Munkahelyi elégedettség vizsgálat

A szervezet egészét érintő diagnosztikai módszer, mely interjúzás keretében és kérdőíves megkérdezésekkel feltárja a menedzsment által észlelt problémák motivációs gyökerét.

A vizsgálat különösen eredményes lehet azokban az esetekben, amikor
- a szervezet teljesítménye csökken
- rossz a munkahelyi légkör és nem tudni ennek okait
- a fluktuáció megváltozik, vagy aránya nagyobb lesz a normálisnak ítélttől
- a szervezet új motivációs és ösztönzési rendszer bevezetését határozta el
- a szervezet változás előtt, s szeretné előre felmérni a változással járó problémák esetleges körét
- a szervezet változás után áll, és szeretne visszajelzést kapni a változás következményeiről.

A vizsgálat érinti a munkahelyi környezet, a hierarchia, a szervezeten belüli kommunikáció, a munkaterhelés, a transzparencia, a teljesítményértékelés, a kompenzáció, a munkahelyi stressz területeit. A kapott eredmények alapján a vállalat menedzsmentje választ kap a problémák természetéről, átfogó képe lesz a szervezetben uralkodó munkahelyi hangulatról, a munkatársak elégedettségéről; s a fejlesztési irányok kijelölhetőek lesznek. A felmérés alapján bevezetett változások utókövetését érdemes elvégezni, s bizonyos idő elteltével (leghamarabb fél év múlva) a felmérést megismételni.