A CHN a WBECS-ről jelenti: Nagyapám bölcsessége: A türelem erény és bízz a folyamatban
A WBECS-ről jelentjük – a világ legnagyobb online coach képzési fóruma – itt minden előadásról beszámolót adunk hétről hétre.
Tiffani Bova 2019-óta tagja a Thinkers50 csapatának, sikerkönyve a: a Growth IQ.
Előadásának témája: újraindítani az üzletet a növekedés útján a Covid-19 hatására kialakuló új gazdasági helyzetben. Nem a túlélésre, hanem a növekedésre fókuszálva.
Meglátása szerint, amit több tanácsadó cég által publikált tanulmányból összegyűjtött adatokkal támaszt alá előadása során, a jövő valahol a jelen és múlt állapota között fog kialakulni. Mit ért ez alatt? A jelenlegi korlátozások miatt az otthoni munkavégzés százalékosan jelentősen megnőtt a világjárvány előtti helyzethez képest és lesznek olyanok, akik tartósan ebben a formában végzik majd munkájukat, mindamellett, hogy sokan visszatérnek a „normális” munkarendbe.
Hogyan használhatjuk ki a válságot a növekedésre? Egy új gondolkodásmóddal.
A járvány felszínre hozta az üzleti életben évtizedek észrevétlenül megbújó nem hatékony berögződéseket.
Az emberek a problémáikra megoldásokat keresnek, ezekhez kell eszközöket nyújtani.
A növekedés egy észjáték:
- Gondolkozz a kezdők agyával!
- Sok kicsi sokra megy!
- Ne üldözd a versenytársakat!
- Indulj! Beszélj a vevőiddel (virtuálisan)!
- A megkülönböztetés a védjegyed!
- A változás veled kezdődik!
Az emberek előtérbe és középpontba helyezése döntő tényező, mivel a vevőink épp annyira elégedettek, mint a cég munkatársai.
A vezetők szerepe felértékelődik, hiszen 5 különböző generáció - Veterán generáció, Baby-boom, X-generáció, Y-generáció, Z-generáció (IT generáció) – eltérő értékekkel, tulajdonságokkal és képességekkel – szembesül hasonló problémákkal. Szükség van mind a soft skillek (pl. vezetők esetében), mind a digitális, mind a technológiai (pl. idősebb generációknak megbirkózni a távmunkához szükséges technológiákkal) képességek fejlesztésére.
Milyen új kihívásokkal kell a munkatársaknak szembenézni a távmunka és bezártság okozta élethelyzetben?
- Elszigetelődés
- A személyes interakciók számának drasztikus csökkenése, ami az összetartozás és csapat kohézió gyengüléséhez vezet
- Erősödő nyomás a munka és privát élet egyensúlyának megtartásán (pl. gyermekek távoktatása)
- A napi iránymutatások csökkenése miatti félreértések demoralizáló hatása
Ezen kihívásokra jó vezetők a megfelelő válaszokat adják:
- Az interakciók számának növelése a csapattagok irányában
- Rugalmasság a munkavállalók irányában pl. gyermekekkel törődés engedélyezése
- Négyszemközti beszélgetések
- Iránymutatás, pontos célmeghatározás. Vezetés és mikromenedzsment
- Támogatni a „próbálkozzunk és tanuljunk belőle” hozzáállást, az ötletek megosztását
Hogyan tudnak segíteni a coachok és a vezetők? Azzal, ha KÉRDEZNEK: Mire van szüksége a beosztottamnak? Mire van szüksége az ügyfelemnek?
A coachokra, mint irányfényekre tekintenek, amikor támogatásra van szükség, hogy merre tovább.
A legfontosabb, hogy egy folyamatot építsünk fel. Kérdezzük meg magunktól, ügyfeleinktől: Hol szeretnéd látni magad 6 hónap, egy év vagy másfél év múlva? Mik a(z üzleti) céljaid? Majd ebből visszalépkedve a jelenhez kell a lépéseket megtenni.
A növekedés/fejlődés sosem egy egyidejű dolog, hanem különböző döntések – melyeket hónapok, évek során hozunk – eredménye.
Az egyes lépések sorrendje döntő sikertényező.
2020 a meglévő vevőkről szól, nem a lehetséges vevőkről. Fókuszálj arra, amid van.
Értékesíts nekik valami új terméket, szolgáltatást. Mit tehetek még érted? – ehhez hasonló kérdésekkel mérd fel az igényeit. Sokkal egyszerűbb ez a módszer, mint az új ügyfelek akvirálása.
Próbálkozz! Legrosszabb esetben: a hibádból tanulhatsz!
Értsd meg a meglévő ügyfeleidet. Miért téged választottak? Miért ők vannak veled? Mitől hagynának el? Miért nem hagytak még el? (mik a te egyedi értékeid)
Érdekes volt hallgatni, hogy előadásában az általa felvázolt módszert, leginkább a értékesítés-ösztönzés kontextusában használta, de az tökéletesen átültethető a coach szakmára is. A módszer, amit mi is használhatunk saját magunkon is miközben ügyfeleinket is végig segítjük saját útjukon: együtt növekedhetünk.
Végezetül az alábbi mondattal búcsúzott:
„A türelem erény és bízz a folyamatban. Gondolkozz úgy, mint egy szerzetes.”