HR 2.0 Live az ösztöndíj programokról és mobiljátékokról
Februárban ismét megrendezésre került az online marketinggel és humán erőforrással foglalkozó szakemberek kötetlen találkozója a HR 2.0 Live. A találkozón ezúttal a vállalati ösztöndíj programok, valamint a Gameloft mobiljáték fejlesztő cég Linkedln-en és Facebookon történő recruiting munkavégzése került terítékre. Beszámolónk a rendezvényről.
A februári találkozó egyik témáját a gyakornoki programok adták, Pankotai Balázs senior specialista vezetésével, aki a Magyar Telekom gyakornoki programjáért felelős. Megállapították, hogy a korábbi passzív gyakorlattal szemben ma már utána kell nyúlni a legjobb újoncoknak, nem elég a hirdetésre jelentkezőket várni, hanem állásbörzéken kell prezentálni, sőt, akár az iskolai programokba is bekapcsolódni egy-egy óra, vagy előadás szintjén. Megemlítettek néhány multi céget, akiknél még ennél is aktívabb a célközönség elérés, órákat adnak a releváns felsőoktatási intézményekben.
Felvetődött annak a kérdése is, hogy mikor kellene orientálni a fiatalokat, és vajon ez a generáció mennyire van tisztában az aktuális és leendő piaci igényekkel. Erre válaszként két szálon indult téma: a középfokú oktatás kapcsolódásáról, és a felsőoktatás aktualitásairól.
A Chronos Consulting szenior tanácsadója, Reimann Eszter tájékoztatása szerint már vannak olyan, kifejezetten középfokú oktatásban résztvevő fiatalokkal dolgozó alapítványok (Junior Achievement, Young Enterprise), akiknek többek között célja az is, hogy az alapvető gazdasági szemléletet, az információk megszűréséhez szükséges alapismereteket átadják, vagy épp gyakorlatban 'játsszanak'.
A Leövey Klára Gimnázium példáját hozta fel, ahol először hallgatóként majd előadóként tapasztalta, hogy az iskola a fakultációk felvétele és a pályaválasztás előtt karriernapot tart, melyen önkéntes előadókat - az iskola "öregdiákjainak" sorából, vagy szülők közül - kér fel, hogy röviden meséljenek a diákoknak munkájukról, vagy általában a munka világáról, esetleg iskolájukról.
Felmerült a fiatal pályakezdők röghöz kötése is, megvitatták a külföldi karrier és az alumni programok jelenlegi helyzetét, a hallgatóság képviseletét, a munkaerő-közvetítők és a munkaadók szempontjából.
Jelentős érdeklődés követte Timár Krisztina, a Gameloft Hungary HR vezetőjének beszámolóját, a digitális és közösségi játékok fejlesztésével és kiadásával foglakozó francia cég budapesti irodanyitásáról, valamint a Linkedln és Facebook közösségi oldalak segítségével történő recruiting munkáról.
Timár Krisztina elmondás szerint a Gameloft 2012 márciusában nyitott irodát Budapesten, jelenleg 23 főt foglalkoztatnak, de évvégére kb. 70 fősre tervezik a létszámot. A cégnek világszerte 28 önállóan működő stúdiója van és mobiltelefonra, okostelefonra, táblagépre, smart TV-re és konzolokra fejlesztenek játékokat. A cég elsődleges szempontja a felhasználók elégedettsége, óriási figyelmet fordítanak a piaci igényekre és ezeket elemezve minden igényt kielégítő játékokat gyártanak.
A játékok fejlesztéséhez elsősorban C++-os fejlesztőket keresnek és alkalmaznak, de szükségük van 2D grafikusokra, 3D modellezőkre is. A kiválasztás nehéz, mert nagyon magasak az elvárások, valamint ez a piac szűkös, speciális szaktudást igényel, aránylag kevés jelölt rendelkezik kellő ismerettel, gyakorlattal.
A konkurens cégektől történő elcsábítás is nehéz. A számtalan, néhány főt foglalkoztató független vállalkozás mellett a Gamelofton kívül itthon csak pár nagyobb cég működik, ezért a hazai játékfejlesztésben dolgozó szakemberek száma mindössze
néhány százra tehető.
