logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2019.01.20 - 6 éve
A-Coaching

Így beszélj, hogy biztosan célt érj

Hogyan érhetjük el, hogy a környezetünk odafigyeljen arra, amit mondunk? Mi a kulcs ahhoz, hogy ügyfeleink elégedettek legyenek a beszélgetéseink után? Julian Treasure hangkutató hét olyan, gyakori szokást gyűjtött össze, melyek alá

Hogyan érhetjük el, hogy a környezetünk odafigyeljen arra, amit mondunk? Mi a kulcs ahhoz, hogy ügyfeleink elégedettek legyenek a beszélgetéseink után? Julian Treasure hangkutató hét olyan, gyakori szokást gyűjtött össze, melyek aláássák mondanivalónk hatását.

Munkakapcsolatainkat, ügyfélkapcsolatainkat meghatározza az a stílus, ahogyan szóban kommunikálunk. Julian Treasure hangkutató hét olyan, gyakori szokást gyűjtött össze, melyek aláássák mondanivalónk hatását. Az általa „a beszéd hét főbűnének” nevezett tipikus hibákat a Beszéljünk úgy, hogy meghallgassanak! című TED-előadásában mutatja be. Ezek elhagyásával elérhetjük, hogy beszédünk hatásosabb legyen, és mondanivalónk célt érjen.

A beszéd hét fő bűne:

  1. Pletyka: rosszat mondani olyasvalakiről, aki nincs jelen. Munkatársunk, ügyfelünk úgy érezheti, hogy a legközelebbi beszélgetésen róla is így beszélünk majd.
  2. Ítélkezés: saját meggyőződésből véleményt alkotunk valakiről. A kollégának, partnernek ilyenkor az az érzése keletkezhet, hogy őt is folyamatosan bíráljuk.
  3. Negatív hozzáállás: a kellemetlent látjuk meg mindenben. Nehéz odafigyelni olyan emberre, aki csak a bajokról beszél.
  4. Panaszkodás: az előadó szerint ez brit nemzeti sport – úgy tűnik, nem ismeri a magyarokat! Mi is igazán jók vagyunk abban, hogy panaszkodjunk bármiről: a politikáról, az időjárásról, a társosztályokról, a kollégákról. Vajon mi járhat kollégánk, ügyfelünk fejében ilyenkor? Mennyire kap kedvet ahhoz, hogy együttműködjön velünk?
  5. Kifogások: nem vállalunk felelősséget a tetteinkért, azok következményeiért. Mennyire vesz komolyan bennünket a kolléga, vezető, potenciális vevő, ha azt hallja, hogy minden visszajelzését hárítjuk, és nem látjuk be, ha például tévedtünk?
  6. Túlzás: ha minden mondatunkat teletűzdeljük cifrázással és hatásvadász felnagyítással, nem tudjuk kiemelni a valóban fontos dolgokat. Idővel a kolléga vagy az ügyfél hazugságnak fogja értékelni az általunk lefestett képet, és így hitelét veszti a mondanivalónk.
  7. Kinyilatkoztatás: ha valaki összemossa a tényeket és a véleményét, nehéz befogadni, amit mond, mert kőbe vésett igazságként hat minden szubjektív mondata. A kollégák, partnerek figyelmét és bizalmát ezzel el lehet veszteni.

Hogyan érhetjük el, hogy minél kevesebbszer essünk a fenti hibákba? Először is érdemes gyakorisági sorrendbe tenni a saját szokásaink szerint a hét főbűnt. Ebben segít az alábbi táblázat. Ezután keressünk elkerülési módszereket, technikákat azokra, amelyekről a leghamarabb szeretnénk leszokni. Például kérjünk meg a környezetünkben valakit, hogy figyelmeztessen, ha észreveszi rajtunk az adott rossz szokást. A változáshoz fontos a folyamatos önreflexió. Figyeljük meg kollégáink, partnereink reakcióit, hogyan változik a beszédünk által kiváltott hatás. Könnyedebb és gördülékenyebb kapcsolatokra tehetünk szert a hatásosabb beszéddel.

Általános aranyszabályként érdemes megfontolni a hangszakértő által ajánlott négy fő elvet. Ha ezeket követjük, biztosak lehetünk abban, hogy a beszédünk hatásos lesz:
H: Honesty = Őszinteség (egyenesen, világosan beszélni)
A: Authenticity = Hitelesség (önmagamat adni)
I: Integrity = Becsületesség (azt tenni, amit mondok)
L: Love = Szeretet (jót akarni másoknak)
(A HAIL szó záport jelent angolul.)

A fenti cikkem az Üzlet és Pszichológia c. lapban jelent meg.

Ti hogyan kommunikáltok csapaton, cégen belül és a külsős partnerekkel? Mi jellemzi a cégkultúrát? Milyen kommunikációval tudnátok eredményesebben működni? 2019-ben tervezitek a (vezetői) kommunikáció fejlesztését? Ha szeretnétek objektív visszajelzést kapni és cégre szabott fejlesztési programot látni, vagy egyénileg akarsz fejlődni, fordulj hozzám bizalommal.

