107 cikk a(z) SSC címkével:

Vetélytársa akadt a magyar szolgáltató központoknak

6 éve A legfrissebb becslések szerint a magyarországi üzleti szolgáltató központok (SSC) összesen mintegy 25 ezer embert foglalkoztatnak, és a következő két-három évben várhatóan újabb 2300 munkahelyet hoznak majd létre. A dinamikus bővülés után azonban mára egyre több cég választja helyettünk Lengyelországot - derül ki a Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség (HOA) kedden közzétett felméréséből. Teljes cikk...


Hatalmas növekedés előtt a szolgáltató központok

6 éve Egy nemzetközi tanácsadó cég idei elemzése szerint rendkívüli mértékben, évi tízezer milliárd dollárral bővülhet a szolgáltató központok piaca a következő három évben - írja a társaság keddi közleménye. Teljes cikk...


HR szolgáltatások stabilizációja, avagy a HR SSC elindításának folyamata

6 éve Korábbi cikkünkben a HR szolgáltató központok bevezetési lehetőségéről, működéséről kérdeztük Szende Csabát, a Vodafone budapesti székhelyű HR szolgáltató központjának vezetőjét. Jelen cikkünkben ismét a szakértőhöz fordulunk, és segítségével sorra vesszük, hogy milyen teendők vannak egy HR szolgáltató központban, hogyan lehet az SSC szolgáltatási folyamatokat stabilizálni, valamint miként teljesíti az SSC az elvárásokat. Teljes cikk...


Ennyit lehet keresni jó nyelvtudással

6 éve Magyarországon különösen jelentős az ssc-k, vagyis üzleti szolgáltató központok jelenléte. Közel harmincezer jó nyelvtudással rendelkező munkavállaló dolgozik ezeknek a cégeknek. Az angol nyelv ismerete alapelvárás, magasabb fizetéshez egy másik nyelv és általában gazdasági ismeretek kellenek. Sok külföldi fiatal is választja ezt a munkát Budapesten - írja a Napi Gazdaság. Teljes cikk...


A világ legjobbjai közé került a HP budapesti szolgáltató központja

6 éve Stratégiai fontosságú, kiemelt szolgáltatási helyszínné tette a HP Magyarország budapesti szolgáltató központját a cég nemzetközi anyavállalata. A vállalat a döntéssel a hazai munkaerő szakértelmét és felkészültségét ismerte el. A budapesti részleg Dublinnal és Kuala Lumpurral együtt egy szűk, világszerte mindössze nyolc tagot számláló körbe került be. Teljes cikk...


Ezek a tényezők döntenek a céges kiszervezéseknél

6 éve A cégek a költséghatékonyság mellett egyre inkább más szempontokat is figyelembe vesznek a szolgáltató központok létrehozásakor, vagy az egyes folyamatok kiszervezésekor - derül ki a Deloitte hatodik globális felméréséből, amelynek alapján az körvonalazódik, hogy a nemzetközi trendek nyertesei között a magyarországi SSC-k is ott lesznek majd. Teljes cikk...


Gyerekcipőben jár az állami ügyfélszolgálat

6 éve Az elmúlt időszakban elsősorban a banki szféra, a telekommunikációs cégek és a közüzemi szolgáltatók dinamizálták az ügyfeleikkel való kapcsolattartást, ugyanakkor az egészségügy és az állami szféra egyes részeinek ügyfélkapcsolati szolgáltatásai még gyerekcipőben járnak. Teljes cikk...


A szolgáltatóközpontok szívhatják fel a munkanélküli fiatalokat

7 éve Magyarországon jelenleg több mint 40 ezer, jellemzően 30 év alatti munkavállaló dolgozik szolgáltatóközpontokban, a létszámuk folyamatosan bővül - derül ki a Randstad felméréséből, amelynek eredményeit az MTI-nek is eljuttatta. Teljes cikk...


Az SSC-k szívják fel a nyelveket beszélő frissdiplomásokat

7 éve Míg a 25 év alattiak közül minden harmadik munkanélküli, egyre több fiatal dolgozik szolgáltató központokban. Az SSC-k az átlagnál jobb juttatásokat biztosítanak a pénzügyi vagy informatikai ismerettel rendelkező, nyelveket beszélő pályakezdőknek, ráadásul folyamatosan bővülnek, ami az uniós elvárások teljesítését segítheti. Teljes cikk...


Egyre fontosabb munkafolyamatokat hoznak hazánkba a cégek

7 éve Bár sok szolgáltató központ elindításának a terve nem valósul meg, így is bővül a szektor. A nyelvtudás mindig piacképes lesz és ha egy cég hosszú távra berendezkedett egy országban, nem valószínűsíthető, hogy továbbáll - véli Pethő Anikó, az Aarenson munkaerőközvetítő vezető tanácsadója, aki az SCC-kel kapcsolatos tapasztalatairól beszélt a Világgazdaságnak. Teljes cikk...


