logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2014.03.07 - 11 éve
[email protected]

A céges fejlesztés, szervezés szakaszai és buktatói!

A cég életében vannak olyan szakaszok, amikor a vezetés állandóan a sok felbukkanó zavar, probléma, párhuzamosság, szervezeti lyukak kezelésével foglalkozik. Megáll a szervezet fejlődése és a cég működési pályáját a keletkezett

A cég életében vannak olyan szakaszok, amikor a vezetés állandóan a sok felbukkanó zavar, probléma, párhuzamosság, szervezeti lyukak kezelésével foglalkozik. Megáll a szervezet fejlődése és a cég működési pályáját a keletkezett szervezeti tehetetlenségi nyomaték visszaveti. Ez az a pont, amikor szervezni kell! Ám sok vezető azt gondolja, hogy ez rengeteg munka és különben sincs erre idő, hiszen a termelés a sok probléma miatt visszaesett. Szóval róka fogta csuka!

Ügyfeleim közül egy pont ezzel a gondolatmenettel érkezett hozzánk. Aztán rögtön folytatta - igaz eddig rosszul tenni volt időm, most időt kell szakítani arra, hogy javítsak ezen -. Nézzük csak meg, hogy milyen akadályok állnak a vezetés előtt, amikor el kezd szervezni:

  • Idő, amit ki kell szakítani a vezetők munkaidejéből, akár az operatív munka, termelés terhére.
  • Szembenézés kényelmetlensége az akár évek óta eltakart, elfedett szervezetlenségekkel, szekrénybe zárt csontvázakkal.
  • Konfrontálás a szervezetbe beégett rögeszmékkel. Mi mindig így csináltuk, miért változtassunk rajta? – elképzeléssel.

Aztán, amikor mégis belevágnak a szervezésbe …

  • Elsődleges és megállító hiba, hogy nem közlik a munkatársakkal a szervezés célját, elérendő célkitűzéseit. Ezzel nem válnak partnerré, résztvevőkké a munkatársak, hanem „STOP” táblákat fognak tartani felénk.
  • Bármilyen rendrakást mindig megelőzi a káosz – ha visszaemlékezünk egy tavaszi, őszi nagytakarításra – rögtön tudjuk, hogy milyen állapot ez. Tehát számíthatunk burkolt ellenkezésekre, „most nem érek rá”, „most éppen más prioritással dolgozom”, „Főnök, inkább vegyük meg azt a jó gépet, vagy szoftvert, „most melyik utasítást hajtsam végre” mondatokra.
  • Találkozni fognak a szervezés során olyan üres betöltetlen funkciókkal, amelyek hiánya alapvetően gátolja a cég fejlődését, terjeszkedését. Azonban ennek a betöltése extra kapacitások igénybevételét követelik, amelyek váratlan erőfeszítéseket kívánnak.
  • Fellázadnak a munka során olyan „fontos” munkatársak, akikről kiderül, hogy a személyes PR-jukkal ellentétben nincs semmi érdemleges feladata, sem eredménye. Ezek a munkatársak sokszor azt a megoldást választják a felbukkanó vészhelyzet kezelésére, hogy nyíltan kritizálnak mindent, főleg a szervezést.  Mottójuk: „ A legjobb védekezés a támadás!”

Ezek a felmerülő „akadályok” sok esetben megállítják, de biztosan lelassítják a szervezési folyamatokat. Erre nem érdemes sok figyelmet helyezni, mivel itt egy alapvető és megfigyelt törvényszerűség működik. Megállítások, akadályok jelentkeznek, és amit ilyenkor tenni kell, az a szervezés folytatása. Kitartóan és következetesen haladni a kitűzött, felállított szervezési célkitűzések irányába. Közben nem adni figyelmet a megállító tényezőknek, de annyira kezelni, megoldani őket, hogy ne veszélyeztessék a haladást.

A szervezési munka közepén szembesülünk további megállításokkal,  probléma felvetéssel:

  • „Ez szerintem felesleges!”
  • „Mi speciálisak vagyunk és nálunk ez nem így működik!”
  • „Mi ezt eddig nem így csináljuk és működött, miért változtatnánk rajta?”
  • stb.

A kezelés hasonló, mint előbb! FOLYTASSUK tovább a tudatos és módszeres munkavégzést.

Ahogy haladunk és építkezünk, megjön az eredmény:

  • A csapat egy irányba áll, a közös célok mentén.
  • Mindenki érti és tudja, hogy mi a saját és mi a többi munkatárs feladata.
  • Eltűnnek a rendszerből az kóborló, kószáló feladatok, kezeletlen reklamációk, azonosíthatatlan fecnik, nem jó helyre küldött e-mailek tömege.
  • Megjelenik a szervezetben a rendszerszemlélet, ami logikus és ésszerű mindenkinek.
  • S utoljára, de nem utolsó sorban: Mióta elkezdtük a szervezést - a kezdeti nehézségek leküzdése után – azóta a forgalmi számaink soha nem látott mértékben nőttek! Olyan partnereink jelentkeznek megrendelésekkel, akik az utóbbi években eltűntek! Valahogy most a termékeink kívánatosabbak és érdekesebbek a piacon, mint azelőtt!

Próbálja ki Ön is!

 

Pénzes Zsuzsa

Comline Budapest Kft.

Címkék:
[email protected]

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-26 11:21:13
Haladékot kapnak a cégek az ESG követelések teljesítésére
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
Nagy Béla - Comline Budapest Kft

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés érthető jog tippek online tanulás profitárgyaló szabadság tanulás tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu