszervezve egységben van a céges kommunikáció ereje

8 éve Telefon és internet, közösségi oldal és céges kommunikációs csatorna, magán- és üzleti tartalmak tárhelye olvadhat egybe a nagyobb hatékonyság érdekében a közeljövőben. Teljes cikk...


HR szolgáltatások stabilizációja, avagy a HR SSC elindításának folyamata

8 éve Korábbi cikkünkben a HR szolgáltató központok bevezetési lehetőségéről, működéséről kérdeztük Szende Csabát, a Vodafone budapesti székhelyű HR szolgáltató központjának vezetőjét. Jelen cikkünkben ismét a szakértőhöz fordulunk, és segítségével sorra vesszük, hogy milyen teendők vannak egy HR szolgáltató központban, hogyan lehet az SSC szolgáltatási folyamatokat stabilizálni, valamint miként teljesíti az SSC az elvárásokat. Teljes cikk...


A Synergon informatikai outsourcing céget vesz

8 éve A Synergon cégcsoport 515 millió forintért megvásárolja a Navigátor Informatika Zrt.-t, valamint annak 100 százalékos leányvállalatát, a Vilati Zrt.-t - közölte a Synergon kedden a Budapesti Értéktőzsde honlapján. Teljes cikk...


A HR szolgáltató központ, mint a HR jövőjének egyik alternatívája

8 éve A szolgáltató központ (SSC) ötlete az USA-ból indult el, nálunk az 1980-as években jelent meg, majd a 2000-es évek óta pozíciója egyre erősödik. Célja a szolgáltatások javítása, valamint az adminisztratív költségek csökkentése. Kezdetben a pénzügy, IT és beszerzési területeken alkalmazták ezt a modellt, mára azonban nyilvánvalóvá vált, hogy a HR területén is be lehet vezetni. A bevezetés lehetőségeiről és a központ működéséről Szende Csabát, a Vodafone budapesti székhelyű HR szolgáltató központjának vezetőjét kérdeztük. Teljes cikk...


Trendek a fehérgalléros munkatársak kölcsönzésében

8 éve Fehérgalléros munkaerő kölcsönzésével foglalkozó céget vásárolt fel a Job Kft. - jelentette be Hadi László, a munkapiaci szolgáltatásokkal foglalkozó cég ügyvezető igazgatója, aki az új trendekről is beszámolt. Teljes cikk...


Együttműködik a külgazdasági hivatal és az outsourcing szövetség

8 éve Együttműködési megállapodást írt alá pénteken a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) és a Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség (HOA) - közölte a külgazdasági hivatal az MTI-vel. Teljes cikk...


Ezek a tényezők döntenek a céges kiszervezéseknél

9 éve A cégek a költséghatékonyság mellett egyre inkább más szempontokat is figyelembe vesznek a szolgáltató központok létrehozásakor, vagy az egyes folyamatok kiszervezésekor - derül ki a Deloitte hatodik globális felméréséből, amelynek alapján az körvonalazódik, hogy a nemzetközi trendek nyertesei között a magyarországi SSC-k is ott lesznek majd. Teljes cikk...


Budapesti irodát nyit a Man at Work

9 éve Budapesti szakmai centrumot nyit a Man at Work, az egyik legnagyobb magyar tulajdonú munkaerő-kölcsönző. Eddig csak Nyugat-Magyarországon voltak jelen. Egyúttal megosztották tapasztalataikat a toborzási technikákkal kapcsolatban. A piacvezető HR szolgáltató szakembereinek tapasztalata szerint a társkeresésben bevált módszerek működnek igazán az álláspiacon is. Teljes cikk...


Tömeges leépítések lesznek az ISD Dunaferrnél

9 éve Jelentős mértékű leépítés várható az ISD Dunaferrnél. A cég a pazarló, túlburjánzott közép- és felsővezetői szintet fogja megritkítani a Világgazdaság Online cikke szerint. Teljes cikk...


Félszáz diplomás kapott munkát a magyar multinál

9 éve Bővítette operatív gárdáját a 2006-ban alapított magyar multicég, a Photel Zrt. A Közép-magyarországi Operatív Programban (KMOP), mintegy 400 millió forintos beruházással létrejött fejlesztéssel csaknem félszáz diplomás kapott munkát - írja a Metropol. Teljes cikk...


Milyen kihívások várnak idén a HR-re?

9 éve Minden korábbinál fontosabbá válik a cégek személyisége, a digitalizálás a HR munka összes területén megjelenik, a tehetséges munkavállalókért vívott harc még élesebb lesz és elkerülhetetlenné válik a megváltozott munkaképességűek munkába állását gátló mentális akadályok lebontása - ezekkel a munkaerő-piaci kihívásokkal számolnak idén a JobGroup vezetői. Teljes cikk...


Outsourcing: nem csak a cégek kiváltsága?

9 éve Hogyan kerül egy átlagos kínai felhasználó egy „kritikus szegmensben" dolgozó amerikai magáncég belső hálózatára, méghozzá egy jól fizetett programozó jelszavával és felhasználónevével? A rejtvény megoldása egyszerű: az outsourcing magánszemélyeknél is működik, még akkor is, ha a munkáltató ennek nem minden esetben örül. Teljes cikk...


Szolgáltató központok: minden adott a sikerhez Magyarországon

9 éve Adottak a feltételek a szolgáltató központok sikeres működéséhez Magyarországon, a világszinten folyamatosan, évi akár tízmilliárd dollárral bővülő szektor így hazánkban is tovább növekedhet - mondta Pálszabó Tibor, a VI. Nemzetközi Szolgáltatóipari és Outsourcing Konferencián. Teljes cikk...


Mennyit fizetnek a multik ügyféltámogató központjai?

9 éve Az utóbbi 10 évben több száz multinacionális vállalat helyezte a kelet-közép-európai régióba - így például Budapestre - regionális ügyféltámogató központját. Több tízezer fős, nyelveket beszélő munkaerőt alkalmaznak. Mennyiért is? Teljes cikk...


Egyre fontosabb munkafolyamatokat hoznak hazánkba a cégek

9 éve Bár sok szolgáltató központ elindításának a terve nem valósul meg, így is bővül a szektor. A nyelvtudás mindig piacképes lesz és ha egy cég hosszú távra berendezkedett egy országban, nem valószínűsíthető, hogy továbbáll - véli Pethő Anikó, az Aarenson munkaerőközvetítő vezető tanácsadója, aki az SCC-kel kapcsolatos tapasztalatairól beszélt a Világgazdaságnak. Teljes cikk...