Megjelent: 4 éve

"A cégeknek brandként kell gondolniuk önmagukra"

A HR jövőjéről és a szakma előtt álló kihívásokról Nemes Orsolyával, az Y-generáció szakértőjével, prezentáció dizájnerrel és trénerrel beszélgettünk, aki szintén ott lesz a Profession.hu idei HR konferenciáján.

images

images

Meg tudná fogalmazni, mi a személyes küldetése?

Célom, hogy megváltoztassam azt, ahogy az emberek az Y-generációról vélekednek a munka világában, és segítsek a cégeknek abban, hogy jobban megértsenek és megszeressenek bennünket. A jövő munkakultúráját építem.

Melyek voltak a meghatározó sikerek, melyeket még ma is mérvadónak tart pályafutása során?

Az első Y-generációról szóló SlideShare-es prezentációm, amit pár nap alatt több tízezren láttak és a szerkesztőség beválogatta 10 millió feltöltés közül a legjobbak közé. Illetve, hogy megfordulhattam a témával a TEDxYouth@Budapest és a TEDxDanubia színpadán is. Nemrég megjelent, a honlapomról ingyenesen letölthető Y-generációról szóló e-bookomra is rengeteg pozitív visszajelzés érkezett itthon és külföldön is egyaránt.


A globalizációs folyamat, a nemzetközi mobilitás növekedése milyen hatással van a HR-re?

A több nyelvet beszélő, versenyképes fiatalok már sokkal könnyebben döntenek úgy, hogy jobb fizetésért külföldre mennek dolgozni, sőt, sokan kifejezetten szeretnénk is néhány év külföldi tapasztalatot szerezni, világot látni. Ráadásul, ahogy a Baby Boomerek népes korosztálya nyugdíjba megy, a talent pool, vagyis a szóba jövő jelöltek száma egyre csökken. A fiatal tehetségek toborzása és megtartása egyre nagyobb kihívást jelent majd a vállalatok számára.

A top talentek hiánycikké válnak. A HR-nek tisztában kell lennie azzal, hogy a képzett, up-to-date tudással rendelkezdő fiatalokért bizony már a globális munkaerőpiacon kell megküzdeniük. Olyan cégekkel, akik nem csak egyszerűen fizetést kínálnak az elvégzett munkáért, hanem otthonos irodát, egy életérzést és missziót.


A mobil álláskeresés előretörése mennyiben változtatja meg a recruitment stratégiát?

Az Y-generáció 80 százaléka már most is mobilon keres állást. Éppen ezért nagyon fontos letisztult, könnyen kezelhető állásportálokat és karrieroldalakat létrehozni, ahol egy gombnyomással lehet jelentkezni az álláshirdetésekre. De az sem mindegy, hogy milyenek. Az A4-es semmitmondó állásajánlatok kora lejárt, már sokkal inspirálóbb, képekkel és videóval gazdagított job postokra van szükség, ahol a jelölt egyből bepillanthat a leendő munkahelyére is.

Merre tart a HR? A digitális kihívásokra hogyan reagálhatnak a cégek?

A HR-nek a következő években egy olyan nemzedéket kell elérnie, akik otthonosan mozognak a legújabb technológiában és természetesnek tartják, hogy több eszközről, bárhonnan, bármikor dolgoznak. A rugalmas munkaidő, a felhő megoldások és letisztult felhasználói felületek, folyamatok az Y és a Z-generáció számára már elvárás.

Az Y és a Z-generáció munkaerő-piaci előretörésére milyen változásokat hozhat a toborzásban?

A közösségi média, az okostelefonok térhódítása és a magukat néhány év alatt „mammutcéggé” kinövő startupok által bevezetett munkakultúra teljesen átalakította, ahogy a generációm a munka világáról és toborzásról gondolkodik. A toborzás többé már nem lehet önálló folyamat a cégek életében, szorosan illeszkednie kell a vállalat stratégiájába. A HR-nek pedig szorosan együtt kell működnie a marketinggel (és adott esetben kreatív ügynökségekkel). A cégeknek brandként kell gondolniuk önmagukra és így is kommunikálni az értékeiket – ráadásul a fiatalok által használt platformokon.

Nemes Orsolya a Profession.hu idei HR konferenciájának „top talent” kerekasztal beszélgetését fogja moderálni.
  • 2019.11.21Transzformatív Team Coaching Lab A Transzformatív Team Coaching Lab alkalmat ad arra, hogy konkrét eseteken keresztül ismerkedj a módszertan erejével. Egy ügyféleset, amelyben a team coaching folyamat során transzformáltuk valódi kapcsolattá a csapatban élő projekciókat. Részletek Jegyek
  • 2019.12.05Adatvédelmi Tisztviselő /DPO Képzés – Dr. Kulcsár Zoltánnal /12. 05-06./ Az adatvédelmi tisztviselő képzés célja, hogy a résztvevők pontosan megismerjék az adatkezelők adatvédelmi kötelezettségeit, kialakuljon bennük az a szintű adatvédelmi tudatosság, amely alkalmassá teszi őket a GDPR szerinti adatvédelmi tisztviselői (DPO) feladatok ellátására. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Téged is megtévesztett a munkáltatói márka?

Avagy: az employer branding (munkáltatói márka) eladja a céget az álláskeresőnek, de nem tartja meg a munkavállalót. Nem elég jó cégnek látszani,... Teljes cikk

Először adták át a HR Best díjat, amit toborzás kategóriában az IBS nyert meg

Első hellyel díjazta az International Business School UpSkill programját a HR Best nevű HR-szakmai díj zsűrije. Idén először adták át az... Teljes cikk

A stabil munkahely fontosabb a fizetésnél

A stabil, biztonságos munkakörnyezet a fizetésnél is fontosabb a magyar kékgalléros munkavállalók számára. Szakmai tréningre és karácsonyi bulira... Teljes cikk