A munkavállaló nem ügyfél, hanem partner
A cég filozófiájáról Palocsay Géza elmondta: “Gyakran hallom, hogy kezeljük a munkavállalókat ügyfélként, ami jól hangzik, de nem igaz. Partnerként kell őket kezelni. Ha csak az igényeket szolgáljuk ki, annak sosem lesz vége, és a munka sem lesz elvégezve. Bármilyen rendszert vezetünk be, abban kell olyan elemnek lenni, amikor a munkavállaló tesz valamit a célért. Példaként említette a cég által kínált angoltanfolyamot. “Kifizetjük az angoltanárt, a vizsgadíjat, munkaidő-kedvezményt adunk, ám elvárjuk fél év után a nyelvvizsgát. Ha nem sikerül, akkor három hónap múlva új vizsga, ha az sem sikerül, akkor nem járhat többet céges finanszírozásban angolra.”
Az Adevinta támogatja a munkatársak külföldi útjait egy leánycéghez, de ezért is kér valamit cserébe. “Az első lépés egy pályázat, melyben a kolléga leírja, hogy melyik országban működő leányvállalatunkhoz szeretne kilátogatni, mit szeretne ott csinálni. Majd költségtervet készít, és a cég azt elbírálja. Például egy HR-es kolléga több országban nézte meg, hogyan működnek a különféle folyamatok, mi az, ami mintaadó, amit nálunk is be lehetne vezetni, mi az amit nem. Van egy bizalmi kapcsolat munkaadó és munkavállaló között: Ha szeretnél fejlődni, akkor itt vannak a keretek, én ebben támogatlak.”
Palocsay Géza egy kevéssé sikerült juttatási akciót is említett. A cég dolgozóit arra akarták ösztönözni, hogy személyesen is kijárjanak az ügyfelekhez tárgyalni, ne csak telefonon egyeztessenek. Vonzerőként előfizettek a népszerű autómegosztó szolgáltatásra, melyet a munkatársak 0-24 órában igénybe vehettek privát célra is. Egy hónap után a mérleg: a salesesek szinte kizárólag munkába járásra és szombat éjszaka pattantak a MOL Limo és a GreenGo autóiba. Miért? “Mert nem kötöttünk hozzá semmilyen elvárást” - summázott Palocsay Géza.
Telefonos segítség pénzügyi, jogi, pszichológiai témában
Bere Zsuzsanna az 1500 fővel működő debreceni NI Hungary Kft. juttatási elemzője egy idén februárban elindított tanácsadási szolgáltatást emelt ki jó gyakorlatként. A munkavállalók anonim módon felhívhatnak egy telefonszámot, amelyen pénzügyi, jogi, egészségi és pszichológiai témakörben kérhetnek segítséget. Ötször 50 perces konzultáció vehető igénybe témánként, ami a cég szempontjából szempontjából minimális költség, de a munkavállalóknak nagy segítség.
Bejött az NI-nál a munkavállalói kedvezményprogram is. A dolgozóknak egyebek mellett a debreceni taxitársaságnál van kiemelt kedvezményük. Karácsony előtt 30-50 százalékos kedvezmények is elérhetőek, de nem termékekre, hanem élményekre. Minden pénteken két órán át őstermelői piac van nálunk, amikor a munkavállalók házi finomságokat tudnak vásárolni.
Futár kártya
Hozass valakivel ebédet vagy kérd meg a napi bevásárlásra! (Csak a környékbeli boltok, éttermek játszanak és maximum 5 tétel megvásárlására kérheted meg kollégádat, a pénzt te adod.)
Rövid nap
Menj ma haza 3 órával korábban
Szieszta
Vegyetek ki egy óra pihenőt napközben egy választott kollégával. Kávé, süti, fagyi vagy csak egy kis chill a kertben.
Helycsere
Válaszd ki két kollégád, akik egy teljes napra helyet cserélnek.
Jó reggelt
Jól sikeredett az este? Tudod, hogy erős lesz a másnap? Gyere két órával később dolgozni!
Divatdiktátor
Mondd meg, hogy melyik hírességnek öltözzön be két kollégád. A többiek előtt tartsátok titokban, hogy ki lett a kiválasztott híresség: legyen ez a másnapi chat téma.
Jó arc
Válassz egy kollégát, akinek kedveskednie kell neked és még egy kollégádnak az általad kiválasztott napon. Pl. kézzel készített sütivel, ajándékkal
Nyitókép: A beszélgetés résztvevői balról jobbra: Varga Dzsenifer (IT Services), Erőss Anna (IT Services), Palocsay Géza (Adevinta), Bere Zsuzsanna (NI Hungary)
Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Ahol kockadobás dönt a bónuszról
2. oldal - A munkavállaló nem ügyfél, hanem partner