A ma már elengedhetetlen rugalmasság hiányzik az oktatásból

A ma tanulóinak a jövőbeni munkaerő-piaci sikerhez, kritikus gondolkodást, együttműködést, projekt alapon dolgozást és rugalmasságot kellene elsajátítaniuk, gyakorolniuk. Ezt azonban a közoktatás jelenleg nem igazán biztosítja, így sokan, akik megtehetik, menekülnek belőle az alternatív megoldások felé. A képzés és munkaerőpiac kérdéseiről beszélgetett egy panelben Boda József a Codecool, Barta Niki, a Bridge Bizniscool, Csaba Zoltán a Metropolitan Egyetem és Lannert Judit, a T-tudok képviseletében.

A munkáltatói márka üzemeltetése - „jelöltorientált” piac
Folytatva a munkaerő hiányának témakörét - Kádár Balázs, Managing Partner, Bindermann / The Employer Branding Company kiemelte, hogy a HR-nek, a marketingnek és a kommunikációnak együtt kell működnie annak érdekében, hogy hatékonyan tudják építeni a munkáltatói márkát. A HR-en nagy a nyomás, hogy stratégiailag gondolkodjon, hiszen a piac már ma is „jelöltorientált”, vagyis nagyobb a kereslet, mint a kínálat jelöltekből, amit egyre inkább éreznek a munkáltatók, és nem lesz több munkavállaló a munkaerőpiacon varázsütésre.
100 vállalatnál kérdeztek meg közép- és felsővezetőket, akik azt jelezték vissza, hogy 53% foglalkozik munkáltatói márkaépítéssel, azok közül pedig, akik még nem, azoknak is 62%-a tervez vele foglalkozni. Hiszen a munkaerő megtartásában, a tehetségek bevonásában és a fluktuáció csökkentésében is komoly szerepe lehet. Sok vállalatnál mégsem áll rendelkezésre még mindig megfelelő anyagi forrás erre a célra.

Fotók: Molnár Dániel és Gellért Orbán
Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - A munkahely is „termék”, amihez márkát kell építeni
2. oldal - A ma már elengedhetetlen rugalmasság hiányzik az oktatásból