kapubanner for mobile
Szerző: Berta László
Megjelent: 5 éve

Csipkedett persze, a recruiter társadalom

images



Egy ilyen megállapodásban önnek, mint HR vezetőnek az a feladata, hogy minél jobb pozícióba helyezve adja át a munkatársait. Egy ilyen pozícióharcban mit sikerült elérnie, ami jó lesz a kollégáinak?



Az egész tranzakcióban az volt az érdekes, hogy a Genpact korábban jelen volt a magyar piacon, de mostanában nem. A vezetők, a HR-esek, a toborzók is tőlünk mennek át. Tehát mindegyik érdek az enyém volt, hogy átadunk valamit, aminek a végén én vagyok az ügyfele, vagyis közös érdek a stabilitás és a megtartás. Ha bérezés, juttatás, költség-haszon szempontjából gondolkodunk, akkor úgy gazdálkodtunk közösen a Genpacttel, mintha egy folytatólagos tevékenység lenne, hiszen meg tudom úgy is tartani az embereket, ha sokkal többet fizetek nekik, de az kihat a költség oldalra, az optimalizálás, ami állandóan zajlik a HR-es életében, most is megtörtént. Az nem volt kérdés, hogy a törvény által előírt bérezési és juttatási elemeket kötelező megtartani, és a partner nem is gondolkodik abban, hogy kevesebbet fizetne. Ezen a piacon ez biztos nem szerencsés. A cafeteria változás dobott plusz feladatot, hogyan kezeljük a munkavállalói percepcióban. Azon, hogy hogyan tartjuk meg az embereket, és mi az, ami megnyugtató számukra, esetleg mik a félelmek, hogyan nyugtassuk meg őket, mi az, ami plusz lesz, azon mind közösen dolgoztunk együtt. Nem volt meg az a luxus, hogy egy problémát átdobjak a másik oldalra, és utána lehúzzam a fejemet és elegánsan távozzak, mert nincs másik oldal, a másik oldal is én vagyok.

A HR osztálya is kisebb lesz?



Igen, létszámarányosan mentek át menedzserek a csoportokkal, akiket támogatnak.

Ez nem zavarja önt, vagy ugyanígy itt ülnek az irodában, csak már nem ön a vezetőjük, de a GE-nek szolgáltatnak?



Operatív szinten megvolt a leválás, nem én vagyok a munkáltató, de sokat egyeztetünk, most beszéljük meg az átmeneti kérdéseket, például, hogy hogyan segítsük egymás munkáltatói márka építését, hogyan osztunk meg bizonyos költségeket, pl. a karácsonyi buliét, és sok mást.

Az, hogy mikor hány embert bocsát el a Genpact, az innentől az ő dolga.



A munkáltatói jog ott van. Partneri a kapcsolat, ugyanakkor a szolgáltatás minőségét biztosító szabályokat be kell tartani. Ha van egy észrevételünk arról, hogy a szolgáltatás bizonyos része nem ennek megfelelően zajlik, akkor arra észrevételt teszünk. Bár mi is tapasztaljuk mint szolgáltató központ, hogy a belső ügyfeleink nagyon szeretnek tanácsot adni abban, hogy szerintük ki jó és ki kevésbé jó, kit hogyan kell fejleszteni, és ki lenne jó, ha az ő tevékenységével foglalkozna. Az, hogy a csapattal a Genpact hogyan gazdálkodik, kit, hogyan fejleszt, hogyan jelez vissza, az a partner dolga.

Minden vezető diplomata a szolgáltatói oldalon? Nem fárasztó mosolyogva intézni?



Ez a szolgáltatás lényege, hogy szolgáltatunk (nevet). Ráadásul mi belső szolgáltatóként igyekszünk piaci jellegű magatartást felmutatni. Abban az esetben is, ahol a GE-nek nem volt választási lehetősége, hogy milyen szolgáltatót választ, igyekeztünk úgy viselkedni, hogy ha piaci összehasonlításra lenne lehetőség, akkor is minket válasszanak. Ezt a Genpact még inkább tudja, mert piaci alapon végzi ezt a szolgáltatást. Ilyen téren szélesebb körű tapasztalata van az ügyfél kiszolgálásában.

A változást próbálták kihasználni a konkurensek?



Minél több információval próbáltuk rövidre fogni a bizonytalansági szakaszt, pl. rémhírként terjedt a munkatársak között, hogy külföldre visszük a munkát. Ezt sikerült azonnal megfogni. A piac oldalról csipkedett persze, a recruiter társadalom érzi, mikor vannak hullámvölgyek, vagy olyan turbulencia, hogy a munkatárs elgondolkodik a váltáson és hazamegy életrajzot írni. Ők próbálták erősíteni, hogy eladják GE-t, ugyanakkor mi már kommunikáltuk, miről van szó. Ezen kívül rengeteg gyakorlati kérdést kaptunk, hova kell menni foglalkoztatás egészségügyi vizsgálatra, mehetek-e az étterembe, mi lesz a karácsonyi bulival? Júliustól kezdődően több szakaszban tudtunk válaszolni, persze, nem mindenre azonnal, de ilyen esetben megmondtuk, hogy mikor lesz meg a válasz.

Hatalmas munka lehetett.



Egy HR-es lapban büszkén elmondhatjuk, hogy mindent a HR vitt a hátán (nevet)

Nyilván.



A vezetőkre támaszkodtunk elsősorban. Kis csoportokban kommunikáltunk a vezetők segítségével, és nagyobb fórumokat is beiktattunk. Emellett hatalmas informatikai háttere volt az átalakulásnak. A legfontosabb az volt, hogy a GE vállalti kultúrájából minél több elem megmaradhasson.

Hajrá szakasz mikor volt?



Mindig. Most is van. Plusz izgalom volt, hogy a december 1-jei átállás szombatra esett.
Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Helyben marad, de céget vált a GE 900 budapesti munkatársa
2. oldal - Csipkedett persze, a recruiter társadalom
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Jelentősen visszaesett az állásvesztéstől rettegő magyarok aránya

A magyar munkavállalók bizalmi attitűdje 2023-ban kiegyensúlyozott és stabil volt, emellett bizakodásra adhat okot, hogy idén akár már javuló... Teljes cikk

Felpörgött a monori akkugyártó, átrendeződés a MÁV Csoportnál - létszámtrendek

Egy hónap alatt 160, egy év alatt több mint ezer fővel növelte létszámát a dél-koreai akkugyártó, a Shinheung Sec EU Kft. Monoron. A MÁV Csoport... Teljes cikk

Több mint 60 ezer befektetési banki állás szűnt meg idén

Több mint 60 ezer állás szűnt meg az idén a globális befektetési banki szektorban a Financial Times szerdán ismertetett ágazati felmérése szerint. Teljes cikk