Cégstratégiák mobbing ellen A cégkultúra, protokollok, vezetői elvárások, külső szakértők segíthetnek a cégeknek a számukra is káros munkahelyi terror (mobbing) jelenségét megelőzni, vagy ha már megjelent, megoldani. Mindezt stratégiai szinten beépíteni a cégműködésbe nem könnyű - főleg, hogy a vezetői elköteleződés kevés hozzá.
4 napos lesz a munkahét? A munkahét lerövidítésére irányuló felhívások az elmúlt években több országban is felerősödtek. Mivel a világjárvány idején munkavállalók milliói álltak át a távmunkára - csökkentve ezzel a megterhelő ingázási időt és költségeket -, a munkavállalók és a munkáltatók újragondolták a munkahelyi rugalmasság és a juttatások fontosságát. Az elképzelés egyszerű: a munkavállalók heti négy napot dolgoznának, miközben ugyanannyi fizetést és juttatást kapnának, változatlan munkaterhelés mellett. A négynapos munkahét nem tömörített munkarend, hanem csökkentett munkaidő. Tehát a munkavállaló négy nap alatt körülbelül 28-32 órát dolgozna, és háromnapos hétvégéje lenne.
A HR vezető szerepe az üzlet agilissá válásában „Nem sok jó tapasztalatom van a HR funkció agilitásával kapcsolatban. Tudom, hogy vannak olyan HR-esek, akik agilisan jól teljesítenek. Mint üzleti vezető azt gondolom, hogy velük vagy nélkülük, de az üzletnek agilissá kell válnia. Nagyszerű, ha velünk vannak, ha meg nem, akkor megpróbáljuk őket magunkkal vinni, amennyire csak lehet. De ez nem állít meg minket az agilis átalakulásban.” – hallottam nemrég egy üzleti vezető előadásában. Úgy tűnik, hogy az agilis átalakulás tekintetében nem sok választásuk lesz a HR vezetőknek a jövőben. Mit jelent az üzleti agilitás? Melyek az üzleti agilitás területei? Hogyan járul hozzá a HR vezető az üzlet agilis transzformációjához?
Meddig köteles dolgozni a munkavállaló felmondás esetén? A munkaviszony leggyakrabban felmondással vagy közös megegyezéssel szűnik meg. Meddig köteles munkát végezni a dolgozó felmondás esetén? Fel kell-e őt menteni a munkavégzés alól? Mennyi időre szólhat a felmentés?
Így tervezz megfizethető employer branding stratégiát! Az employer branding nem a multi cégek kiváltsága. Habár az ügynökségek igyekeznek mindent csili-vili grafikába csomagoni és úgy alapjáraton hatalmas feneket keríteni a dolognak, valójában egyáltalán nem kell, hogy több milliós büdzsével vágjunk neki az employer brandingnek. Az employer branding tipikusan egy olyan terület, ahol ésszel többre megyünk, mint erővel. Vagy jelen esetben sok pénzzel. Kíváncsi vagy, hogyan tudsz úgy belevágni a munkáltatói márkaépítésbe, hogy a főnökeid is rábólintsanak a büdzsére? Cikkünkből most megtudhatod. Részletes útmutató a megvalósítható, működő employer branding stratégia kialkításához, lépésről-lépésre.
Tudtad, hogy a titoktartás mindenkinek jogi kötelezettsége? Életünk tele van titkokkal. Tudom, most azt gondolod, hogy neked bizony nincs semmi rejtegetni valód, és ez minden bizonnyal így is van. Ám ettől még akár naponta juthat tudomásodra olyan titok, amit nem oszthatsz meg bárkivel. A titoktartás nemcsak az ügyvédek kötelezettsége, hanem nagy valószínűséggel a tied is. Ráadásul nem mentség, hogy nem tudtál a titoktartási kötelezettségről. Mire figyelj a titoktartással kapcsolatban?
Része legyen-e a fizetés egy álláshirdetésnek? Egy külföldön élő és dolgozó HR-es ismerősöm vetette fel ezt a témát a Linkedinen, és meglepetésére igen sok reakció érkezett. Forró téma ez, úgy tűnik.
Hiszek a cégben, hiszek a kollégákban és hiszek magamban - Interjú Barna Zsolttal, a Waberer’s International vezérigazgatójával Mire befejeztük a beszélgetést Barna Zsolttal, a Waberer’s International Nyrt. vezetőjével, én mindent elhittem neki. Nem azért, mert hiszékeny vagyok, hanem azért, mert meggyőzött a belőle áradó hit és az a tűz, amellyel vezeti, képviseli a céget, az első és eddig egyetlen munkahelyét, ahol már több mint 25 éve teszi a dolgát. Hol projektmérnökként, hol vezérigazgatóként. Egyebek között arról kérdeztem, hogyan sikerült kimászni a vállalatnak a COVID okozta mély gödörből, hogyan hat rájuk az energiahordozók árának robbanásszerű emelkedése és az orosz-ukrán háború.
10 ok, amiért ideje elfelejteni az idejétmúlt táblázatokat! Számos HR szakember erősen megbízik abban, hogy táblázatvezetéssel a humán erőforráshoz kapcsolódó kulcsfontosságú információkat megfelelően szem előtt tudja tartani. DE az igazság, hogy a táblázatvezetés csak addig nyújt biztos megoldást, amíg a vállalat megkezdi működését, alacsony a munkavállalói létszám, de mikor a létszám elkezd növekedni, problémákba ütközhet. A munkavállalók feladatokkal való összekapcsolása, a betegségek rögzítése stb. hamarosan nehezen kezelhetővé válik. Éppen ezért következzen néhány ok, ami alátámasztja a táblázatvezetés nehézségeit és egy újabb megoldás felkutatását – mint pl.: egy HR szoftver – amely segít az időbeosztásban és a munka hatékonyságának növelésében. Ismerje meg milyen problémákba ütközhet a táblázatok vezetésekor és hogyan oldhatja meg Ezeket a legkönnyebben!
Inspiráló, interaktív, impulzív – Beszámoló a Borealis Szakmai Fórumról Február 7-én még a tavasz illatát is érezni lehetett a levegőben. Mintha a természet is megérezte volna, hogy valami igazán inspiráló dolog van születőben, még a Nap is kisütött. Hópelyhek helyett így csak a vendégek szálingóztak a margitszigeti Danubius Grand Hotel rendezvénytermébe, míg 9 órára szép lassan megtelt az egész helyiség, hogy kezdetét vegye Katona Melinda ügyvezető, „Visszajelzési kultúra a digitális világban” címre keresztelt izgalmasnak ígérkező előadása a - többek között szervezetfejlesztéssel és HR Tech megoldásokat kínáló eszközök fejlesztésével foglalkozó – Borealis Consulting Szakmai Fórumának keretében.
MEF klubba járni jó! Meghívást kaptam a Munkáltatók Esélyegyenlőségi Fórumának (MEF) februári klubjára, hogy bemutassam a Fogyatékosság-barát Munkahely programot. Örömmel fogadtam el a meghívást és most röviden beszámolok nektek az eseményről.
Mentor és mentorált tükröt tartanak egymásnak Őszinteség, tisztelet, szakértelem, nyitottság – csak néhány elengedhetetlen feltétel ahhoz, hogy egy mentori kapcsolat jól működjön. Gárdus Zsuzsa, a Jobsgarden ügyvezetője a Hungarian Business Leaders Forum (HBLF) Y-mentoring programjának keretein belül a környezetvédelemben dolgozó fiatal szakember, Czakó Karolina fejlődését támogatja.
Videóinterjúm lesz! Mit tegyek? Tippek és trükkök, melyekkel garantált sikered lesz a videóinterjúdon Nem kell bemutatnunk a jelenlegi helyzetet senkinek, hiszen a #maradjotthon szlogen már belénk égett az elmúlt hetekben. Otthon vagyunk, otthonról dolgozunk és mostantól az lesz általános, hogy ha épp munkahelyváltásban vagyunk, akkor otthonról is interjúzunk. A videóinterjú néhány szervezetnél korábban is egy rendszeresen használt eszköz volt. Azonban most, a járványhelyzetre való tekintettel azoknak is meg kellett barátkozniuk ezzel a lehetőséggel, akik korábban nem éltek vele. Cikksorozatunk első részében azt mutatjuk be, hogy hogyan készülhetünk fel jelöltként egy ilyen interjúra.
Mit tehet és mit nem a munkáltató a koronavírus veszélyhelyzet alatt? A koronavírus miatti veszélyhelyzet jelentős terhet ró számos munkáltatóra és munkavállalóra. Egyes munkáltatók csökkentett üzemmódban működnek, mások teljes leállásra is kényszerülhetnek. Ilyen esetben gyakran felmerül a kérdés, hogy mit tehet és mit nem a munkáltató? Lehet-e a dolgozót fizetés nélküli szabadságra küldeni? Milyen eszközökkel élhet a munkáltató és a munkavállaló a nehéz helyzetben?
Egy online nyelvóra krónikája Az online nyelvórák első tapasztalatai, avagy egy online nyelvóra krónikája
Az online tréningek és megbeszélések kommunikációs nehézségei Hogyan semlegesítsd a zavaró körülményeket az online megbeszéléseken?
A válság sztárszakmája: Az üzletkötő Vagy értékesítő, ügyfélkapcsolati menedzser, sales … sokféle néven fut ez a munka, de a lényege tömören összefoglalható: el kell adni valamit valakinek. Az, hogy a munkát keresők közösségi oldalakon megjelenő posztjaik végén szinte rendszeres, hogy „eladni semmit nem akarok”, és a tény, hogy a munkamorálunk még mindig leült munkaórákban méri a munkát, valamint hogy a jutalékos fizetés sok helyen átveréses-ügyeskedéses tevékenység cégeknél, nem tesz jót az értékesítés megítélésének.
Az azonnaliság vége Vége az "azonnal akarom"-nak. A türelem nem viseli ezt a mentalitást. És most türelem kell.
Építsetek közösséget online, társasjátékok segítségével! 2+1 egyszerű interaktív játék a home officeban dolgozó kollégáknak