A szerző bemutatkozik

Szabados Andrea vagyok, humánfejlesztési és vállalati kommunikációs szakember. Vezetői coachként az együttgondolkodó partner szerepében dolgozom. Inspiráló, kreatív szellemi műhelyt teremtek. Kérdezek, visszajelzek, elgondolkodtatok. Kifogásokat irtok, cselekvésre buzdítok. Ügyfeleim elsősorban innovatív, technológiai vállalatok vezetői és tehetséges munkatársai. Egyéni coachingot, team coachingot, tréningeket, vezetőfejlesztő programokat tartok. Okleveles közgazdász vagyok, két évtizedes vállalati kommunikációs és humánfejlesztési tapasztalattal rendelkezem. A Nemzetközi Coach Szövetség által akkreditált coachként (ACC) a magas színvonal és az állandó szakmai fejlődés mellett köteleztem el magam. Jelenleg a PCC minősítés megszerzésén dolgozom. Rendszeresen publikálok a hazai és nemzetközi szaksajtóban. Öt idegen nyelven beszélek. Megszállott közösségépítő hírében állok. A TEDxLibertyBridgeWomen társalapítójaként és kurátoraként a TED-szellemiségű, megosztásra érdemes gondolatok felkutatására és terjesztésére fordítom sok energiámat. A Professzionális Coaching Egyesület alapító elnökeként három évig aktívan ügyködtem a coaching népszerűsítéséért. Két kamasz fiammal folyamatos fejlődésre inspiráljuk egymást.






Címkék:
A-Coaching

Szabados Andrea Vezetői coach, szervezetfejlesztő Az eredményorientált fejlesztés jegyében partnerként együtt gondolkodom ügyfeleimmel. Inspiráló, kreatív szellemi műhelyt teremtek. Kérdezek, visszajelzek, elgondolkodtatok. Kifogásokat irtok, cselekvésre buzdítok. Ügyfeleim elsősorban innovatív cégek vezetői és tehetséges munkatársai. Okleveles közgazdász vagyok, két évtizedes vállalati kommunikációs és humánfejlesztési tapasztalattal rendelkezem. Szakértőként számos sikeres egyéni és szervezetfejlesztési projektben vettem részt. Magyar, angol és német nyelven tartok tréningeket és vezetői coachingot. Nagyvállalatokkal és startupokkal is dolgozom. Főbb ügyfeleim: Vodafone Hungary, IBM DSS Hungary, Magyar Telekom, GE Hungary, Hewlett-Packard, Accenture, Dorsum Zrt., XAPT Kft., KBOSS.hu Kft. (Számlázz.hu). A Nemzetközi Coach Szövetség által akkreditált coachként a magas színvonal és az állandó szakmai fejlődés mellett köteleztem el magam. 2000 óra vezetői coaching tapasztalattal jelenleg a PCC minősítés megszerzésén dolgozom. Rendszeresen publikálok a nemzetközi és hazai szaksajtóban. A Professzionális Coaching Egyesület alapító elnökeként három évig tevékenyen részt vettem a coaching népszerűsítésében. Öt idegen nyelven beszélek. A TEDxLibertyBridgeWomen társalapítójaként és kurátoraként szívügyem a változás- és cselekvésorientált közösség építése, az értékes gondolatok megosztása szélesebb közönséggel. Két kamasz fiam van, akikkel folyamatosan gyakorlom a coaching szemléletű szülő szerepét.
Szakmai személyiségemet szupervízióban és egyéb önismereti formákban folyamatosan fejlesztem. Komplex programok esetén szakképzett, megbízható kollégák bevonásával, csapatban dolgozom. Együttműködéseim alapja minden esetben a kölcsönös bizalom. Hiszek a változásban és a fejlődésben. Ha fejlődnél vagy munkatársaidat, csapatodat fejlesztenéd, keress bizalommal. Szabados Andrea Tel.: 3630 2463131 Email: szabados at a-coaching.hu

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-07-01 09:23:39
Termékeny zűrzavar
2025-06-30 07:46:15
KvantHumanisztika Kurzus 2
2025-06-27 22:06:40
Belülről nem megy? Mit tud az Interim HR, amit más nem?
A vezetőkkel gondolkodó

Inspiráló és provokatív gondolatok, esettanulmányok vezetésről, szervezeti kultúráról, fejlődésről, együttműködésről, elakadásokról és megoldási lehetőségekről. Szabados Andrea vezetői coach, szervezetfejlesztő, TEDx kurátor blogja.

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó képzés felmondás kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés érthető jog tippek online tanulás tanulás szabadság profitárgyaló tárgyalásikészség-fejlesztás siker önismeret
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu