A fizikai munkakörök sem maradnak változatlanul
A kétkezi munkások környezetében több hightech lesz, mint egy menő belvárosi irodában. Teljes gyárakat lehet virtuálisan felépíteni egy olyan jövőbeni termékhez, ami szintén még csak a tervezőasztalon létezik.
Szoftverekkel az is meghatározható lesz, hogy egy adott alkatrész legyártásához milyen gyártóeszköz szükséges, és szimulálni lehet, hogy mennyi munkás milyen módon álljon majd a futószalagnál.
Az okosgyárakban nem lesz szükség próbagyártásra, és 80 százalékkal gyorsabban tudják átállítani a gépsorokat, ha más termék gyártását kell elkezdeni.
És a munkakörnyezet…
Végül pár szó arról, hogy a munkakörnyezet is szinte teljes átalakuláson megy át a pár évvel vagy egy évtizeddel ezelőtt megszokotthoz képest.
A legjellemzőbb változások az alábbiak lehetnek:
- A munkahely egyre jobban meghatározó közösségi térré válik.
- A munkavállalókat és kényelmüket különféle érzékelő szenzorok fogják figyelni és kiértékelni a munka során.
- Ugyanakkor fejlődik a workplace design és lazító terek, flexibilis terek jönnek létre.
- Új design és funkciós kialakítások jelennek meg az irodákban.
- A munkahelyi ambiente média, a felületek dekorálása és azok integráló szerepe a vállalati kultúra terjesztésében nélkülözhetetlen lesz.
- Connected workplace - távoli összeköttetéssel végzett munka dominanciája valósul meg.
- Okos, intelligens épületek egyre alaposabb kialakítása a fenntarthatóság jegyében.
Az employer branding katalizáló szerepe a folyamatban
Tehát a digitalizációból a munkahelyek világa sem marad ki. Az employer brandingnek fontos szerepe van a katalizációban, hiszen rendkívül széles eszközrendszer áll a rendelkezésére az egész munkáltatói ciklusban. A HR-nek és a kommunikációnak még inkább vállvetve szükséges dolgoznia, érteniük kell a digitális eszközök működését, azok hatásait a munkaerő-piaci és belső kommunikációra. A HR folyamatoknak, az átadni kívánt tartalomnak és az információs csatornáknak illeszkednie kell a modern kihívásokhoz. A felgyorsult világban a HR saját magával támasztott szerepét is ennek megfelelően érdemes célirányosan fejleszteni.
Kádár Balázs
Managing Partner - Bindermann The Employer Branding Company
MPRSZ Employer Branding Tagozat vezetője, elnökségi tag
Takács Szabolcs
Senior Partner - Bindermann The Employer Branding Company
MPRSZ Employer Branding Tagozat, Stratégiai tanácsadó
Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Hogyan alakítja át a digitalizáció a szellemi és fizikai munkaköröket?
2. oldal - A fizikai munkakörök sem maradnak változatlanul