kapubanner for mobile
Szerző: Barna Eszter
Megjelent: 6 éve

Élmény a teljesítménymenedzsmentben



Vezetői és munkavállalói élményt akartak belevinni a teljesítménymenedzsmentbe, mondta el Fluck Benedek, a Nemzeti Közművek HR igazgatója. A Success Factors teljesítménymenedzsment modullal egy olyan keretrendszert akartak felállítani, amely lehetőséget teremt a kooperatív párbeszédre a vezető és a beosztottak között. Mint Fluck Benedek hangsúlyozta a cél az, hogy a cég, amely 12 vállalatból állt össze, 3700 dolgozóval, 2019-re kompetenciaalapú szervezetté váljon. Ehhez ennél a „patchwork company-nál” előfeltétel, hogy a folyamataikat egységesíteni és automatizálni tudják, a munkatársakat pedig ehhez az igényhez igazítva fejlesszék.

Fluck Benedek, a Nemzeti Közművek HR igazgatójaFluck Benedek, a Nemzeti Közművek HR igazgatója
Az egységes teljesítménymenedzsmenttel pedig a szakmai kompetenciákra akarnak fókuszálni. Cél, hogy folyamatos visszajelzésre legyen lehetőség, amely nyomon követhető. Mint jelezte, nem jó, ha az utolsó két hét alapján dől el az éves teljesítmény megítélése, mert a vezető éppen arra emlékszik. A rendszerben szervezeti, csapat- és egyéni szintű célokat tudnak meghatározni. Folyamatos kommunikációt tesz lehetővé, bizonyos keretek között rugalmasan alakítható a dolgozói és vezetői igények szerint. A folyamatok könnyebben követhetők, és számos adat rendelkezésre állásával, kinyerésével könnyen riportolhatók. A standardizálásnak köszönhetően a mátrix struktúra és a tagvállalati rendszer is lekövethető.

Ugyanakkor arra a HR vezető is felhívta a figyelmet, hogy a digitális rendszer egy eszköz, ami nem változtatja meg a kultúrát, csak segítheti azt. Ha nincs meg a szervezetben a teljesítményfókusz, akkor először azt kell bevinni a gondolkodásba. Fontos, hogy a digitális transzformációt a vezetés ne egy újabb adminisztratív tehernek tartsa, amelyet a HR terhel rájuk. Éppen ezért a HR feladata a vezetők megfelelő felkészítése, szemléletformálása ebben az irányban. Ahogy Fluck Benedek azt is hangsúlyozta, az sem jó, ha túlszabályozottá válik a rendszer, ha túl sok munkát és időt igényel. Valamint a személyes kapcsolatok fenntartását a vezetők és a dolgozók között fontosnak nevezte, vagyis hogy ne tevődjön át teljesen a virtuális térbe a kapcsolattartás.

… és az onboarding során



Tényi Anita az Onboarding modul bevezetésének tapasztalatairól beszélt, az OTP Bankban. Mint mondta a felvett dolgozó első időszaka nagyon meghatározó az új munkahelyen, így nagyon fontos, hogy milyen élmények érik a beillesztés időszakában.

Az OTP-nél komoly kihívást jelent a beléptetés, hiszen a központba és a hálózatba egyaránt érkeznek dolgozó, évente több százan. A vezetők részéről pedig felmerült az igény, hogy egységes legyen a beléptetés, és gyorsabban valósuljon meg, mint korábban. A rendszerrel el akarták érni a HR terület digitalizációját, papírmentesítését, a munkáltatói márkát is szándékoztak erősíteni. A felvett pályázókkal már a munkakezdés előtt megismertetik a bankot, releváns információkat kapnak a vezetőiktől, a munkatársakról a rendszeren keresztül, felhasználóbarát módon. Az is elvárás volt, hogy minél gyorsabban ellássák az új belépőt a munkájához szükséges eszközökkel.

Tényi Anita is arra hívta fel a figyelmet, hogy fontos előre tisztázni, hogy mit akarunk a rendszer bevezetésével elérni, fontos több körben tesztelni, hogy megvalósul-e az elvárás. Majd ellenőrizni, időt hagyni az éles indulásra.

Horváth Krisztina az SAP HR vezetőjeHorváth Krisztina az SAP HR vezetője
Horváth Krisztina az SAP HR vezetője azt mondta, hogy a nem is olyan hosszú távú cél, hogy a digitális rendszereken keresztül rendelkezésre álló adatokból már előre lehessen jelezni, látni a rizikókat, a következtetni a lehetséges változásokra a szervezetben, az automatizációval pedig az, hogy az egyszerű, rutinszerű feladatok terhe lekerüljön a HR válláról, valamint a dolgozói élmény minél jobban hasonlítson a fogyasztói élményhez.


Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - HR transzformáció nélkül nincs digitális átalakulás
2. oldal - Élmény a teljesítménymenedzsmentben
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A diákok több mint fele tanulna mesterséges intelligenciával, de csak kevesen férnek hozzá az iskolában

Németországban és Ausztriában tízből négy tanuló fér hozzá az AI-hoz az osztályteremben, az Egyesült Királyságban és Spanyolországban ez az... Teljes cikk

Vajon megtaláljuk az egyensúlyt az ember és az AI között? - avagy az AI emberi arca

Vajon mit tartogat 2024-ben a mesterséges intelligencia? 2023-ban minden eseményen téma volt az AI és ember kapcsolata, hatása egymásra. HR szempontból... Teljes cikk

Az üzleti hallgatók készen állnak a mesterséges intelligencia munkahelyi használatára

A brit gazdasági szakos hallgatók szerint az ügyfélszolgálati munkakörökre lesz a legnagyobb hatással a mesterséges intelligencia - derül ki egy... Teljes cikk