Céljuk elérésében a recruiting minden formáját latba vetik, hirdetnek, keresnek a már megszokott álláskereső portálokon, egyetemi levelező listákon, és a közösségi oldalakon is. Ez utóbbi oldalakon történő keresés kapcsán hasznos javaslatokat osztottak meg a résztvevők, pl. a lájkolók számának növelésére, azok megtartására vonatkozóan. Elhangzott, hogy érdemes minél több oldallátogatást generálni, ha van céges hirdetés az oldalon, így annak az értékét is növelni lehet. A LinkedIn-en számos szakmai csoport létezik. A nyitott csoportokhoz bárki csatlakozhat, és részt vehet a csoport életében. A csoportokhoz való kapcsolódás pedig megkönnyíti a megcélzott személyek elérését.
A résztvevők kitértek a közösségi oldalak egyéni és céges kialakítására, és ezek technikai megoldásaira. Megállapították, hogy a Linkedln üzletközpontúbb, mint a Facebook. Aki megnézi a LinkedIn profilt, elsősorban a tapasztalatokra, a kapcsolatokra kíváncsi, ellentétben a Facebookkal, ahol a személyes fotókat, élményeket is megosztják. A LinkedIn tagok olyan adatokat töltenek fel magukról, amit jellemzően egy önéletrajzban szoktak megadni. Ettől kezdve az online önéletrajz kereshetővé válik. Bevált gyakorlat, ha valaki jelentkezik egy állásra, mire interjúra megy, a cég már ellenőrizte, hogy van-e LinkedIn profilja, és mi szerepel rajta.
Timár Krisztina kitért arra, hogy milyen nehéz megtalálni a megfelelő jelölteket. Segítségképpen a résztvevők javasolták, hogy minőségi tartalom-előállítással új jelölteket lehet találni, vagy indíthatnának egy játékfejlesztéssel kapcsolatos csoportot a LinkedIn-en. Koleszár Szilvia, a LogMeIn tehetségmenedzsere a Facebookon lévő aktivitást javasolta a Wooga német játékfejlesztő és LogMeln cégek mintájára.
Egészen szélsőséges, szellemes ötletek is elhangzottak. Egy tetováló szalon úgy próbált minél több potenciális jelölt közelébe jutni, hogy az állásra való jelentkezéshez a pályázóknak a hirdetésben szereplő üres QR kódot (kétdimenziós vonalkód) kellett kitölteniük. Tesztelve képességeiket és pontosságukat csak a hibátlan QR kód volt működőképes. A megfelelően kitöltött QR kód beszkennelése után a pályázó megkapta az álláshoz szükséges jelentkezési lapot.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Az EU bértranszparencia irányelv bevezetése minőségileg új lépést jelent a fizetések átláthatóságát illetően, de aki akart, eddig is képet... Teljes cikk
Júniusról júliusra a MÁV-tól eltűnt 1800 munkavállaló, míg a GYSEV-nél megjelent közel 1600 fő. Ez volt a legnagyobb létszámmozgás, aminek... Teljes cikk
Az automatizáció és a mesterséges intelligencia a marketinges szakmát is jelentősen formálja. Hogyan alakultak a fizetések olyan pozíciókban, mint a... Teljes cikk
- Jégkorszak a munkaerőpiacon: se elbocsátás, se felvétel, se előléptetés 3 hete
- Pukkan az AI-lufi, jön a józanodás: mégis szükség lesz emberekre a munkahelyen? 3 hete
- Czomba Sándor elárulta, mikorra várható a 14. havi nyugdíj bevezetése 3 hete
- Szakmai karrier és anyagi támogatás egyben: új ösztöndíjprogram indul 4 hete
- Dolgoznának, de nem tudnak – 26 millió ember rekedt a munkaerőpiac szélén Európában 4 hete
- A kékgalléros valóság: élethelyzetek hatása a munka világára 1 hónapja
- A potenciális munkaerő-tartalék alakulása Magyarországon 1 hónapja
- Tudásra építve a létesítményüzemeltetésben – a B+N Csoport a képzésben látja a jövőt 1 hónapja
- Jön az emberi munkakvóta: törvény írhatja elő, mennyi embernek kell maradnia a robotok között 1 hónapja
- Tömegesen mennek el a dolgozók – a magyar cégek még mindig nem értik, miért 2 hónapja
- Csökken az újságírószakma vonzereje - avagy mit üzennek a média szakos diákok? 2 hónapja



Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?