kapubanner for mobile
Megjelent: 2 éve

Kommunikációs dimenziók

A kommunikáció hamburgi modellje az interperszonális kommunikáció négy szintjét különbözteti meg.

Ezek pedig:

  • A tárgyi-tartalmi szint az, amikor a kommunikációban részt vevő felek a közlés tárgyára, tényeire, információira koncentrálnak, és ezeket próbálják megértetni egymással. A tárgyi-tartalmi szint a kommunikáció legkülső, legláthatóbb rétege, amely a legkönnyebben értelmezhető és ellenőrizhető.
  • Az önkifejezés szintje az, amikor a kommunikációban részt vevő felek a saját érzéseiket, véleményeiket, értékeiket, attitűdjeiket, szándékaikat, motivációikat stb. fejezik ki, és ezeket próbálják megismertetni egymással. Az önkifejezés szintje a kommunikáció belső, személyes rétege, amely a legnehezebben értelmezhető és ellenőrizhető.
  • A kapcsolati szint az, amikor a kommunikációban részt vevő felek a közöttük lévő viszonyt, kapcsolatot, hatalmi egyensúlyt, szerepeket, elvárásokat stb. jelzik, és ezeket próbálják megállapítani egymással. A kapcsolati szint a kommunikáció rejtett, implicit rétege, amely a leginkább befolyásolja a kommunikáció hangulatát, minőségét és eredményességét.
  • A felszólító üzenet szint az, amikor a kommunikációban részt vevő felek a közlésükkel valamilyen hatást, változást, cselekvést, viselkedést stb. akarnak kiváltani egymásból, és ezeket próbálják meggyőzni egymást. A felszólító üzenet szint a kommunikáció célzott, stratégiai rétege, amely a leginkább kifejezi a kommunikáció funkcióját és szándékát.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek