Megjelent: 2 éve

Networking online - új élet felmondás után (6.)

Fél év alatt több mint 100 értékes kapcsolatot gyűjtött a LinkedIn szakmai közösségi oldalon egy 21 éves magyar fiatalember. Tallér Zalán még csak tanul egy dániai főiskolán, tudatosságának köszönhetően máris sok érdekes ember került a networkjébe, sőt állásajánlatot is kapott. Hogyan csinálta?

images

A Z generáció, azaz az 1996 után születettek számára az online tér szerves része életüknek. Akadnak, akik már egyetemi éveik alatt tudatosan használják a közösségi médiát networkingre. Ilyen például a 21 éves Tallér Zalán, aki két éve a dániai Odense város egyetemének hallgatója. Fél évvel ezelőtt kezdte el az online networkinget, egészen pontosan a Linkedin szakmai közösség portálon. “Azt szeretném elérni, hogy amikor valóban kikerülök az álláspiacra, legyen személyes brandem, ismerőseim, piaci információim. Ez pedig csak akkor lehetséges, ha ismerem szakmám érdekes és meghatározó szereplőit” - mondja Zalán. A hat hónap mérlege: 100 feletti minőségi kapcsolat, bekerült leendő szakmája a vendéglátás-turizmus, az értékesítés és a marketing körfogásába, sőt már állásajánlatot is kapott.

Hogyan is lehet az online térben networkölni?

“Azzal kezdtem, hogy sok időt szántam LinkedIn oldalam összeállítására: jó fotót tettem fel magamról, definiáltam magam: “International Sales and Marketing Management student”, a munkahelyi tapasztalatnál részleteztem korábbi feladataimat, a képességeknél megadtam a nyelvtudást, szerepeltek bemutatkozásomban olyan kulcsszavak, mint a CRM rendszerek használatában szerzett jártasság, a rendezvényszervezés, a digitális marketing és az ügyfélszolgálat. Ugyan Dániában élek, és beszélek is dánul, de a profiloldalamat angolul töltöttem ki. A dán cégek úgyis tudnak angolul, és ezzel sokkal nagyobb publikum számára lettem látható és érthető” - sorolja Zalán.

Ne félj ismeretlent bejelölni

Ezt követően elkezdett ismerősöket keresni a LinkedIn rendszerében. Segített, hogy a közösségi oldal szakmai tapasztalat és érdeklődés alapján javasol embereket, akik érdekesek lehetnek. “Olyanok ismeretségét kerestem, akik szakmailag és vagy emberileg érdekesek, szimpatikusak.” Például szállodaigazgatók, startup vállalkozók, turisztikai szakemberek kerültek bele online kapcsolati hálójába. Mire lehet ezt használni? “Nem szabad túlértékelni ezt az ismeretséget. Nem fognak beajánlani állásokra, viszont információszerzésre, munkalehetőségek felderítésére hasznos eszköz” - mondja Zalán. Hozzáteszi, az online networkinghez pozitív hozzáállás kell. Nem szabad félni, mérlegelni, hogy “be merjem-e őt jelölni”, egyszerűen csinálni kell, őt 90 százalék visszajelölte. “Akadt aki egy kis üzenetet is küldött, hogy látja, még tanuló vagyok, ha aktuális lesz az álláskeresés, írjak neki” - teszi hozzá a magyar egyetemista.

Zalánnak a LinkedIn már állásajánlatot is hozott. Egy kerékpárok leasingjével foglalkozó, holland alapítású, Dániában terjeszkedő startup cég keresett logisztikai jellegű back office (irodai háttér-) munkára új kollégát. Mivel Zalán oldalán szerepelt, hogy gyakornokként részt vett kerékpárverseny szervezésében és tud dánul, egy beszélgetésre invitálták. Meg is kapta volna az állást, de ő ezt iskola mellett nem tudta volna végezni.

Mit mond a szakértő?

Gárdus Zsuzsa személyzeti tanácsadó, a Jobsgarden Kft. ügyvezetője úgy látja, hogy az online tér egyre fontosabb szerepet játszik a networkingben. Ő elsősorban személyes ismeretségek alapján építi kapcsolati hálóját, ám kellenek az online elemeket is. A való életben megismert kontaktjaink ugyanis előszeretettel csekkolnak minket online, például a LinkedIn-en vagy a Facebookon. Éppen ezért ügyeljünk arra, hogy a szóban elmondottak és a rólunk online elérthető információ ne álljon egymással ellentmondásban.


  • 2021.01.25HR Üzleti Vezető Mentoring és Workshop online program Inspirációt és támogatást nyújt HR vezetőknek és a jövő HR vezetőinek az üzleti vezetővé válásuk útján. Ajánlom minden olyan HR vezetőnek, aki szeretné a HR funkciót üzletközpontúbbá tenni, meghatározó hatással lenni üzletre, stratégiára, döntésekre, nagyobb bizalmat, hitelességet és befolyást szerezni a felsővezetésben. Részletek Jegyek
  • 2021.02.04Stratégiai- és teljesítmény controlling A vezetők elmondása alapján a controlling gyakran utókalkuláció fókuszú, célja a pénzügyi számvitel kiszolgálása. Ez a kutatás is rávilágít arra, hogy kimutathatóan sikeresebbek azok a vállalatok, ahol a vezetők támaszkodhatnak a controller tevékenységére. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
A bértámogatásban részt vevő 200 ezer emberből 5 ezret bocsátottak el

A bértámogatási programban résztvevő csaknem 200 ezer munkavállaló mindössze 2,46 százalékát, azaz kevesebb mint 5 ezer embert tartottak nyilván... Teljes cikk

Vírusválság: Minden ötödik cég elbocsátásra kényszerült

A szolgáltató szektort viselte meg leginkább a járványhelyzet - ez derül ki a CIB Bank friss kutatásából, amely a koronavírus hatásait vizsgálja a... Teljes cikk

Most vigyázz, hogy jól csináld!

A cím Máté Péter réges-régi dalának refrénjéből idéz. Mert időszerű: mert a most parancsa az elmúlt hónapokban sürgetőbb, mint bármikor. Az... Teljes cikk