kapubanner for mobile

64 cikk a(z) viselkedés címkével - 3. oldal

Teszteljük, hogy az alkalmazott veszélyt jelent-e a cégre

10 éve Pszichológiai tesztek előre tudják jelezni, hogy egy alkalmazott fog-e lopni a vállalat pénzéből, munkatársait idegesíti-e, lesznek-e jelenléti problémái illetve, hogy üzleti titkokat hajlamos-e kiadni. Teljes cikk...


Tudjuk, mit tettél tavaly télen, avagy a céges buli buktatói és lehetőségei

10 éve Ha el akarod kerülni, hogy olyan fotók keringjenek rólad az interneten, amelyeken meztelenül őrjöngesz részegen egy szökőkútban, akkor ne őrjöng részegen és meztelenül egy szökőkútban. A marketinges aranyköpést nem árt, ha már a céges karácsonyi buli előtt az eszünkbe véssük. Nem egyedülálló eset a világtörténelemben, hogy a céges "ereszdelahajam" után egy-egy munkatárs szégyenében legszívesebben föld alá süllyedve fogalmaz meg körlevelet. Sőt, vezetői pozícióból való kilépéssel is találkoztam ilyen szégyenfolt miatt. Bőhm Kornél írása. Teljes cikk...


15 híres üzleti könyv egy-egy mondatban

10 éve Üzleti műveltségi gyorstalpaló vagy könyvajánló? Nézőpont kérdése. A Business Insider oldalán Max Nisen szerző frappáns írásában 15 népszerű, üzleti témájú könyv mondanivalójának lényegét foglalta össze egy-egy mondatban. A listát Szabados Andrea közölte a HR Blog oldalán. Teljes cikk...


A komplex benyomás kialakítása, azaz vélemény az első benyomáson túl

11 éve Korábban egy-egy írás foglalkozott az első benyomás csapdáival és azzal, hogy az első benyomáson túl miként alakíthatnánk, és mégis miért nem alakítunk ki másokról megalapozottabb véleményt. A cikksorozat harmadik tagjaként jelen írás azt elemzi, mit teszünk akkor, ha mégis tovább dolgozunk a megszerzett első benyomásokon, melyek azok az okok, amelyek miatt ezt megtesszük, és biztosak lehetünk-e abban, hogy ezzel a munkával a másik személyről pontosabb kép kialakításához jutunk el? Teljes cikk...


Ellenállás és annak kezelése a szervezetben

11 éve Ha változás zajlik egy szervezeten belül, akkor a folyamat hívatlan és gyakori résztvevője az ellenállás. Ezzel a természetes, de korántsem kellemes jelenséggel nem lehet mást tenni, mint láthatóvá tenni. Gere-Jakó Melinda és Frisch Anita az ellenállás fajtáinak felismerési módozatairól, a változási folyamatról, és a saját, illetve a mások viselkedésének kezeléséről tartott bemutatót az OD Partner üzleti reggeli rendezvény-sorozatának keretében. Teljes cikk...


Érzelmi intelligencia a kiválasztásban - hogyan látják magukat a HR-esek?

11 éve Milyen szinten nyilvánul meg az érzelmi intelligencia a HR szakma egyik legjelentősebb ágában, a kiválasztásban? Mennyiben befolyásolhatja a kiválasztás végkimenetelét az interjúztató EQ szintje? Milyen interjúztatónak látják magukat a HR-esek, és hogyan látják őket az állásért pályázó jelöltek? Ezekre a kérdésekre kereste a választ egy kutatás, melynek eredményei rámutatnak a súrlódási pontokra, és a fejlődési lehetőségekre. Teljes cikk...


Az első benyomás csapdái

11 éve Az első benyomás mind a magán- mind az üzleti kapcsolatokban elsőrendű fontosságú és nagy hatással van a további együttműködés sikerére. Minél több ismeretünk van az első benyomás kialakulását befolyásoló tényezőkről, annál inkább felismerjük és elkerüljük az első benyomás torzulását okozó körülményeket. Teljes cikk...


Nyújtsd a kezed, megmondom ki vagy?

11 éve Lehet, hogy egy állásinterjúra jelentkező kézfogása mindent eldönt, de azért egy személyiségi teszt elárulhatja, mi rejlik igazából a kézfogás mögött. Kezdenek erre rájönni a cégek is, amelyek egyre gyakrabban kérik az interjúztatás mellé a tesztek használatát is. Jellemző azonban, hogy csak akkor fordulnak szakemberhez a kiválasztást illetően, ha már túl vannak számos kudarcos próbálkozáson. Teljes cikk...


A túl sokat tévéző gyerekekből antiszociális felnőttek válhatnak

11 éve A túlságosan sokat tévéző gyerekekből és kamaszokból nagyobb valószínűséggel válhatnak antiszociális és bűnöző viselkedésű felnőttek - derült ki az új-zélandi Otagói Egyetem tanulmányából. Teljes cikk...


