Szerző: Barna Eszter
Megjelent: 6 éve

A ma már elengedhetetlen rugalmasság hiányzik az oktatásból




A ma tanulóinak a jövőbeni munkaerő-piaci sikerhez, kritikus gondolkodást, együttműködést, projekt alapon dolgozást és rugalmasságot kellene elsajátítaniuk, gyakorolniuk. Ezt azonban a közoktatás jelenleg nem igazán biztosítja, így sokan, akik megtehetik, menekülnek belőle az alternatív megoldások felé. A képzés és munkaerőpiac kérdéseiről beszélgetett egy panelben Boda József a Codecool, Barta Niki, a Bridge Bizniscool, Csaba Zoltán a Metropolitan Egyetem és Lannert Judit, a T-tudok képviseletében.

A hiányszakmák kérdését azonban az alternatív oktatás nem fogja megoldani, és mint mondták, igazából nem is az lenne a cél, hogy a jelen igényeire képezzen az oktatás, hanem előre kellene gondolkodni, hiszen, akikből jelenleg hiány van, például a mérlegképes könyvelőkből, arra öt év múlva már valószínűleg nem is lesz szükség, ha feladataikat átveszi az automatizáció. Így igazából a jövő igényeire kellene képezni, elsősorban kompetenciákat és attitűdöket fejleszteni: például egy probléma megértését, annak megoldási lehetőségeit, és a megoldás végigvitelét kellene tanítani. Empátiára, csapatmunkára kellene képezni, gondolkodó embereket.

A munkáltatói márka üzemeltetése - „jelöltorientált” piac

Folytatva a munkaerő hiányának témakörét - Kádár Balázs, Managing Partner, Bindermann / The Employer Branding Company kiemelte, hogy a HR-nek, a marketingnek és a kommunikációnak együtt kell működnie annak érdekében, hogy hatékonyan tudják építeni a munkáltatói márkát. A HR-en nagy a nyomás, hogy stratégiailag gondolkodjon, hiszen a piac már ma is „jelöltorientált”, vagyis nagyobb a kereslet, mint a kínálat jelöltekből, amit egyre inkább éreznek a munkáltatók, és nem lesz több munkavállaló a munkaerőpiacon varázsütésre.

100 vállalatnál kérdeztek meg közép- és felsővezetőket, akik azt jelezték vissza, hogy 53% foglalkozik munkáltatói márkaépítéssel, azok közül pedig, akik még nem, azoknak is 62%-a tervez vele foglalkozni. Hiszen a munkaerő megtartásában, a tehetségek bevonásában és a fluktuáció csökkentésében is komoly szerepe lehet. Sok vállalatnál mégsem áll rendelkezésre még mindig megfelelő anyagi forrás erre a célra.

Egyik fontos elem az építkezésben a belső kommunikáció, ami szinte sehol sem stratégiai terület, derült ki Duca Andrea, HD Group, Eke Mariann, a DM HR vezetője, Gergácz Lili, az Evopro Group HR vezetője, Katona Ádám a Xerox és Nagy Andrea, az E.ON Hungária employer branding szakértője beszélgetéséből. Márpedig a kommunikáció az együttműködés alapja, a kooperáció pedig a hatékonyságot segíti. Ennek azonban hitelesnek kell lennie, mert anélkül nem lehet elérni semmit. Ahogy sokadszor előkerült, rengeteg ellenőrizhetetlen csatornán áramlanak az információk a cégekről, így pillanatok alatt kiderül, ha a valóság nem egyezik, az általuk közvetíteni akart képpel. A szakemberek a vezetői példamutatásban és abban látják a megoldást, hogy a HR, a kommunikáció és a belső kommunikáció együttműködjön és stratégiai szerepet kapjon.

Fotók: Molnár Dániel és Gellért Orbán

Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - A munkahely is „termék”, amihez márkát kell építeni
2. oldal - A ma már elengedhetetlen rugalmasság hiányzik az oktatásból
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Top Employers Hungary 2024: ők most Magyarország 10 legjobb munkáltatója az alkalmazottak véleménye alapján

A Munkahelyeink.hu nemzetközi karrier platform nyilvánosságra hozta a legkedveltebb munkaadók toplistáját. A Top Employers Hungary jelenleg az egyetlen... Teljes cikk

Ezek a cégek nyerték el a legjobb munkáltatói minősítést

16 vállalat kapta meg a Top Employer Magyarország 2024 minősítést a Top Employers Institute-tól. A felmérés hat HR területet fed le, köztük az... Teljes cikk

Z generáció megtartása, rugalmas munka: ilyen volt 2023 az üzleti szolgáltató központoknál

A business service szektorban dolgozók 70 százaléka Z generációs. Az igényeikhez alkalmazkodás kulcsfontosságú a megtartásban - mondja Lenk István... Teljes cikk