Mit csináljunk másképp, mint eddig?
Mennyire befolyásolja a vállalkozások helyzetét a napjainkban tapasztalható nehéz gazdasági helyzet? Mit tehetünk ellene? Mit csináljunk másképp, mint eddig?
Gondoljuk végig a jelenlegi stratégiánkat, újítsuk meg!
- Kezdjünk a célcsoportunkkal, a fogyasztóinkkal!
Vásárlóink legfontosabb szempontja, hogy értéket kapjanak, amivel a céljaikat el tudják érni. Amikor jobban meg kell nézni, mire adnak ki pénzt, még hangsúlyosabb, hogy a kínálatunk választ adjon a problémájukra, segítse őket, igazán értékes legyen vásárlóink számára.
Megoldás:
- vizsgáld meg alaposan a célcsoportod igényeit, problémáit.
– Gondold végig az értékajánlatodat, melyik az a pont amelyiknél kiemelkedhetsz és jobban támogathatod a fogyasztóidat.
– Miből tudsz jobbat, többet ajánlani?
– Ha árat kell emelned, ügyelj rá, hogy a vásárlóid számára az ár-érték egyensúly megmaradjon.
2. Vedd komolyan a vállalkozásod társadalmi felelősségvállalását. Nézz köürül, hogyan tudsz most segíteni a nehéz helyzetben lévőknek. Egy felelős vállalkozás pozitív üzenetet hordoz, szívesebben vásárolnak tőle.
3. Ne halogass! Ne sajnáld az idődet, gondold újra a vállalkozásod és a vállalkozói környezet lehetőségeit.
4. Ne szórd a pénzed! Sokan ajánlanak mindenféle „tuti” módszert a vállalkozói sikerre. Mielőtt döntesz, vizsgáld meg: Biztosan erre van szükséged? Értékes valóban az ajánlat? Szakértő fog szolgáltatni?
5. Fektess a hosszútávú vállalkozásépítésbe! Haladj lépésenként és mindig fókuszálj a céljaidra!
6. Maradj kreatív! Gondolkodj kreatívan a vállalkozásod aspektusairól. A sikeres vállalkozások alapos üzleti stratégián, rugalmas, kreatív problémamegoldáson és fókusztartáson alapulnak.