Az üzleti eredményesség múlhat egy jó tesztrendszeren

12 éve Melyik cég tulajdonosa ne szeretné akár több évre előre látni, hogyan fog teljesíteni dolgozója? Kompetencialapú tesztekkel ezt könnyen ki lehet deríteni, sőt, ma már egy tehetségmenedzsment vagy kulcsember program is elképzelhetetlen lenne mérőeszközök nélkül. Bár egyre több vállalatnál kezdenek tesztelésbe, közel sem költenek annyit erre, mint korábban. Teljes cikk...


"Fantomemberekkel" nő a teljesítmény

12 éve A teljesítmény növelése, ezen belül különösen az értékesítési eredmények növelése mindig előtérbe kerül, amikor a gazdaság bajban van. Most is ennek vagyunk tanúi, ezért dolgozott ki egy módszert a Profiles, amellyel olyan fokú teljesítmény-növekedés érhető el a vállalatnál, mintha a meglévők mellett még további „"fantomemberek”" is dolgoznának. A módszerről, a hatékony vállalatok működéséről beszélgettünk Trizna Júliával, a Profiles International Hungary ügyvezető partnerével. Teljes cikk...


Motivációs interjú a coachingban

13 éve Hazánkban még kevéssé ismert terápiás módszer a motivációs interjú, amely kiválóan használható a coaching során is. Ez a módszer az egyén létező belső valódi motivációját próbálja előcsalogatni, arra apellál, hogy az illető maga gyűjtse össze a változás melletti érveket, és hozza meg a döntését. Teljes cikk...


A cégvezetők sok területen jobbak, mint a HR-esek

13 éve A HR vezetők és a cégvezetők gyakran nehezen értik meg egymást, ennek elsődleges oka, hogy gondolkodásuk, viselkedésük és érdeklődésük között jelentős a különbség. Erre szolgál bizonyítékul az év menedzserei és top HR vezetői körében végzett kutatás, amelyből kiderül, hogy sok kompetenciában és területen bizony alulmaradnak a HR-esek. Teljes cikk...


Minőségi csere, vezetőfejlesztés - mi alapján?

14 éve Sok vállalatnál probléma, hogy nem tudják, miként fejlesszék a vezetői kultúra hatékonyságát, vagy nem értik, miért nem működik a szervezet, milyen szinten van a probléma. Ezek feltérképezésére kiválóak lehetnek a különböző tesztek, amelyek iránytűként megmutatják, melyik dolgozó nincs a megfelelő helyen, vagy milyen kompetenciák fejlesztésével lesznek eredményesebbek a vezetők. Teljes cikk...


Pokol az irodában - mit lehet tenni?

14 éve Sok irodai dolgozó közérzetét rontják a munkához nem kapcsolódó, bosszantó tényezők. Ha a kolléga privát telefont intéz hangosan, vagy minden feladatát hangosan kommentálja, esetleg a céges hűtőben feljti ételét nos, ilyenkor felmehet a "pumpa". Mit lehet ez ellen tenni? Néhány tipp a sikeres konfliktuskezelésre. Teljes cikk...


A munkához való hozzáállás is mérhető

14 éve Mindenki különbözőképpen viszonyul a munkához, és ez a hozzáállás meghatározó lehet a munkavégzés szempontjából. Nem mindegy, hogyan viselkedünk, hiszen vannak olyan munkakörök, amelyekben a pontosság, a határozottság számít, máshol erős koncentrációs képességre vagy empátiára van szükség. A munkához való hozzáállás egyebek között azt jelenti, mennyire határozott és pontos valaki a döntési helyzetekben, milyen mértékben képes a feladatra koncentrálni, mennyire reális célokat tűz ki maga elé, milyen a motivációja, mennyire kedvetlenítik el a kudarcok. Sokat nyerhet vele a cég, ha mindezt még a kiválasztás során kideríti leendő alkalmazottjáról. Teljes cikk...


A válság a munkahelyi morált is tönkreteheti

14 éve A romló gazdasági mutatók a munkahelyi viselkedés változását hozták. A norma azonban nem jelent értékváltást, mert nem biztos, hogy a korábbi status quo egyáltalán hordozott magában bármilyen többletet. Ráadásul, a válság mást jelent a munkavállalóknak és az üzleti szférának. Vannak olyan résztvevői a gazdasági életnek, amelyek nem csak a negatívumokat látják. Teljes cikk...


Hogyan fékezheti meg a HR a munkahelyi gorombaságot?

15 éve Kutatók szerint a munkahelyen történő goromba viselkedés negatívan befolyásolja az emberek teljesítményét. Ami különösen aggasztó, hogy az ilyesfajta viselkedés nemcsak az elszenvedőire hat károsan, hanem azokra is, akik pusztán tanúi annak. De mit tehet a HR az ilyen típusú viselkedés megfékezéséért? Teljes cikk...


Alacsony a pályakezdők érzelmi intelligenciája

16 éve Egy kutatás szerint a vállalati szektor elégedetlen a pályakezdők gyakorlati tudásával, nyelvtudásával, munka- és viselkedési kultúrájával. A vállalatok, oktatási intézmények és kormányzati szervek most összefognak a hatékony, piacra és igényre szabott szolgáltatástudományi képzés létrehozásáért. Teljes cikk...


/cimkek/viselkedes.html