logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2016.11.12 - 9 éve
[email protected]

A jó vezetői kommunikáció jelentősége

„Néma gyermeknek anyja sem érti a szavát”, tartja a közmondás. Ez sokszorozottan igaz a „néma” ügyvezetőre. Egy vezető legfontosabb vezetői eszköze a jó vezetői kommunikáció. Jó vezetői kommunikáció nélkül minden má

„Néma gyermeknek anyja sem érti a szavát”, tartja a közmondás. Ez sokszorozottan igaz a „néma” ügyvezetőre. Egy vezető legfontosabb vezetői eszköze a jó vezetői kommunikáció. Jó vezetői kommunikáció nélkül minden más vezetői eszköz és technika kudarcot vall, illetve nem is igazán működik.

Szerencsére a vezetői kommunikáció tanulható és fejleszthető. És az alapvető vezetői adatok mellett ez a második olyan terület, aminek fejlesztésére minden vezetőnek nagy hangsúlyt érdemes fektetnie. Ráadásul időben sokkal többet is vesz igénybe a vezetői kommunikáció elsajátítása, mert az nem elméleti tanulás kérdése. A kommunikációs készséget tényleges kommunikációs gyakorlatok végzése során lehet csak megszerezni.

 

A vezetői kommunikáció szerepe

 

A vezetés folyamata a következő részekből áll össze: A vezető megfigyel egy nem optimális helyzetet a cégében, vagy a működési területén. Kitalál rá egy kezelési tervet, esetleg ír egy rövid kezelési programot. Majd kommunikálja azt, azon munkatársai felé, akiket érint, vagy akikre tartozik. Megérteti velük a helyzetet, és eléri, hogy kezdjenek el dolgozni a kezelési program lépéseinek megvalósításán. Időnként, vagy rendszeresen ellenőrzi a program haladását. Végül megkapja a végső teljesítést, a program lezárását. És remélhetőleg ezzel kezelődik a korábban megfigyelt nem optimális helyzet.

A fenti folyamat nagyobbik részében a vezetői kommunikáció kulcsszerepet játszik. De legkritikusabb a középső szakaszban. A vezetőnek el kell mondania a megfigyeléseit, meg kell értetnie a helyzetet másokkal. És kommunikálnia kell a kezelési programját. Enélkül az sohasem fog az megvalósulni.

Ugyanígy, ha egy vezető el akar végeztetni egy feladatot valakivel, meg kell tudnia fogalmazni azt pontosan és érthetően. Majd le kell tudnia írni, vagy el kell tudnia mondani azt a munkatársainak. A vezetés és a kommunikáció mindig kéz a kézben járnak.

 

A jó vezetői kommunikáció eredménye

 

Bizonyára sokunk megfigyelt már ösztönösen kiváló kommunikációs készséggel megáldott vezetőket. Ők egyszerűen sikeresebbek másoknál. Munkatársaik lelkesen követik őket. Különösebb ellenszegülés nélkül végrehajtják az utasításaikat. A kollégáik hallgatnak a szavukra. A feletteseik jó példákként beszélnek róluk. Gyakran általánosan népszerűek.

De a jó vezetői kommunikáció eredményei leginkább a munkatársak életében és a hatékony munkavégzésben jelentkeznek. Ha képesek vagyunk a jó vezetői kommunikációra, akkor át tudjuk adni a kollégáinknak a céljainkat, sőt a célokért érzett lelkesedésünket is. Ez nem fog feltétlenül átragadni minden kollégára, de remélhetőleg elegendő kollégát tudunk motiválni ahhoz, hogy elviselhető mértékűre csökkenjenek a vezetői terheink. Valamint a többiek számára is világosabban és érthetően tudjuk majd kommunikálni a feladataikat és a tőlük elvárt eredményeket.

A jó vezetői kommunikáció ezáltal biztonságos munkakörnyezetet, és világos helyzeteket teremt a munkatársaink számára, ahol hatékonyabban tudnak dolgozni. Ezzel pedig egyenes arányban javulhat a vállalatunk eredményessége és nyeresége is. A vezetői kommunikáció javításának további lehetőségeiről bővebben hallhatsz a következő „Szabadulj ki a mókuskerékből!” előadásunkon.

Semmi sem rombol szét gyorsabban és biztosabban egy csapatot, mintha egy vezető önkényesen változtatgatja a szabályokat. Ha egyszer így, máskor másképp dönt. Vagy ha egy szabályt számon kér néhányakon, míg másoknál eltekint attól. Az így kialakuló bizonytalanság, csalódottság, és akár elkeseredés, a legtökéletesebb pusztítói a motivációnak és a munkakedvnek.

 

Tudjon meg többet a következő előadásunkon a vezetői kommunikációról és további létfontosságú fejlesztési eszközökről, hogy még eredményesebb legyen a vállalkozása!

Kattintson ide a részletekért!

Címkék:
[email protected]

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-30 07:46:15
KvantHumanisztika Kurzus 2
2025-06-27 22:06:40
Belülről nem megy? Mit tud az Interim HR, amit más nem?
2025-06-26 11:21:13
Haladékot kapnak a cégek az ESG követelések teljesítésére
Nagy Béla - Comline Budapest Kft

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Dr. Kocsis Ildikó Linkedin felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás szabadság profitárgyaló önismeret siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu