Bérszámfejtés outsourcing // Megfontolandók
Az üzleti folyamatok kiszervezése (BPO – Business Process Outsourcing) során sok kérdés merül fel pro és kontra oldalon egyaránt. Így van ez a bérszámfejtés outsourcing esetében is.
Az üzleti folyamatok kiszervezése (BPO – Business Process Outsourcing) során sok kérdés merül fel pro és kontra oldalon egyaránt. Így van ez a bérszámfejtés outsourcing esetében is. Akár jelenlegi bérszámfejtési szolgáltató váltásról vagy házon belülről történő kiszervezésről beszélünk, a döntést befolyásoló témaköröket illetően ezeket kell mérlegelnünk:
- akár a teljes vállalat hatékonyságát befolyásoló folyamatok, adminisztráció fejlesztése
- humán erőforrás átszervezése
- IT szerepkör, technológia költségek optimalizálása
- felelősségi körök megfontolása
Még a bérszámfejtési tender kiírása előtt – Hogyan fogjunk hozzá?
Amennyiben felmerül az igény a bérszámfejtési és HR adminisztrációs folyamatok kiszervezésére / szolgáltató váltásra, fontos, hogy konkrét igényekkel fogjunk hozzá a tendereztetéshez. Meg kell vizsgálni a vállalat jelenleg működő folyamatait, technológiáit, erőforrásait és igényeit.
Az is lehet, hogy nem a teljes folyamatot, csak részfeladatot akarunk kiszervezni, ilyenkor érdemes például mérlegelni az onsite outsourcing lehetőségét is.
A pontosan feltérképezett igényeket papírra vetve érdemes megosztani a potenciális bérszámfejtési szolgáltatókkal, biztosítva ezzel, hogy a beérkezett ajánlatok valóban az elvárt feladatra készüljenek.
Korábban Kovács László, a BPiON Payroll Managere állított össze egy listát 10+1 hatékony tippel a hatékony bérszámfejtési tender kiíráshoz.
Fontos az időzítéssel is számolnunk. Bérszámfejtési és HR adminisztrációs folyamatok kiszervezés esetén át kell gondolnunk, hogy mindenképpen januári indulást szeretnénk-e vagy beszélhetünk az évközi bérszámfejtési szolgáltató váltásról is.
Feladattól és vállalattól függően a kiválasztási folyamat akár néhány hónapot is igénybe vehet, az implementációs feladatokra pedig szintén számoljunk 1-3 hónapot.
Egy hatékony bérszámfejtési szolgáltató ismérvei – Objektív szempontok: