logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2021.10.29 - 4 éve
Kovács Kata

Tudni szeretnéd, mi az employer branding jelentése?

Az employer branding, vagyis a munkáltatói márkaépítés nagyjából 5 éve kezdett elterjedni a hazai vállalatok körében. Cikkemből megtudod az employer branding fogalmát és hogy cégvezetőként, HR-esként miért kell mindenképpen foglalkoznod vele.

AZ EMPLOYER BRANDING JELENTÉSE, A MUNKÁLTATÓI MÁRKA FOGALMA

Az employer branding egy tudatos, átgondolt koncepciót igényel. A munkáltatói márkaépítés célja 3 részből áll: olyan embereket vonzon, tartson meg és fejlesszen a szervezet, akik megfelelnek a jelenlegi és jövőbeli szervezeti céloknak. Tulajdonképpen annak kommunikálása, kihangsúlyozása a jelenlegi és a jövőbeli alkalmazottak felé, hogy ez egy olyan munkahely, ahol jó dolgozni, ez olyan cég, ahová jó tartozni. 

Az employer branding a marketingkommunikáció, a PR és a HR együttműküdésén, de nem azoknaknak alárendelve kell, hogy működjön. Keverednek benne a klasszikus imázs építő reklámok, hirdetések, a munkaerő-toborzó és megtartó HR eszköztárral és a munkaadói arculatot hitelesen kommunikáló PR aktivitásokkal. Optimális esetben mint önálló üzleti funkció van jelen, amely szintén versenyez a szervezet belső és külső erőforrásaiért. Ekkor ugyanis nem csak egy mellékes HR projektjént tekintünk rá, hanem a felsővezetők által támogatott stratégiaként. 

Egy vállalatnak megfontolt és tudatos lépéseket kell tennie ahhoz, hogy kiváló teljesítményű munkavállalókat szerezzen meg, motiváljon és hatékonyan menedzseljen, majd teljesítményüket elismerje, tovább növelve motiváltságukat és elkötelezettségüket. Ennek köszönhetően vállhat a cég jó munkahellyé, aki ösztönzi az ambíciót, támogatja a kreativitást és elősegíti a fejlődést, az önmegvalósítást. A vonzó munkaadói márka nem csak vonzónak akarja láttatni magát, hanem azt ígéri a munkavállalóknak, amit nyújtani tud számukra. A siker kulcsa tehát a hitelesség.

Az Employer Branding olyan átfogó szaktevékenység, amelynek célja vonzó, megkülönböztető és hiteles munkáltatói személyiség (márka) kialakítása. Ehhez a HR, a marketing és a kommunikációs területek együttműködésére és a felső vezetés stratégiai támogatására van szükség. Az munkáltatói márkaépítéssel a célunk az, hogy a kiemelt tehetségeket és a hiányszakmák szakértőit a vállalathoz vonzzuk, megtartsuk, illetve a meglévő munkavállalók elkötelezettségét növeljük az eredményesség érdekében.

Employer branding stratégiát csak hosszú távon, stratégia célok mentén szabad építeni. Adatalapú döntésekre, munkavállalói elégedettségmérésre, a versenytársak elemzésére és átgondolt, tudatos kommunikációra van szükség, hiszen csak így lesz hiteles és vonzó az, amit a szervezeten belülre és kívülre kommunikálunk.

Az employer branding legfontosabb részei a toborzás, az onboarding és a munkaerő megtartása.

OLVASD EL TOVÁBBI CIKKEIMET AZ EMPLOYER BRANDINGRŐL:

  • Így készíts munkahelyi egészségfejlesztési tervet
  • Ezek a munkahelyi egészségfejlesztés leghatékonyabb eszközei
  • Ez a vállalati egészségmegőrzés 2 legfontosabb eleme
  • Munkaerő megtartás eszközei – Így szerezz versenyelőnyt!
  • Munkavállalói elégedettség felmérés, dolgozói elégedettség kérdőív
  • A jó munkahely 7 legfontosabb jellemzője
  • Hogyan legyenek elkötelezett munkatársaid? – 12 kérdés a munkaerő megtartásához
  • Employer branding jelentése, munkáltatói márka fogalma
  • A működő munkáltatói márka 5 titka
  • Ez az 5 leggyakoribb employer branding hiba
  • Employer Branding stratégia lépésről – lépésre
  • Garantáltan működő Employer Branding eszközök
  • Employer Branding kommunikáció – Milyen platformokat használnak a versenytársaid?
  • Munkáltatói márkaépítés eszközei – Tudd meg, mit csinálnak a versenytársaid!
  • Employer Branding az Y generáció megszerzéséért
  • Employer Branding a Z generáció megszerzéséért
  • Versenytárs elemzés módszerei HR szemmel
  • A hatékony online toborzás titka
  • Tudd meg a sikeres Facebook álláshirdetés titkát! – Esettanulmány egy cukrászda online toborzási kampányáról
  • A jó jelöltélmény 7 titka – Tippek a jelölt bizonytalanságának csökkentésére
  • Karrieroldal felépítése – Mit mondjunk a pozícióról, a kiválasztásról és a cégről?
Címkék:
employer branding munkáltatói márka munkaerő megtartás jó munkahely
Kovács Kata

Általánosban matematikus akartam lenni, gimiben pszichológus. Ezért HR-es lettem, meg egy kicsit marketinges. Szeretem a munkámat. Szeretem, mert nap, mint nap azért dolgozom, hogy mások is szeressék, amit, ahol és ahogyan csinálnak. Hiszek abban, hogy mindenkinek lehet olyan munkahelye, ahová szívesen megy be hétfőnként. Hogyan lettem employer branding specialista? 2016-ban kezdtem el kutatni az employer branding témakörében. 2018 őszén Versenyben a munkavállalókért - Az Employer Branding hatása a munkavállalók munkahely-választási preferenciáira című kutatásommal megnyertem a kari Tudományos Diákköri Konferenciát, majd 2. helyet értem el az ODTK-n. 2016 és 2020 között a BME Management Szakkollégium tagjaként, később vezetőjeként több toborzási, onboarding és szervezetfejlesztési projektekben is részt vettem (teljesítményértékelési- és mentori rendszerek kialakítása, csapatépítések szervezése és lebonyolítása), így volt lehetőségem a gyakorlatban is kipróbálni magam és megvalósítani az ötleteimet. És majdnem minden percét imádtam. Leszámítva azt, amikor nehézkesen ment a toborzás. Rá kellett jönnöm, hogy ma már nincs toborzás online jelenlét nélkül, ezért nem elég a HR-hez érteni, a sikerhez az online marketinget is ismerni kell. Ezért elkezdtem beleásni magam az online marketing rejtelmeibe. Lelkesedem az új dolgok iránt, folyamatos fejlődési vágy jellemez, így a SEO optimalizált szövegírástól a social média menedzsmenten, a PPC-n és a WordPressen át a hírlevél-automatizációig mindenbe beleástam magam, ami HR-esként hasznos lehet. A kivitelezés mellett a tanácsadás is szívügyem, szívesen készítek piackutatást vagy belső elemzéseket is. A tanácsadásba a szakkoliban, majd a Delotte Consulting kurzusán szerettem bele, utóbbi keretében prezentáltam már az E.ON komplett boardjának is. Segítségre van szükséged munkáltatói márkád építéséhez? Látogass el a brandma.hu oldalra és inspirálódj cikkeimből vagy vedd fel velem a kapcsolatot a [email protected] címen!

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
BrandMA Employer Branding - Toborzás, Onboarding, Munkaerő megtartás

A BrandMa Employer Branding blog célja, hogy kézzelfogható és gyakorlatias tippekkel, ötletekkel lássa el a hazai KKV szektor HR szakembereit. Leginkább toborzás-kiválasztásról, onboardingról és munkaerő megtartásról olvashatsz, de az aktuális trendekre, jó gyakorlatokra is igyekszem majd kitérni. Ha még több szakmai tartalomra vágysz, látogass el a brandma.hu oldalra is!

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés érthető jog tippek profitárgyaló szabadság online tanulás tárgyalásikészség-fejlesztás tanulás önismeret siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu