kapubanner for mobile
Megjelent: 6 éve

Visszajelzést adni és fogadni nem könnyű




Visszajelzésre minden szinten szükség van, mert egy vállalkozás, egy szervezet csak olyan mértékben képes fejlődni, amilyen mértékben a benne dolgozó munkatársak képesek a fejlődésre. De mit mond erről a HR szakértő, aki már látott kisebb és nagyobb vállalatokat is belebukni a belső kommunikációs folyamatok rendetlenségébe?

„A visszajelzés valóban az egyik fő kommunikációs eszköz vezető és beosztott között. A teljes körű teljesítményértékelés során pedig a kolléga és az ügyfél is elmondhatja, milyennek látja adott munkatárs teljesítményét. A hatalmas rendszerek hátulütője, hogy csak időszakosan alkalmazzuk őket, mivel relatív nagy ráfordítással járnak. A bármikor, egy gombnyomással működtethető visszajelzés érezhető könnyebbséget jelent a hosszú, több tíz kérdéses értékelésekhez képest. Fontos, hogy a szervezetekben mindenképp érdemes felkészíteni a munkatársainkat arra, hogy a promt visszajelzés egy adott magatartást értékel, nem az egész embert, de még csak nem is a teljesítőképességét. Egy alkalmazás révén adott visszajelzést játékosan könnyű módszernek érzek ahhoz, hogy ráirányítsa a figyelmet az üdvözölt magatartásformákra és a nem kívánatosra egyaránt.”- mondta Petrány Viktória, HR fejlesztési szakértő.

A figyelem üzleti eredményt is terem



A pozitív megerősítéseknek, visszajelzéseknek hatalmas ereje van: örömet szerezhetünk például egy lelkiismeretes ügyfélszolgálatos kollégának, de ezt az elégedettségét az ő felettese is bezsebelheti. Azzal, hogy információkat adunk munkatársaikról, szolgáltatásaikról a cégeket, vállalatokat, menedzsereket úgy informálhatjuk, ahogy erre korábban nem volt lehetőség.

„Amikor egy teljesítményértékelő rendszert hívunk segítségül egy bank, egy szálloda, egy étterem vagy akár egy nagyvállalat alkalmazottainak értékelése során, pótolhatatlan információkat szerezhetünk be, amelyek nélkül éveken keresztül próbálgathatnánk a HR-eseket és a különböző csilivili tanácsadókat, munkaügyi gurukat. A felhasználók, vásárlók közösen mutathatnak rá a hiányosságokra, és megdicsérhetik azokat, akik szívvel-lélekkel dolgoznak.” Mit gondolnak jó magyar szokás szerint panaszkodni szeretünk és panaszból van több? A Staffino magyarországi ügyvezetője, Csiszér Béla szerint meglepő lehet, de tapasztalataik alapján tízből nyolc visszajelzés dicséret. „Mindemellett a minőségibb szolgáltatással mindenki jól jár, az ügyfelek, a személyzet és a tulajdonos is. Ha valaki letölti az alkalmazást a telefonjára, vagy valamelyik közösségi oldalán keresztül reagál a rendszerben az őt ért élményekre vásárlás vagy egy szolgáltatás igénybevétele során, az dedikáltan jelenik meg a rendszerben. Pont oda küldhetjük, ahol célja lesz az információnak. Feltérképezhetjük az erősségeinket és a gyengeségeinket, amelyek valós idejű visszajelzésekre alapozottak, mindemellett speciális és célzott információkkal biztosítják a rálátást a pozitív és a negatív folyamatokra egyaránt.”

Hive Creative

Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Mi az igazi értékmérő önmagunk és mások teljesítményének mérésében?
2. oldal - Visszajelzést adni és fogadni nem könnyű
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Az X generációsok tudják: ha nem tanulsz, véged - avagy miért jó megtartani a középkorú munkavállalót?

Nincsenek könnyű helyzetben manapság az X generációs (jellemzően 1960 és 1979 között született) munkavállalók. Könnyen kerülhetnek... Teljes cikk

Az év eleje a felmondások ideje?

Az év elején történő felmondások aránya bár változó lehet, azonban sok cégnél ebben az időszakban, az év végi bónuszok kifizetését követően... Teljes cikk

Menni vagy maradni? Váltási dilemmák év elején

Hiába gondolkodik a munkavállalók közel fele munkahelyváltáson, Szemán Zoltán karrier-tanácsadó szerint ez inkább a vágyat fejezi ki, nem a... Teljes cikk