kapubanner for mobile

168 cikk a(z) stratégia címkével - 4. oldal

Költsek marketingre vagy ne?

11 éve Régóta közszájon forog Ogilvy mondása, hogy a marketingre költött pénz 50 százaléka kidobott pénz. Csak azt nehéz eldönteni, hogy melyik 50 százalék az, ami hasznos volt és melyik nem. A mai gazdasági környezetben a cégek minden lehetséges módon csökkentik a költségeiket és ennek igen gyakran áldozatául esik a marketing költségvetés is. A nagy kérdés, hogy ezzel valóban felesleges kiadást spórol-e meg a cég vagy pont az ellenkező hatást éri el vele: tovább csökkenti a túlélési potenciálját. Teljes cikk...


Belső kommunikáció - a kedves mostohagyerek

11 éve A belső kommunikáció ma is mostohagyerek. Egyes vállalatoknál a HR-hez tartozik, másutt a vállalati kommunikáció része, nincs valódi otthona. Egyáltalán szempont-e, hogy hol a helye, amikor stratégiai szinten van rá szükség? Cikkünkből kiderül, milyen változást hoztak ebből a szempontból az elmúlt évek, és mire kell figyelnie, hogyan kell fejlődnie a cégeknek. Teljes cikk...


Mi a legjobb befektetés a teamek fejlesztése érdekében?

11 éve A kimagasló tehetségeket gondozni kell, de vajon nem jobb stratégia-e a teljes alkalmazotti kör megcélzása a vállalati teljesítmény egészének javításához? A Hays Journal legfrissebb száma beszámol arról a nemzetközi HR-közösségben aktuálisan kibontakozó vitáról, hogy mi is a legjobb befektetés a teamek fejlesztése és sikerre vitele érdekében. Teljes cikk...


HR-stratégia a Thyssenkruppnál

11 éve A magyar gazdasági körülmények között jelenleg legjobban teljesítő iparág az autóipar és ennek beszállítói. A szakember utánpótlást nézve nincsenek könnyű helyzetben, mivel olyan cégek konkurálnak egymással, mint az Audi, Mercedesz, Bosch, Thyssenkrupp Presta, Knorr Bremse és profiljukból adódóan mindegyik cég a jó villamos és gépészmérnököket, informatikusokat keresi. Az említett cégek közül a Thyssenkrupp Presta HR-vezetőjét, Tagai Dórát kérdeztük, hogy milyen stratégiával tudnak helytállni a kiélezett versenyhelyzetben. Teljes cikk...


A kultúra megeszi reggelire a HR-stratégiát

11 éve Honnan tudhatja a HR-es, hogy valóban stratégiai szerepben van, és egyáltalán hagy-e teret a multi a magyar HR-vezetőnek, hogy stratéga legyen? Miért teszi a fejlődés személytelenné a HR munkáját? Milyen lehetőségek rejlenek a kkv-szektorban, és mi történik mostanában a HR-piacon? Különböző szektorok magyar HR-esei vitatták meg ezeket a kérdéseket egy kerekasztal-beszélgetésen. Teljes cikk...


Személyes hozzáadott érték a vezetésben - közvetlenül a topmenedzserektől

11 éve Különleges tapasztalat egymás után kilenc, különböző területről érkező topvezető személyes beszámolóját hallani arról, hogy miben látják saját vezetésbeli sikertényezőik kulcsát. Különböző aspektusokból, de kirajzolódnak a közös személyiségjegyek: kreativitás, karizmatikusság, nagyvonalúság, reziliencia, bátorság a változtatásra, képesség a megújulásra. A módszertanban pedig mindenhol felüti fejét a bizalmi légkör megteremtésének fontossága, a humán erőforrás központú szemléletmód. Az előadások az Interim Management Resourcing Kft. szakmai partnerségével, a Menedzserképző Központ által szervezett konferencián hangoztak el. Teljes cikk...


Human Score - IBS HR műhely

11 éve Sok cégnél ért el a HR megfelelő súlyt, de vannak olyan szervezetek, ahol messze nem tanácsadóként, vagy stratégiai partnerként tekintenek a HR-re. HR műhelyünkön HR-es és felsővezetők, valamint a felsőoktatás képviselői osztják meg tapasztalatikat arról, hogyan lehet megfelelő módon elfogadtatni a HR szerepét, mik azok a módszerek, vagy épp aktivitások, melyeket a felső, vagy funkcionális vezetők elvárnak, és ezeknek hogyan lehet megfelelni. Teljes cikk...


Jó stratégiával használják-e a cégek a közösségi médiát?

11 éve Facebook vagy LinkedIn? Mire jók a közösségi oldalak? Mennyire fontos, hogy egy cég jelen legyen rajtuk, és vajon profitál-e belőle? Egyre több a magát közösségimédia-szakértőnek valló ember. Kinek hihetünk? Többek között ezekre a kérdésekre kerestük a választ Pécsi Ferenc online kommunikációs szakértővel. Teljes cikk...


Egy fecske nem csinál nyarat - még ha HR osztálynak is nevezik

11 éve Tartja magát a marketingesek körében egy mondás, miszerint „"a marketing fontosabb annál, semhogy egy beosztott kezébe kerüljön" (Al Ries - Jack Trout). Ez a mondás nem arról szól, hogy ne lenne fontos a marketinges szerepe, hanem arról, hogy ezt a fajta szemléletet valamennyi érintett vezetőnek magáévá kell tennie. Ugyanez igaz a HR-re nézve is: a HR sokkal fontosabb annál, semmint egyetlen HR vezető kezébe kerüljön. (Még ha egy egész osztály támogatja is munkáját.) Teljes cikk...


Együttműködési megállapodás egymilliárd eurónyi tőkebefektetésért

11 éve Stratégiai megállapodást írt alá a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) és a Nyugat-Pannon Járműipari és Mechatronikai Központ Nonprofit Kft. (NYPJMK) Teljes cikk...


Nincsenek megelégedve vállalatuk mobilitási gyakorlatával a HR-esek

11 éve A humán erőforrás szakemberek komoly stratégiai lehetőséget látnak a nemzetközi mobilitásban, a megkérdezettek többsége ugyanakkor nincs megelégedve saját vállalata mobilitási gyakorlatával. Ennek fő okaként az üzleti célokkal összehangolt kiküldetési politika hiányát, valamint a jogszabályi megfelelés területén felmerülő nehézségeket jelölték meg - derül ki a Deloitte legújabb, munkavállalói mobilitással foglalkozó nemzetközi felméréséből. Teljes cikk...


Hogyan és miért mérjük a szervezeti kultúrát?

11 éve Egyes definíciók szerint a kultúra az, ahogy mi a dolgokat tesszük, vagy "ragasztó", ami összetartja a vállalatot. Értékek, hiedelmek rendszere, a problémák megoldásának, a gondolkodásnak és a szervezet magatartásának a mintái, amelyeket a szervezet tagjai érvényesnek és követendőnek tartanak. Dr. Krasz Katával, a BME Ergonómia és Pszichológia tanszék adjunktusával a szervezeti kultúra mérési lehetőségeit vizsgáljuk. Teljes cikk...


Vezetői dilemmák és döntések válságos időkben

11 éve A válság előtt a hagyományos, autokrata vezetési modell és a vállalaton belüli központosított döntések mellett egyre elterjedtebbek lettek a horizontális vállalati folyamatokkal működő, team-munkát alkalmazó szervezetek. A válság felerősítette a jó menedzsmentdöntéseket és a vezetők megfelelő kompetenciáinak szükségességét. Hogy melyek ezek, arra keresi a választ ez a cikk. Teljes cikk...


Kilenc érv amellett, hogy a HR miért fontos bármely szervezet számára

11 éve Az emberi erőforrások szerepe kilenc konkrét területen is jelentős a szervezetekben, kezdve a stratégiai tervezéstől egészen a vállalati arculatig. Azokon a területeken, ahol a HR szerepet vállal, javulhat a munkavállalók HR-rel szembeni megítélése, mivel úgy tapasztalhatják, hogy a HR a munkavállalókat belső ügyfeleknek tekinti és ezt szem előtt tartva szolgáltatásokat nyújt számukra. Teljes cikk...


Megalakult a Magyar Nagykereskedők Szövetsége

11 éve Megalakult a Magyar Nagykereskedők Szövetsége - jelentették be csütörtökön a II. Országos Nagykereskedelmi és Gyártói Konferencián, Budapesten. Teljes cikk...


Méréssel a HR és az üzleti stratégia megvalósításáért: HR kontrolling

11 éve Az ügyvezető igazgatók számos hasznos információt nem, vagy nem az általuk kívánt mélységben kapnak meg a HR vezetőktől. Ilyen területek például az emberierőforrás-befektetések megtérülése, a belső fejlődés felmérése, valamint a humán tőke hatékonysága - derül ki a PwC Key trends in human capital 2012: A global perspective című elemzéséből. Teljes cikk...


Új jelentkezési stratégiát hoz az állami férőhelyek megszűnése

11 éve Míg korábban a költségtérítéses jelentkezéseket főként a gyengébb teljesítményűek biztosabb bejutási szándéka motiválta, 2012-ben már komolyabb választási lehetőségként kerültek előtérbe, a keretszámok módosítása ugyanis eltérő jelentkezési stratégiát eredményezett a hallgatók körében - derül ki az Educatio kutatási adataiból. Bár az önköltség összegei 2013-ban nem emelkednek drasztikusan, az állami helyektől mentesített szakokra vágyók számára ez sovány vigasz - olvasható az Aktív Szemeszter legfrissebb számában. Teljes cikk...


Milyen kihívások várnak idén a HR-re?

11 éve Minden korábbinál fontosabbá válik a cégek személyisége, a digitalizálás a HR munka összes területén megjelenik, a tehetséges munkavállalókért vívott harc még élesebb lesz és elkerülhetetlenné válik a megváltozott munkaképességűek munkába állását gátló mentális akadályok lebontása - ezekkel a munkaerő-piaci kihívásokkal számolnak idén a JobGroup vezetői. Teljes cikk...


Mit tartanak a legfontosabb HR feladatnak a felsővezetők?

11 éve A magyar felsővezetők szerint a stratégiai gondolkodás, a hitelesség és a döntésképesség a legfontosabb tényezők a cég sikeréhez. A közép-európai régió vezetőinek 14 százaléka tartotta a legfontosabbnak a csapat- és szervezetfejlesztés fontosságát - derül ki egy felsővezetők körében végzett felmérésből. Magyarországon az átlagosnál nagyobb jelentőséget kap ez a tényező. Teljes cikk...


/cimkek/strategia.html