Gondot okoz a fluktuáció a szolgáltató központoknak

7 éve Hiába szeretnék a költségeiket csökkenteni a szolgáltató központok, a dolgozók elvándorlása magas, emiatt pedig drága a toborzás és a betanítás. Kelet-Európában nálunk alacsony a fluktuáció, viszont magasabb béreket kérnek a munkavállalók - derül ki egy felmérésből. Teljes cikk...


Tippek ritka nyelvet beszélő pályázók felkutatásához

7 éve SSC területen gyakran előfordul, hogy ritka nyelvet beszélő munkatársat keresnek különböző pozíciókba, akiknek a megtalálása komoly fejtörést okozhat egy-egy tapasztalt HR-esnek is. Mit tegyünk ilyen esetben, ha a hagyományos módszerek nem működnek? Íme néhány ötletet, ami megoldhatja ezt a problémát. Teljes cikk...


Nem használják ki a kiszervezés előnyeit

7 éve Az üzleti szolgáltató központok szerepe világszerte egyre fontosabb, de teljes potenciáljuk még mindig kiaknázatlan. A financiális folyamatok kiszervezése elsősorban globális méretű nagyvállalatoknál és magas volumenű pénzügyi aktivitásnál nyer igazán értelmet - mutat rá az ACCA tanulmánya. Teljes cikk...


Több száz állást teremt a Raiffeisen nyíregyházi központja

7 éve Nyíregyházán hozza létre pénzintézeti műveleti központját a Raiffeisen Bank, amely több száz új munkahelyet fog teremteni. Teljes cikk...


Visszajönnek Kelet-Közép-Európába a szolgáltató központok

7 éve Magyarországon 43 szolgáltató központ (Shared Service Center - SSC) működik, az általuk bérelt irodaterület 200 ezer négyzetméter, amely közel egytizede a teljes A-kategóriás irodaállománynak - közölte a CA Immo ingatlan befektető és a DTZ ingatlan tanácsadó felmérése eredményét az MTI-vel. Teljes cikk...


Miért vonzó célpont Magyarország a szolgáltató központok számára?

7 éve Még mindig jobban megéri Budapestre hozni a szolgáltató központokat, mint egy nálunk olcsóbb, fejlődő országba telepíteni őket. Magyarország központi fekvésének, jól képzett, nyelveket beszélő munkaerejének és fejlett infrastruktúrájának köszönhetően több mint harminc SSC bérel irodát a magyar fővárosban, összesen közel 200 000 négyzetméteren - derül ki a CA Immo és a DTZ felméréséből, melyet a portfolio.hu közöl. Teljes cikk...


HR-es kihívások a szolgáltató szektorban

8 éve A fejlesztő, a munkavállaló motivációját folyamatosan figyelemmel tartó szemlélet és gyakorlat teheti sikeressé az SSC-k HR stratégiáját. Emellett a munkakörökhöz szükséges végzettségek újragondolására van szükség, hogy a fluktuáció csökkenjen – hangsúlyozta a HR Portálnak Máthé Judit. A Szolgáltatástudományi Módszertani Központ Alapítvány (SZMTK) ügyvezető igazgatója szerint a felnőttképzés, és a szakképzési rendszer átalakítása nem segíti a szektor megerősödését, pedig a szolgáltató szféra még a válság idején is nagy mennyiségű munkaerőt szívna fel, ha lenne honnan. Teljes cikk...


Tammy Nagy-Stellini, a Hays Hungary ügyvezető igazgatója

8 éve Tammy Nagy-Stellini 2002 óta dolgozik a Hays-nél, korábban a cég prágai irodájában tevékenykedett, 2007-től pedig a Hays Hungary cégvezetője. A szakember öt nyelven beszél, dolgozott már Máltán és Kanadában is. Teljes cikk...


Bővülnek a szolgáltató központok

9 éve Tovább nőhet a szolgáltató központok szerepe a magyar gazdaságban, így az ágazat az ország egyik legjelentősebb foglalkoztatója lehet. Jelenleg több mint 80 szolgáltató központ működik hazánkban 30 ezer munkavállalót foglalkoztatva. A következő két évben mintegy kétezer fővel bővülhet az ágazatban dolgozók száma. Teljes cikk...


Pályamódosítás bölcsészeknek?

10 éve Sokszor esik szó arról, milyen igényeik vannak a szolgáltató központoknak a munkaerővel szemben, hogy milyen komoly nyelvi követelményeket támasztanak pályázóik elé, de talán kevés szó esett eddig arról, hogy valójában mekkora lehetőséget is kínálnak ezek a központok leendő munkavállalóiknak. Teljes cikk...